فعالیت‌های فرهنگی برای گسترش کتابخوانی در مهریز ضروری است


فعالیت‌های فرهنگی برای گسترش کتابخوانی در مهریز ضروری است

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز گفت: انجام فعالیت های فرهنگی با همکاری مراکز آموزشی، تبلیغی و تشکل ها برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین مردم و جوانان این شهرستان ضروری است.

محمد جواد برزگر منشادی روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی افزود: فعالیت های مختلف فرهنگی از قبیل نشست های کتابخوان، نمایش نامه خوانی، قصه گویی و… در ترغیب و تشویق مردم شهرستان در مراجعه به کتابخانه موثر و مفید است و بر تداوم این برنامه ها و تبلیغات آن در سطح شهرستان تاکید کرد.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام دهه کرامت (۱۳ الی ۲۳ تیر) ادامه داد: ارائه برنامه های فرهنگی از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در این دهه حائز اهمیت است و بر ضرورت همکاری سایر ادارات و دستگاه های فرهنگی با اداره کتابخانه های عمومی مهریز در برگزاری فعالیت های فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت تاکید کرد.

وی، در ادامه به تمدید پنج ساله ملک اوقافی کتابخانه عمومی بقیه الله اشاره کرد و گفت: با همکاری اداره اوقاف و اداره کتابخانه های عمومی مشکل حق تملک اعیانی این کتابخانه برطرف و این فضای دلنشین و آرام برای استفاده کتابخوانان به قوت خود باقی بماند.

این مسئول از اجرای نمایش نامه خوانی اعضاء کتابخانه عمومی شهید مطهری که در حاشیه این جلسه انجمن برگزار شد تقدیر و بیان کرد: حضور کودکان و نوجوانان در کتابخانه های عمومی و تشکیل فعالیت های گروهی در کتابخانه ها بسیار ارزشمند است.

همچنین رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز نیز به بیان گزارشی از روند اجرای مصوبات پیشین انجمن شهرستان پرداخت و گفت: اکثر مصوبات جلسه قبلی انجمن پیگیری و اجرایی شد.

سعید قریشی به تشریح برنامه های دهه کرامت کتابخانه های عمومی مهریز پرداخت و گفت: برنامه های تعیین شده از سوی اداره کتابخانه های مهریز با هدف توسعه و گسترش خدمت کریمانه کتابداران در جهت برگزاری هر چه بهتر فعالیت های فرهنگی در این ایام جشن و مهربانی است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز، در پایان از حضور و همراهی صمیمانه معاون سیاسی امنیتی فرماندار و دیگر اعضاء انجمن قدردانی کرد.

در ادامه دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مهریز پس از ارائه سخنان اعضاء انجمن، در خصوص مسائل مطرح شده، مواردی نیز به تصویب و امضاء حاضران در جلسه رسید.

عضویت نیم بها در کتابخانه های عمومی در دهه کرامت، برگزاری برنامه های فرهنگی برای کودکان با موضوع دهه کرامت، برگزاری نشست های کتابخوان، جمع خوانی و قصه گویی با موضوع مرتبط با دهه کرامت، برگزاری نشست های ویژه بانوان با موضوع مرتبط با شناخت و معرفت حضرت معصومه علیه السلام، برگزاری جشن ویژه دختران و تقدیر از اعضاء با حجاب و عفاف کتابخانه¬ها، اختتامیه نهمین جشنواره ملی کتابخوان رضوی، تمدید ملک اوقافی کتابخانه عمومی بقیه الله (عج) و اعلام برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان به مسئولان و روسای ادارات شهرستان از مهم¬ترین مصوبات این جلسه بود.

در حاشیه جلسه انجمن کتابخانه های عمومی، جواد زارع زاده از اعضاء انجمن به معرفی کتاب تاریخ اورشلیم (بیت المقدس) نوشته جعفر حمیدی از انتشارات امیرکبیر پرداخت.

همچنین، اعضاء نوجوان کتابخانه عمومی شهید مطهری به نمایش نامه خوانی از کتاب «هدهد سفید» با موضوع «عضو افتخاری» با هدایت حمیده حایری پرداختند..

مهریز ۱۲ کتابخانه عمومی با ۱۴۰ هزار نسخه کتاب دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۷۵۳۶/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !