محسنی اژه ای: از رانت‌خواران و دانه‌درشت‌ها نمی‌گذریم


محسنی اژه ای: از رانت‌خواران و دانه‌درشت‌ها نمی‌گذریم

معاون اول قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه از سوء استفاده کنندگان ارز چهار هزار و 200 تومانی نمی گذرد.

باشگاه خبرنگاران: غلامحسین اژه‌ای صبح چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان البرز، با اشاره به اینکه قوه قضاییه از کسانی که از ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی سوءاستفاده کرده‌اند، نمی‌گذرد، اظهار کرد: از کسی که در این شرایط مواد اولیه را با ارز چهار هزار و ۲۰۰ وارد می‌کند، اما دست به تولید نمی‌زند، نمی‌توان چشم پوشی کرد.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: دستگاه قضا از مفسدان دانه‌درشت و افرادی که از رانت و جایگاه‌های حقیقی، اجتماعی، حقوقی و دولتی استفاده می‌کنند و در راهبرد دشمن قرار می‌گیرند، نمی‌گذرد.
راه برون رفت از مشکلات اقتصادی مقابله با تحریم‌هاست

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه از فعالان اقتصادی که برای رونق تولید تلاش می‌کنند، حمایت می‌کند، گفت: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و مقابله با تحریم‌های دشمنان تحقق اقتصاد مقاومتی است.

اژه‌ای با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری بر حمایت از تولد داخلی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، گفت: رونق اقتصاد کشور رمز ایستادگی مقابل دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی با تمام توان از سرمایه‌گذاری صحیح و فعایت اقتصادی حمایت می‌کند، افزود: تحقق این مهم باعث رونق اقتصادی می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری با بیان اینکه عده‌ای به خاطر منفعت دنیا و برای شاد کردن دل دشمن گام بر می‌دارند، گفت: از کسی که در این شرایط مواد اولیه را با ارز چهار هزار و ۲۰۰ وارد می‌کند، اما دست به تولید نمی‌زد و اجناس را احتکار می‌کند، نمی‌توان چشم پوشی کرد.

اژه‌ای با تاکید بر اینکه برای رونق اقتصادی و پیشرفت نظام اسلامی باید با روحیه انقلابی و اعتماد به وعده‌های الهی در مسیر گام برداریم، افزود: ما نباید از عملکرد دشمن ناامید شویم.
راهبرد آمریکا مسائل اقتصادی است

وی با بیان این مطلب که امروز یادآور شهادت ۲۲۹ عزیز در حادثه هواپیما است، گفت: نظام سلطه آمریکای جنایتکار تعداد زیادی از عزیزان ما را در هواپیمای مسافربری به شهادت رساند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه این جنایتکار به اقدام خودش افتخار کرد، گفت: آمریکا در طول ۴۰ سال محکم در مقابل ایران ایستاده است.

وی با اشاره به این مطلب که راهبرد آمریکا مسائل نظامی و اطلاعاتی نیست، گفت: راهبرد آمریکا مسائل اقتصادی است.

اژه‌ای با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی یک قدرت بازدارندگی قوی دارد، عنوان کرد: مردم تربیت شده وحی اسلامی هستند و این قدرت را با مذاکره به دست نیاورده اند بلکه با ایمان، استقامت و روحیه انقلابی به دست آورده است.

وی با بیان این مطلب که دشمن برنامه ریزی کرده بود که تا قبل از ۲۲ بهمن سال ۹۶ با اعمال فشار‌های سنگین به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند، ادامه داد: نه تنها آن زمان بلکه امروز هم هنوز نتوانسته به پیکر نظام خدشه‌ای وارد کند.
دشمنان ایران اگر یک میلیمتر به خاک ما وارد شوند، سرنگون می‌شوند

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه امروز دشمنان ایران حتی اگر یک میلیمتر به خاک ما وارد شوند، سرنگون می‌شوند، گفت: حتی اگر یک پهپاد پیشرفته رادار گریز بخواهد به آسمان ما تجاوز کند بعد از اخطار اگر توجه نکند با تمام توان و تجهیزات بومی مورد هدف قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تمام کشور‌ها متحیر هستند که ایران با این تحریم‌های سنگین چطور توانسته به این نقطه برسد، افزود: ما این قدرت را با مذاکره و کوتاه آمدن به دست نیاورده ایم با جهاد، روحیه انقلابی، ایمان و استقامت به دست آورده ایم.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امروز باید از تولیدات داخلی و رونق تولید حمایت کنیم، عنوان کرد: مبارزه با مفاسد خواست رهبر معظم انقلاب و مردم است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه نهراسیدن از دشمن باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: اعتماد و اتکا به خداوند باید در دستور کار قرار بگیرد و در این راستا ناامیدی و سرگردانی دشمن را شاهد خواهیم بود.
با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی ورودی تعداد پرونده‌ها به دستگاه قضا را کاهش دهیم

محسنی اژه‌ای تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا را از مشکلات این قوه اعلام کرد و افزود: باید زیرساخت‌های فرهنگی تقویت شود تا شاهد کاهش این ورودی باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌های استان استفاده شود گفت: اگر تعداد پرونده‌های ورودی کم نشود هرچقدر نیرو و امکانات در اختیار داشته باشیم کافی نیست.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه ۸۲ پرونده در البرز در رابطه با اصل ۴۹ بدون نتیجه مانده است، عنوان کرد: این تعداد پرونده در البرز نسبت به سایر استان‌ها آمار بالایی است.

محسنی اژه‌ای در پایان خطاب به مسئولان قضائی استان گفت: به پرونده‌های مسن و پرحجم استان عنایت ویژه‌ای داشته باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...