محسنی اژه ای: دستگاه قضا از اخلال گران نظام اقتصادی و محتکران چشم پوشی نمی کند


محسنی اژه ای: دستگاه قضا از اخلال گران نظام اقتصادی و محتکران چشم پوشی نمی کند

شفقنا- معاون اول قوه قضاییه گفت: دستگاه قضا از اخلال گران نظام اقتصادی و کسانی که خواسته یا ناخواسته با هدف منافع شخصی و یا همراهی با دشمن احتکار می کنند، چشم پوشی نمی کند. حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری البرز افزود: رهبر معظم انقلاب سال‌ها است که شعارهایی مبنی […]

محسنی اژه ای: دستگاه قضا از اخلال گران نظام اقتصادی و محتکران چشم پوشی نمی کند

شفقنا- معاون اول قوه قضاییه گفت: دستگاه قضا از اخلال گران نظام اقتصادی و کسانی که خواسته یا ناخواسته با هدف منافع شخصی و یا همراهی با دشمن احتکار می کنند، چشم پوشی نمی کند.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری البرز افزود: رهبر معظم انقلاب سال‌ها است که شعارهایی مبنی بر اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و امسال نیز رونق تولید را بیان می‌کنند و بارها عنوان کردند که باید از تولید حمایت و به داشته‌هایمان تکیه کنیم.

وی با بیان اینکه معظم له بیان فرمودند که از تجربه‌ها عبرت بگیرید و به دشمن اعتماد نکنید، افزود: رهبری عنوان کردند که اقتصاد مقاومتی راهبرد امروز ما است، به همین منظور یکی از سیاست‌های جدی قوه قضائیه حمایت از سرمایه گذاری صحیح، تولید، فعالیت‌های اقتصادی سالم و حمایت از واحدهای تولیدی بزرگ و کوچکی است که دچار مشکل شده‌اند.

اژه ای گفت: هدف ما این است که مشکلات این واحدها اگر در صورتی که از ناحیه قوه قضائیه باشد برای رفع آنها اهتمام شود و اگر از سوی سایر دستگاه‌ها برای این واحدها مشکلی ایجاد شده باشد کمک و همفکری کنیم تا برطرف شوند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ و سه ماهه اول امسال تعداد بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی که دچار مشکل و حتی برخی تعطیل شده بودند رفع مشکل شدند، اظهار داشت: آمار خوبی از کمک‌های قوه قضائیه برای حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی وجود دارد.

اژه ای گفت: فراموش نکنیم که عده‌ای خواسته و یا ناخواسته در جهت منافع دشمن که امروز به فشارهای اقتصادی روی آورده گام بر می‌دارند؛ زالو صفتانی که از این شرایط سو استفاده می‌کنند در واقع در جهت دشمن حرکت می‌کنند.

محتکران زیر ذره بین دستگاه قضا

وی ادامه داد: کسانی که در این شرایط مواد اولیه برای تولید را دریافت و آن را احتکار می‌کنند و تولیدی انجام نمی‌دهند، کارگران را اخراج و منتظر بالا رفتن قیمت‌ها هستند تا در بازار آزاد بفروشند، از این افراد نمی‌توان چشم پوشی کرد.

معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت: از کسانی که مواد اولیه داخلی را با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تهیه و در بازار آزاد می‌فروشند و برای منافع شخصی و یا همراهی با دشمن دست به چنین کارهایی می‌زنند، نمی‌توان گذشت.

اژه ای افزود: همچنین از افرادی که از رانت، جایگاه حقیقی و حقوقی خود سو استفاده می‌کنند نیز چشم پوشی نمی‌توان کرد.

وی ادامه داد: قوه قضائیه از فعالیت اقتصادی سالم و تولید حمایت می‌کند، اما از سوی دیگر با مفاسد اقتصادی مقابله، چرا که این خواسته رهبری و مردم است و موجب ناکامی دشمنان می‌شود.

اژه ای گفت: امروز دشمنان به خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی یک قدرت بازدارندگی به تمام معنی دارد و این قدرت بازدارندگی با مذاکره به دست نیامده بلکه با جهاد، استقامت و روحیه انقلابی به دست آمده و این موجب شده تا حیران و نگران باشند که چه کنند.

وی بیان داشت: دشمنان هر روز یک چیز می‌گویند، یک روز تهدید و یک روز تطمیع می‌کنند و این اقدامات بخشی برگرفته از عملیات روانی و بخشی هم به این بر می‌گردد که حیران هستند و نمی‌دانند که چه کاری باید انجام دهند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه راهبرد امروز آمریکا، فشار حداکثری بر اقتصاد و معیشت مردم است خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری در خصوص مساله اقتصادی و خنثی کردن راهبرد دشمنان را بارها شنیدیم، مساله دیگر داشتن روحیه انقلابی است اگر به دنبال موفقیت هستیم باید روحیه انقلابی ما افزایش تا به تبع آن ناامیدی دشمنان نیز بیشتر شود.

اژه ای افزود: روحیه جهادی در تمامی بخش‌ها باید وجود داشته باشد، از هارت و پورت‌های ابوسفیان های زمان که سال‌ها است به دنبال ضربه زدن به ما هستند نهراسید، این روحیه انقلابی باید تداوم یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۲ تیرماه سالروز سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناوگان آمریکایی اشاره و بیان داشت: امروز سالگرد روزی است که نظام سلطه و آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری ما شلیک و تعداد زیادی از هموطنان ما را به شهادت می‌رساند و مهم‌تر این بود که این جنایتکار زمان به این اقدام خودش افتخار نیز می‌کرد.

اژه ای ادامه داد: با اینکه می‌دانستند و یا بلافاصله متوجه شدند که هواپیما مسافری است اما جملات زشتی به زبان آوردند که پشیمان نیستیم، عذرخواهی هم نمی‌کنیم، آمریکا در طول این ۴۰ سال در برابر جمهوری اسلامی ایران ایستاده و اقدامات ظالمانه‌ای علیه ما انجام داده است.

وی گفت: اما بعد از اینکه با شیوه‌های مختلف نتوانست به اهداف خود برسد، راهبرد جدیدش را به خصوص طی سه سال گذشته که فشار حداکثری بر اقتصاد و معیشت مردم ایران با هدف از پای درآوردن ما است، اعمال کرده و به زعم خودشان می‌خواهند که اراده این ملت را مغلوب کنند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: برنامه ریزی های بسیاری کرده بودند، که با افزایش فشارهای اقتصادی، تحریم‌های افراد حقیقی و حقوقی و همراهی دیگر کشورها با تهدید و تطمیع مردم ما را تحت فشار زائد الوصف قرار دهند تا مردم در برابر حکومت واکنش نشان بدهند، اما نمی‌دانستند که این مردم تربیت شده مکتب علوی هستند.

اژه ای اضافه کرد: برنامه ریزی های متعددی کرده بودند اینکه قبل از رسیدن دهه فجر سال ۹۶ به هدف اولمان که مردم نسبت به مشکلات واکنش نشان می‌دهند، می رسیم و ما نیز از خارج آنها را حمایت کرده تا نظام با یک چالش جدی مواجه شود.

وی ادامه داد: ۲۲ بهمن ۹۶ را پشت سر گذاشتیم، خرداد و دی ۹۷ را نیز گذارنده‌ایم، برای ۲۲ بهمن سال گذشته برنامه ریزی کرده بودند، اما باز هم موفق نشدند و نه تنها در این راهبردشان شکست خوردند بلکه به هیچیک از اهدافشان نیز نرسیدند.

اژه ای گفت: روزی که هواپیمای مسافری ما را مورد هدف قرار دادند، شاید در آن روز یک اقدام متقابل عاجل از سوی ما امکان پذیر نبود، اما امروز همین نظام سلطه اگر بخواهد یک پهباد پیشرفته، رادار گریز و بلند پرواز خود را وارد حریم هوایی ما کند، بعد از اخطار با تمامی تجهیزات و توان داخلی و بومی جمهوری اسلامی، موشک‌های ما به قلب رادار اصابت و آن را سرنگون می‌کند.

وی افزود: اقدامی که تا به امروز نه فقط آمریکا بلکه بسیاری از کشورها انگشت تعجب به دهان گرفته‌اند که ایران با چه امکاناتی در زمانی که با تحریم، جنگ و فشارهای اقتصادی مواجه بوده توانسته به چنین قدرت بازدارندگی دست یابد.

معاون اول قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از عملکرد رئیس کل سابق دادگستری البرز اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی دستگاه قضا به دلیل اقدامات ظالمانه دشمنان پرونده‌های کثیر ورودی به دستگاه قضائی است، انتظار ما از رئیس جدید دادگستری البرز این است که برنامه ریزی کرده و با استفاده از ظرفیت‌های استانی، به گونه‌ای عمل کنید تا ورودی به دستگاه قضا کاهش یابد.

در ادامه این مراسم از احمد فاضلیان رئیس سابق دادگستری البرز تقدیر و حسین فاضلی هریکندی به عنوان رئیس کل دادگستری این استان معارفه شد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...