با انواع لوازم خرازی آشنا شوید


با انواع لوازم خرازی آشنا شوید

افرادی که می خواهند یک فروشگاه خرازی راه اندازی کنند باید با لوازمی که باید به فروش برسانند آشنایی داشته نوشته با انواع لوازم خرازی آشنا شوید اولین بار در روچی. پدیدار شد.

امتیاز خود را ثبت کنید

افرادی که می خواهند یک فروشگاه خرازی راه اندازی کنند باید با لوازمی که باید به فروش برسانند آشنایی داشته باشند. برخی از افرادی که تمایل به راه اندازی فروشگاه خرازی دارند تنها لوازم خرازی را برای فروش انتخاب می کنند و برخی از افراد نیز تنها لوازم خیاطی را برای فروش انتخاب می کنند.

اما برخی از افراد نیز هم لوازم خیاطی و هم لوازم خرازی را برای فروش انتخاب می کنند.

به دلیل این که ممکن است سلیقه ی افراد در انتخاب این که می خواهند لوازم خیاطی و یا لوازم خرازی را برای فروش انتخاب کنند متفاوت است، ما در این مقاله تصمیم داریم هم لوازم خیاطی و هم لوازم خرازی را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

لوازم خرازی

لوازم خرازی شامل دسته های مختلفی می شوند که در ادامه این دسته و مواردی که در این دسته ها قرار می گیرند را به تفکیک مورد بررسی قرار می دهیم.

لوازم بافتنی

لوازم بافتنی شامل موارد زیر می شوند:

انواع کاموا دستگاه های بافت قلاب بافتنی میل بافتنیبا انواع لوازم خرازی آشنا شوید

لوازم هنرهای دستی

یکی دیگر از انواع لوازمی که در فروشگاه خرازی به فروش می رسد لوازم هنرهای دستی است که موارد زیر را در بر می گیرد:

لوازم تریکو و فرشینه لوازم تاج مهره ی تزئینی مروارید اکلیل های تزئینی دستگاه هویه کاری زنجیرهای تزئینی کچه و لوازم کچه چرم و لوازم چرم نمد و لوازم نمد قیطان سوزنی سیم ماهیگیری لوازم عثمان دوزی یا شفق دوزی کوبلن، ترمه، گلدوزی لوازم گلسازی گل تزئینی

سنگ و نگین

سنگ و نگین جزو دیگر لوازمی است که در خرازی ها به فروش می رسد و جزو لوازم خرازی به حساب می آید و شامل موارد ذیل می شود:

نوار سنگ سنگ و نگین دوختنی سنگ و نگین حرراتی سنگ و نگین تزئینی با انواع لوازم خرازی آشنا شوید لوازم بدلیجات لوازم تزئینات چسب و لوازم

به دلیل این که اکثر افرادی که با لوازم خرازی سر و کار دارند نیاز به استفاده از چسب خواهند داشت، باید در فروشگاه خرازی خود چسب نیز داشته باشید که در فروش چسب نیز باید به این نکته توجه داشته باشید که متناسب با هر کاری باید چسب مخصوص به آن را داشته باشید که این چسب ها عبارتند از:

چسب آکواریوم پایه چسب چسب آهن چسب چوب چسب نواری چسب ماتیکی چسب هنرهای دستی چسب همه کاره چسب حرراتی و لوازم چسب قطره ای انواع روبان با انواع رنگ ها تور

تورها از جنس مختلفی هستند که نیاز است آن ها را در فروشگاه خرازی خود داشته باشید که این انواع تور عبارتند از:

تور دبی تور کتان تور کش تور ارگانزا تور گیپور تور دانتل یا تور کشی لوازم پرده جوراب و دستکش لوازم لباس زیر پولک دوختنی منجوق و ملیله گل های دوختنی و تزئینی تکه دوزی لوازم آرایشی و بهداشتی سرمه دوزی

لوازم خیاطی

همان طور که گفتیم در برخی از خرازی ها در کنار لوازم خرازی، لوازم خیاطی نیز به فروش می رسد که لوازم خیاطی نیز مانند لوازم خرازی شامل دسته های مختلفی می شود که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

لوازم چرخ خیاطی

لوازم چرخ خیاطی شامل موارد زیر می شود:

تسمه چرخ خیاطی موتور چرخ خیاطی ماسوره ی چرخ خیاطی روغن چرخ خیاطی سوزن چرخ خیاطی پایه چرخ خیاطی لامپ چرخ خیاطی اتو و لوازم اتو

یکی دیگر از لوازم خیاطی که در خرازی ها به فروش می رسد اتو و لوازم اتو است که موارد زیر را در برمی گیرد:

ایمن اتو اتو سرد اتو سنگ میز اتو لوازم اتوکاری انواع ژانت انواع بالشتک دستگاه های خیاطی

دستگاه های خیاطی نیز از جمله لوازمی است که جزو لوازم خیاطی به حساب می آید و در برخی از خرازی هایی که لوازم خیاطی می فروشند ارائه می شود:

گیره فلزی اریب زن

با انواع لوازم خرازی آشنا شوید

صابون رولت دفتر خیاطی جعبه خیاطی کش سوزن نوارهای تزئینی خط کش نخ لایی قیچی متر گونیا فنر لباس یقه آماده زیپ و متعلقات سگک قیطان اپل کاغذ الگو و کاربن قزن انگشتانه جاسوزنی بشکاف پشم شیشه ابر زانفیکس دکمه دستگاه های اتیکت زن

حال که با لوازم خیاطی و خرازی که در فروشگاه های خرازی به فروش می رسد وقت آن است که برخی از این لوازم را مورد بررسی قرار دهیم.

گونیای خیاطی

گونیای خیاطی یکی از لوازم خیاطی است که در فروشگاه های خرازی که لوازم خیاطی را نیز به فروش می رسانند وجود دارد. در مورد گونیای خیاطی باید بگوییم که به طور کلی گونیای خیاطی به چند دسته تقسیم می شود که عبارتند از: گونیاهای ساده در دو سایز، گونیاهای معقر و مولر، گونیای محدب و …

در ضمن به گونیای خیاطی، اشل نیز گفته می شود.

از گونیا برای کشیدن خط های عمود در خیاطی استفاده می شود. معمولا گونیاهای پلاستیکی و یا مقوایی به صورت اشل در بازار وجود دارند و برای مصارف آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند و در مقیاس های ۱٫۲ و ۱٫۴ وجود دارند.

با انواع لوازم خرازی آشنا شوید

خط کش خیاطی

یکی از پرکاربردترین لوازم خیاطی، خط کش خیاطی است. هر کدام از این خط کش ها نیز کاربرد متفاوتی دارند. توجه داشته باشید که خط کش ها انواع متفاوتی دارند که به دلیل تنوع زیاد از گفتن همه ی آن ها صرف نظر می کنیم، اما برخی از انواع خط کش عبارتند از: خط کش شمشیری، خط کش فلزی و یا پارچه فروشی، خط کش های ۱۰۰ سانتی متری و یا یک متری، خط کش گرزی، خط کش منحنی و …

همان طور که گفتیم هر کدام از انواع خط کش ها کاربرد متفاوتی دارند، برای مثال خط کش گرزی و یا شمشیری برای مواردی همچون ترسیم الگوی انحنای لبه یقه، انحنای آستین لباس و کت و مانتو، انحنای ران شلوار، انحنای فاق شلوار و دامن و همچنین برای برش های منحنی انواع لباس ها مورد استفاده قرار می گیرند.

خط کش مولر نیز یکی دیگر از انواع خط کش هایی است که می توانید آن را در خرازی ها پیدا کنید و در مواردی همچون طراحی ساسون لباس، فرم دادن به خط پهلوی دامن، بالاتنه و شکست یقه، منحنی الگوی باسن، درز آستین دو تکه و در مدل سازی بعضی از برش های منحنی لباس مورد استفاده قرار می گیرد.

پیستوله خیاطی

پیستوله خیاطی که با عنوان گونیای پیستوله شناخته می شود برای رسم شکل های منحنی در خیاطی مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع پیستوله جزو خط کش های منحنی به شمار می آید که می توان از آن برای ترسیم انواع منحنی ها مانند حلقه و گودی گردن و مدل های طراحی یقه و لبه ی آستین استفاده کرد.

نوع کوچک پیستوله معمولا سه قسمتی است که برای الگوهای اشل و کوچک نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کش

کش نیز از جمله لوازمی است که در فروشگاه های خرازی به فروش می رسد. در این قسمت از مقاله تصمیم داریم شما را با انواع کش و کاربردهای آن ها آشنا کنیم پس این قسمت از مقاله را از دست ندهید.

کش ها انواع مختلفی دارند که از جمله ی آن ها می توان به کش های لباس، کش های خیاطی و … اشاره کرد. همچنین یکی دیگر از دسته بندی هایی که برای کش در نظر گرفته می شود دسته بندی کش براساس نوع جنس، رنگ، عرض و … است.

کش ها معمولا از جنس چرم، لاتکس و یاز جنس پلاستیک هستند که دارای خاصیت ارتجاعی زیادی هستند.

هر خیاطی یا تولیدی با توجه هزینه و کیفیتی که برای کارهای خود در نظر دارد از یک نوع کش استفاده می کند به همین دلیل نیاز است که همیشه در فروشگاه های خرازی انواع کش ها با توجه به کیفیت آن ها وجود داشته باشد.

یکی از شاخص ترین ویژگی هایی که کش دارد سبک بودن آن است. نکته ی دیگری که در مورد کش ها باید به آن اشاره کنیم این است که این امکان وجود دارد که دو کش با رنگ و عرض یکسان، متراژ متفاوتی داشته باشند.

با انواع لوازم خرازی آشنا شوید

اما اگر بخواهیم انواع کش ها را معرفی کنیم و مورد بررسی قرار دهیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

کش های طبی

کش های طبی دارای عرض های ۷، ۱۰، ۱۵، ۱۷، ۲۰ و ۲۷ هستند. این نوع کش ها دارای رنگ کرم هستند و به صورت کیلویی عرضه می شوند.

از جمله ویژگی های این نوع کش می توان به قدرت و دوام آن و همچنین وجود نوارهای باریک و ریز در تار و پود آن اشاره کرد.

کش های نامرئی

کش های نامرئی نوعی از کش ها هستند در مواردی همچون ساخت بدلیجات، دستبند و گردنبند مورد استفاده قرار می گیرند. نکته ی دیگری که در مورد این نوع کش ها باید به آن اشاره کنیم این است که کش های دستبند دارای عرض های متفاوتی هستند.

کش های زنبوری

کش های زنبوری دارای نقش های منظمی هستند که برای مواردی همچون تزئین لباس، ساخت کمربند زنانه و … مورد استفاده قرار می گیرد.

کش های قیطانی

کش های قیطانی از کش های ماسوره ای ضخیم تر هستند و از جمله کاربردهای این کش می توان به مواردی همچون گل سر، کیک تولد و … اشاره کرد.

کش های ماسوره ای

کش های ماسوره ای نوعی کش های ظریف هستند که برای مصارف دوخت مورد استفاده قرار می گیرند.

کش های جادکمه

کش های جادکمه برای اتصال دو لبه ی لباس به واسطه ی کش و دکمه مورد استفاده قرار می گیرد. عموما این دو کش ها در لباس های کودک به دلیل تغییر سایز مورد استفاده قرار می گیرند.

کش های شلواری

کش های شلواری همان طور که از اسم آن ها مشخص است نوعی کش های قیطانی هستند که برای کش شلوار و لباس در قسمت کمر مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین کش های شلواری دارای دو نوع نخی و ابریشمی هستند.

کش های چند میل

نوعی دیگر از کش ها، کش های چند میل هستند که از این نوع کش ها برای ماسک های پزشکی، لباس های بیمارستانی و … استفاده می شود. همچنین عرض این نوع کش ها از ۳ میل تا ۲٫۵ سانتی متر هستند.

کش های ۲، ۳، ۴ و ۵ سانت لباس

کش های ۲، ۳، ۴ و ۵ سانت همان طور که از نام آن ها مشخص است عرض آن ها ۲، ۳، ۴ و ۵ سانت است و همچنین این نوع کش ها دارای دو رنگ مشکی و سفید هستند.

کش های لباس زیر مردانه

کش های لباس زیرمردانه نوعی از کش ها هستند که دارای نقش و نوشته هستند و برای لباس های زیر مردانه مورد استفاده قرار می گیرند.

کش های گن

کش های گن که با نام کش های شکم نیز شناخته می شوند دارای سه رنگ کرم، سفید و مشکی هستند.

با انواع لوازم خرازی آشنا شوید

انواع روبان

روبان یکی دیگر از لوازمی است که در فروشگاه خرازی به فروش می رسد. روبان یک نوار نازک پارچه ای است که از مواد طبیعی همچون مخمل، ابریشم، کنف و یا از مواد مصنوعی همچون پلی استر، نایلون و پلی پروپلن ساخته می شود.

روبان ها دارای رنگ، طرح و عرض های متفاوتی هستند. نکته ی دیگری که در مورد روبان ها باید به آن اشاره کنیم این است که روبان ها کاربردهای بسیار زیادی دارند که از جمله ی این کاربرد ها می توان به مواردی همچون تزئینات، گل سر، کاردستی، تزئین کادو، لباس، تابلو، روتختی و رومیزی مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین از روبان ها برای روبان دوزی روی لباس ها نیز استفاده می شود.

توجه داشته باشید که روبان هایی که از آن ها برای روبان دوزی استفاده می شود روبان های کم عرض هستند.

معمولا برای ساخت روبان از پارچه های ساتن و ابریشمی استفاده می شود.

اما اگر بخواهیم انواع روبان را مورد بررسی قرار دهیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

روبان ساتن

روبان های ساتن دارای دو نمونه ی ایرانی و خارجی هستند. یکی از تفاوت هایی که این دو نوع روبان با هم دارند در متراژ آن است.

برای مثال روبان خارجی متراژ آن معمولا ۳۶ یارد یا ۳۳ متر است و روبان ایرانی نیز ۲۵ یارد است که معادل ۲۳٫۷۵ متر است. همچنین روبان های ساتن خارجی دارای عرض ۲، ۷، ۱۳، ۲۵، ۴۰ و ۷۰ میلی متر هستند و دارای رنگ های متنوعی هستند.

نکته ی دیگری که در مورد این نوع روبان ها باید به آن اشاره کنیم این است که مدل های این نوع روبان ها نیز متفاوت هستند و دارای مدل های ساده، خالدار، سیمی، گلدار و … هستند.

معمولا از روبان های طرح دار برای مواردی همچون تزئین دکور، قاب عکس، کوسن، سرویس آشپزخانه و سرویس عروس، سفره عقد، تزئینات سیسمونی، تزئینات هفت سین، ولنتاین و شب یلدا استفاده می شود.

روبان حریر

نوعی دیگر از روبان ها، روبان های حریر هستند. این نوع روبان ها دارای رنگ ها و مدل های متنوعی هستند و همچنین دارای عرض های ۷، ۱۳، ۲۵ و ۴۰ میلی متری هستند.

نکته ی دیگری که در مورد این نوع روبان ها باید به آن اشاره کنیم متراژ آن هاست، متراژ این نوع روبان ها معمولا ۵۰ یارد است. کاربرد روبان های حریر در مواردی همچون تزئین شمع، پرده، لباس بچه، جانماز و … است.

روبان تیتانیوم

روبان های تیتانیوم از رشته های سیمی بسیار نازک تهیه می شوند. عرض روبان های تیتانیوم ۲۵ و ۴۰ میلی متر است.

از روبان های تیتانیوم در مواردی همچون گل سازی، ساخت زیورآلات، برجسته دوزی روی لباس و عثمان دوزی استفاده می شود.

روبان زری دار

روبان های زری دار یا برفی که دارای رنگ های نقره ای و طلایی هستند و در عرض های ۳، ۷، ۱۰، ۱۳، ۲۰، ۲۵ و ۴۰ میلی متر در بازار وجود دارند.

از روبان های زری دار در مواردی همچون تزئین هدیه، گیفت، شمع، سفره ی عقد، پاپیون، کارت تبریک و … استفاده می شود. روبان های زری دار بسیار زیبا هستند و در موارد بسیار زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی دیگر از مواردی که در مورد این نوع روبان ها باید به آن اشاره کنیم این است که امروزه روبان های طرح دار، روبان های گروگرن و روبان های خالدار نیز در بازار وجود دارند.

با انواع لوازم خرازی آشنا شوید

وسایل بافتنی

یکی دیگر از لوازمی که در فروشگاه های خرازی به فروش می رسد وسایل بافتنی است. به همین دلیل ما در این بخش از مقاله تصمیم داریم شما را با انواع وسایل بافتنی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

یکی از وسایل بافتنی، میل بافتنی است که انواع متفاوتی دارد که انواع میل بافتنی عبارتند از:

میل تفلون

میل تفلون خود دارای ۴ نوع است که عبارتند از:

میل بلند یا صاف

به دلیل این که میل تفلون دارای وزن کم و سبکی است رایج ترین نوع میل بافتنی، میل تفلون است. در انتهای این میل، نوک تیزی وجود دارد که دانه های بافت به وسیله ی آن بافته می شوند.

در انتهای دیگر میل برای این که دانه ها از میل خارج نشوند برآمدگی وجود دارد. نکته ی دیگری که در مورد این نوع میل ها باید به آن اشاره کنیم این است که این نوع میل ها به صوتر جفت وجود دارند. در ضمن این نوع میل دارای سایز های مختلفی است که باتوجه به ضخامتی کاموایی که مورد استفاده قرار می گیرد از سایزهای مختلفی از میل برای بافت استفاده می شود.

میل کوتاه

میل کوتاه مانند میل تفلون بلند است فقط اندازه ی آن کوتاه تر است. میل کوتاه دارای سایزهای ۲، ۲٫۵، ۳، ۳٫۵، ۴، ۴٫۵ و ۵ است. در ضمن از این نوع میل برای بافت قسمت های باریک لباس و همچنین بافت جوراب، دستکش و شال استفاده می شود.

میل تونسی یا میل بلند قلاب دار

میل تونسی مشابه میل قلاب بافی است اما تفاوتی که دارد این است که برای بافت های بزرگتر و همچنین بافت نخ های ظریف به صورت توری مورد استفاده قرار می گیرد.

میل تونسی در سایزهای ۲، ۲٫۵، ۳، ۳٫۵ و ۴ در بازار موجود هستند.

با انواع لوازم خرازی آشنا شوید

میل گرد یا میل سیمی یا بکسلی

میل گرد متشکل از دو میل کوتاه است که به وسیله ی سیمی به همدیگر متصل شده اند. به دلیل این که زمانی که افراد از این نوع میل ها برای بافت لباس استفاده می کنند، بیشتر وزن لباس روی میل است کار با میل گرد برای افراد آسان تر و بهتر است.

میل فلزی

نوعی دیگر از میل ها، میل فلزی هستند که این نوع میل ها دارای دو نوع صاف و گرد هستند.

قلاب

یکی دیگر از وسایلی که برای بافتن لباس مورد استفاده قرار می گیرد قلاب است و در برخی از خرازی هایی که وسایل بافتنی را به فروش می رسانند نیز موجود است.

قلاب ها دارای دو جنس تمام فلز و دسته پلاستیکی هستند. قلاب ها را می توان به دو دسته ی رنگی و استیل تقسیم کرد. یکی دیگر از مواردی که در مورد قلاب ها باید به آن ها اشاره کنیم کاربرد آن هاست. از قلاب ها در مواردی همچون بافت دستکش، کلاه، پاپوش، اشارپ، ساق دست، دامن، شال، ژیله، رومیزی و لباس های ظریف و ابریشمی با نخ های کاموا و کتان با ضخامت های معمولی استفاده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج