کوهبنان؛ میزبان جشن مردمی «زیر سایه خورشید»


کوهبنان؛ میزبان جشن مردمی «زیر سایه خورشید»

کانون خبرنگاران نبأ ــ جشن مردمی «زیر سایه خورشید» با حضور سفیران معنوی آستان قدس رضوی چهارشنبه، 19 تیرماه در شهرستان کوهبنان برگزار می‌شود.

کوهبنان؛ میزبان جشن مردمی «زیر سایه خورشید»

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سید‌حسین روح‌الامینی، دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید کوهبنان گفت: برای هفتمین سال متوالی مردم کوهبنان در گذرگاه آقا علی بن‌موسی الرضا(ع) پذیرای سفیران معنوی آستان قدس رضوی هستند.
وی بیان کرد: همه ساله مردم با چشمانی اشکبار در حالی که اسپند دود می‌کنند و ذکر مقدس صلوات خاصه را بر لب دارند، به استقبال خدام رضوی می‌شتابند تا شاهد افزایش معنویت و استشمام عطر و بوی حرم باشند.
روح‌الامینی اظهار کرد: امسال به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که تقریباً اکثر مناطق شهرستان کوهبنان شاهد حضور خدام رضوی هستند. لذا، این برنامه قبل از ظهر روز چهارشنبه، 19 تیرماه از ساعت 12:30 تا 13:30 در معدن اصلی برگزار خواهد شد و خدام در جمع کارگران معادن زغال سنگ تحت عنوان «هموارگرایان مسیرالی الله» شهرستان حضور خواهند یافت تا ضمن خدا قوت به آنان نشاط معنوی خاصی به کارگران معادن ببخشند.
وی یادآور شد: در ادامه خدام حرم مطهر رضوی در ساعت 17:10 وارد روستای سبتک شهرستان می‌شوند و ضمن دیدار با مردم این خطه ساعت 17:40 سبتک را ترک و راهی روستای خانمکان خواهند شد.
دبیر جشن‌های زیر سایه خورشید کوهبنان ادامه داد: از ساعت 18:45 تا 19:30 خدام حرم رضوی در بخش طغرالجرد و منطقه پابدانا دیدار مردمی خواهند داشت و با حمل بیرق حرم مطهر رضوی حال و هوای معنوی خاص در این منطقه کارگری رقم خواهند زد.
روح‌الامینی گفت: بعد از اقامه نماز خدام وارد شهر تاریخی و عارف‌پرور کوهبنان خواهند شد تا آن شب هم بزم نور در کوهبنان به نمایش گذاشته شود و مردم در محله مسجد‌الرضا شمیم عطر رضوی را شاهد باشند.
وی یادآور شد: سخنرانی حجت‌الاسلام سید‌حسین آقامیری، قائم مقام ستاد سیره شهدا کشور، مولودی‌خوانی مجتبی رمضانی، اجرای گروه سرود عاشقان ولایت، توزیع بسته‌های متبرک، دیدار با مسئولان و خانواده معزز شهیدان و بیماران و... از جمله برنامه‌های جشن زیر سایه خورشید در کوهبنان خواهد بود.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل