سگ پیت بول: آشنایی با نژاد Pit bull و ویژگی آن‌ها!


احتمالا شما هم به واسطه نام خواننده رپ معروف پیت بول به یاد نژاد سگ پیت بول افتاده اید! واقعیتی که می‌بایست در مورد سگ‌های Pit bull بدانید این است که این نژاد از سگ یکی از بد فهم ترین و خشن ترین سگ‌های دنبا به شمار می‌رود. برای اطلاعات بیشتر و بهتر راجع به […] نوشته سگ پیت بول: آشنایی با نژاد Pit bull و ویژگی آن‌ها! اولین بار در نت نوشت. پدیدار...

سگ پیت بول: آشنایی با نژاد Pit bull و ویژگی آن‌ها!
1+

احتمالا شما هم به واسطه نام خواننده رپ معروف پیت بول به یاد نژاد سگ پیت بول افتاده اید! واقعیتی که می‌بایست در مورد سگ‌های Pit bull بدانید این است که این نژاد از سگ یکی از بد فهم ترین و خشن ترین سگ‌های دنبا به شمار می‌رود. برای اطلاعات بیشتر و بهتر راجع به این نژاد نسبتا خطرناک و خشن در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

سگ پیت بول Pit bull

سگ بیت بول بسیار خطرناک است و معمولا کمتر شخصی برای نگهداری آن‌ها اقدام می‌کند ولی با این حال سگ پیت بول پس از آموزش و تربیت‌های لازم به عنوان سگ یابنده مواد مخدر، سگ‌های نجات، سگ‌های جستجو، سگ‌های درمانگر و سگ‌های یابنده بمب به کار گرفته می‌شوند.

ویژگی‌های ظاهری سگ Pit bull

سگ‌های Pit bull از فک بسیار پیشرفته و خاصی برخوردار هستند. این سگ‌ها زمانی که شکاری را در فک خود بگیرند به راحتی نمی‌توانید فکشان را باز کرده و شکار را بیرون آورید. قفل کردن فک یکی از ویژگی‌های فیزیکی این سگ به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: سگ باکسر: آشنایی با نژاد Boxer و ویژگی آن‌ها!

سگ پیت بول: آشنایی با نژاد Pit bull و ویژگی آن‌ها!

کسانی می‌توانند از یک سگ پیت بول به خوبی نگهداری کنند که زمان کافی برای آموزش این سگ داشته باشند. از آن جایی که بیشتر Pit bull‌ها سگ‌هایی پرخاشگر هستند نیازمند یک تربیت و آموزش کامل می‌باشند.

برخی از سگ‌های Pit bull دارای چشمانی آبی رنگ هستند که البته این سبب تفکیک این حیوان در طبقه بندی نژادی نمی‌شود. به صورت کلی تمامی Pit bull‌ها موهایی ضخیم و بسیار کوتاه دارند. رنگ آن‌ها معمولا قهوه‌ای مایل به قرمز می‌باشد البته Pit bull نر معمولا خاکستری است. حتی رنگ سفید این سگ هم کم و بیش یافت می‌شود.

قد: ۲۶-۴۸ سانتی متر ( مرد)/ ۴۵-۷۲ سانتی متر (زن)وزن: ۱۴-۳۶ کیلوگرمطول مدت زندگی: ۸ تا ۱۵ سال

سگ پیت بول با چه کسانی راحت است؟

کسانی می‌توانند از یک سگ پیت بول به خوبی نگهداری کنند که زمان کافی برای آموزش این سگ داشته باشند. از آن جایی که بیشتر Pit bull‌ها سگ‌هایی پرخاشگر هستند نیازمند یک تربیت و آموزش کامل می‌باشند. در صورتی که این نژاد در توله سگی آموزش‌های کافی نبیند در جوانی قابل کنترل توسط انسان نیست و نمی‌توان آن را آموزش داد.

بیشتر بخوانید: سگ سیبرین هاسکی: آشنایی با نژاد Siberian Husky و ویژگی آن‌ها!

ویژگی‌های رفتاری سگ پیت بول

یکی از خصلت‌های بارز سگ پیت بول این است که این نوع سگ خطرناک محسوب می‌شوند. سگ‌های Pit bull نر سگ‌هایی بسیار وحشی هستند البته این خصلت در سگ‌های ماده این نژاد هم کمتر از نر به چشم می‌خورد.

هر چند که Pit bull‌ها همگی سگ‌های دوست داشتنی هستند و بیشتر خانواده‌های امریکایی این سگ را در خانواده خود نگهداری می‌کنند ولی به طور کلی Pit bull‌ها سگ‌های غیر اجتماعی و غیر انسانی محسوب می‌شوند.

وفاداری یکی از خصلت‌های بارز سگ‌های نژاد Pit bull است. آن‌ها بسیار شجاع و باهوش هستند و با یک آموزش کوتاه مدت می‌توانند توانایی ذاتی خود را بروز دهند. از جمله صفاتی که در سگ‌های Pit bull به چشم می‌خورد:

وفاداریآموزش پذیری در سن پایینعلاقمند به رهبریخطرناک
سگ پیت بول: آشنایی با نژاد Pit bull و ویژگی آن‌ها!

سگ‌های Pit bull عاشق جویدن اشیا هستند. می‌بایست خانه و محل زندگی او را طوری تنظیم کنید که احتمال خرابی وسایل را از قبل پیش بینی کرده باشید.

روش زندگی انواع سگ Pit bull

سگ‌های Pit bull معمولا در آب و هوای گرم بهتر و راحت تر زندگی می‌کنند. آن‌ها معمولا به بیرون خانه ماندن علاقه چندانی ندارند به خصوص در شب‌های سرد هرگز نباید مدت زمان زیاد بیرون از خانه بمانند.

سگ‌های Pit bull عاشق جویدن اشیا هستند. می‌بایست خانه و محل زندگی او را طوری تنظیم کنید که احتمال خرابی وسایل را از قبل پیش بینی کرده باشید.

هر چند که سگ‌های Pit bull به عنوان پرخاشگر ترین سگ‌های دنیا شناخته می‌شوند ولی اگر این سگ را به درستی آموزش دهید رفتار آن قابل تحمل خواهد بود. این سگ‌ها کمتر به انسان حمله ور می‌شوند و میزان خشونت در Pit bull‌ها بسته ریشه ژنتیکی آن‌ها دارد.

شرایط نگهداری سگ پیت بول

نژاد Pit bull نیازمند مصرف غذای روتین است. بهتر است از یک رژیم کامل و سالم به صورت روزانه استفاده کنید. میزان دقیق رژیم را تحت نظارت یک دامپزشک انتخاب کنید. اگر در میزان رژیم غذایی سگ پیت بول دقت عمل به کار نگیرید ممکن است آن را به برخی از بیماری‌ها مبتلا سازید.

مشکلاتی در سلامتی به خصوص در مفاصل این سگ کاملا به غذایی که مصرف می‌کند بستگی دارد. علاوه بر رژیم غذایی، این سگ می‌بایست در سن پایین حتما مورد آموزش قرار گیرد. در غیر این صورت حس پرخاشگری آن شدت پیدا می‌کند. دندان‌ها دو یا سه مرتبه در هفته شستشو داده شوند. ناخن‌ها نیز می‌بایست یک یا دو مرتبه در ماه کوتاه شوند.

بیشتر بخوانید: سگ سرابی: آشنایی با نژاد ایرانی Sarabi Mastiff و ویژگی‌های آن‌ها!

سگ پیت بول: آشنایی با نژاد Pit bull و ویژگی آن‌ها!

سگ پیت بول را می‌بایست به موقع آموزش داد. این سگ‌ها در صورتی که مورد محبت و روابط صمیمانه قرار گیرند بسیار هوشیار و وفادار هستند.

بازی‌های مورد علاقه سگ پیت بول

سگ پیت بول را می‌بایست به موقع آموزش داد. این سگ‌ها در صورتی که مورد محبت و روابط صمیمانه قرار گیرند بسیار هوشیار و وفادار هستند. به طور عادی هر سگ پیت بول خانگی می‌بایست هر روز به یک کار مشغول باشد. فعالیت‌های جسمی و فیزیکی برای این سگ ضروری است. بازی‌های جستجو گرایانه بهترین گزینه برای آن‌ها است. پس از آموزش‌های لازم آن‌ها رهبر‌های بسیار خوبی می‌شوند.

آزمایش‌های مورد نیاز سگ پیت بول

بیشتر سگ‌های Pit bull دچار چند نوع بیماری می‌شوند که می‌بایست هر چند وقت یک مرتبه مورد بررسی و آزمایشات لازم قرار گیرند از جمله آزمایشاتی که هر سگ پیت بول می‌بایست انجام دهد این چند مورد می‌باشد :

آزمایش دیسپلازی هیپکاتاراکتآزمایش و تست‌ها مربوط به انواع حساسیت ها

طبقه بندی انواع سگ Pit bull

تمامی سگ‌های Pit bull از نژاد بریتانیایی هستند که به این چند شاخه طبقه بندی می‌شوند:

Staffordshire Bull Terrier(American Pitbull Terrier (APBTAmerican BulldogAmerican Staffordshire Terrier

بیشتر بخوانید: سگ چاوچاو: آشنایی با نژاد Chow Chow و ویژگی‌های آن‌ها!

سگ پیت بول: آشنایی با نژاد Pit bull و ویژگی آن‌ها!

سگ‌های نژاد Pit bull در بین سایر بیماری هایی که ممکن است هر سگ کم و بیش به آن مبتلا شود به آلرژی بیشتر از همه مبتلا می‌شود.

بیماری‌های رایج سگ پیت بول

سگ‌های Pit bull به طور معمول در معرض دیسپلازی هیپ، کاتاراکت موروثی و برخی از بیماریهای قلبی هستند. در صورتی که به رفتار یک سگ پیت بول دقت کرده باشید این سگ بیش از حد پای خود را لیس می‌زند که ناشی از پیدایش یک نوع آلرژی می‌باشد.

سگ‌های نژاد Pit bull در بین سایر بیماری هایی که ممکن است هر سگ کم و بیش به آن مبتلا شود به آلرژی بیشتر از همه مبتلا می‌شود. این سگ ممکن است سه نوع آلرژی بگیرد. آلرژی به غذا، آلرژی استنشاقی، آلرژی‌های پوستی.

آلرژی Atopic Dermatitis

این بیماری یک نوع حساسیت پوستی محسوب می‌شود که معمولا با گرد و غبار و یا برخی از گیاهان خودرو به وجود می‌آید و یا تشدید می‌شود. از نشانه‌های این آلرژی در سگ‌های Pit bull این است که سگ بیش از حد دست و پای خود را می‌لیسد و یا این که شکم خود را بیش از حد به روی زمین می‌کشد.

گوش‌های سگ قرمز رنگ می‌شود و حس گرما در حیوان بالا می‌رود. به طور کلی در آلرژی Atopic Dermatitis تغییرات رنگ پوست به سمت صورتی ملایم یا قرمز و در مواقع حاد به سمت سیاه مشاهده می‌شود.

آلرژی استنشاقی

این نوع آلرژی در سگ‌های Pit bull رخ می‌دهد که معمولا از مواد شیمیایی به وجود می‌آید. البته گرد و غبار و یا گیاهان نیز می‌توانند ناقل این بیماری باشند ولی بیشتر استنشاق مواد شیمیایی به بروز این بیماری کمک می‌کنند.

در این بیماری چشم‌های سگ درشت تر از حد عادی شده و دچاری فرمزی و تورم شدیدی می‌گردد. علاوه بر آن خارش در ناحیه پاها، ران، زیر بغل و کشاله‌های ران نیز احساس می‌شود.

آلرژی غذایی

آلرژی غذایی در سگ‌های Pit bull معمولا با خارش پوست و گوش‌ها بروز پیدا می‌کند. این آلرژی نیز مانند دو مورد دیگر علائمی همانند خارش ایجاد می‌کند البته به غیر از خارش مشکلاتی در هضم و دستگاه گوارش نیز به وجود خواهد آمد.

اسهال، استفراغ، تشنج، سرفه‌های شدید و التهابات گوش از جمله عوارض آلرژی سگ‌های Pit bull به برخی از مواد غذایی هستند. شایع ترین مواد غذایی در پیدایش آلرژی غذایی در این سگ‌ها از خوراکی هایی مانند سویا، ذرت، گندم، گوشت خوک، تخم مرغ، برخی از مکمل ها، قند‌ها و طعم دهنده‌های مصنوعی می‌باشند.

بیشتر بخوانید: سگ شیتزو: آشنایی با نژاد Shih Tzu و ویژگی‌های آن‌ها!

سگ پیت بول: آشنایی با نژاد Pit bull و ویژگی آن‌ها!

در سالیان قدیم از سگ‌های Pit bull به عنوان خرد کننده گوشت گاو استفاده می‌شده است. در واقع Pit bull به دلیل داشتن فک قوی و دندان‌های تیز یک قصاب ماهر بوده است.

تاریخچه سگ Pit bull

این سگ‌ها نژادی انگلیسی دارند و نخستین سگ‌های Pit bull در این کشور بوده اند. در سالیان قدیم از سگ‌های Pit bull به عنوان خرد کننده گوشت گاو استفاده می‌شده است. در واقع Pit bull به دلیل داشتن فک قوی و دندان‌های تیز یک قصاب ماهر بوده است.

در قدیم سگ‌های Pit bull مورد آموزش قرار نمی‌گرفتند و به همین دلیل از آن‌ها در مسابقات قدرت نمایی با خرس در گودال‌های بزرگ استفاده می‌شده است. هر چه به سن این سگ اضافه می‌شده است میزان خشونت و وحشی گری آن افزایش پیدا می‌کرده است.

در سال ۱۸۳۵ پس از مدت‌ها جنگ و جدل بر سر نگهداری این سگ، در نهایت سگ پیت بول برای آموزش انتخاب شده و با هدفمند سازی قدرت و استقامتش توانستند از آن برای شکار طعمه‌های بزرگ استفاده کنند و نگهداری از سگ پیت بول مورد تأیید قرار گرفت.

منابع : + + + + +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات خانگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس