بهترین دوربین‌های DSLR کدام هستند؟/ 3مزیت عمده دوربین‌های DSLR


بهترین دوربین‌های DSLR کدام هستند؟/ 3مزیت عمده دوربین‌های DSLR

مجله فوربز به تازگی لیست محدودی از بهترین دوربین‌های عکاسی DSLR را ارئه کرده است که در میان آنها نام دوربین‌های کانن، نیکون و سونی به چشم می‌خورد.

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ اخیرا مجله فوربز اطلاعاتی را در خصوص دوربین‌های عکاسی DSLR که مزایای بیشتری نسبت به دوربین‌های دیگر دارند را ارائه کرده است.

دوربین‌های DSLR سه مزیت عمده نسبت به دوربین‌های کوچک‌تر و دوربین‌های گوشی‌های عکاسی دارد:

1- حسگرهای تصویری با کیفت بالاتر برای وضوح بیشتر عکس‌ها

2- کنترل دستی برای تنظیم سرعت شاتر، دیافراگم و ایزو که این سه برای کنترل میزان روشنایی و تاریکی تصاویر با هم کار می‌کنند.

3- قابلیت تعویض لنز بسته به موقعیت عکاسی

اگرچه در حال حاضر دوربین‌های DSLR با قیمت‌ها و سطح فنی متفاوت وجود دارد، در ادامه به معرفی پنج دوربین علاقه‌مندان به دوربین‌های پیشرفته می‌پردازیم:

Canon EOS 5D Mark IV

بهترین دوربین‌های DSLR کدام هستند؟/ 3مزیت عمده دوربین‌های DSLR

این دوربین، همه ویژگی‌های مورد نیاز یک عکاس مشتاق را در خود جای داده است. سنسور تصویربرداری 30مگاپیکسلی، سیستم فوکوس اتوماتیک سریع، سرعت شاتر هفت فریم در ثانیه (تعداد عکس‌هایی که در یک ثانیه می‌تواند ثبت کند)، قابلیت ضبط ویدیو 4K ، قابلیت اتصال به وای فای و دارا بودن GPS، از ویژگی‌های بارز این دوربین حرفه‌ای به شمار می‌رود. علاوه بر این، با وجود اینکه دوربین 5D بزرگ به نظر می‌رسد، اما بسیار متعادل و استفاده از آن راحت است. در ادامه، قابل ذکر است که یکی از انتقادهای وارده به این دوربین، پیچیدگی سیستم منوی آن است که موجب سخت بودن استفاده توسط افراد مبتدی شده است. در حال حاضر، قیمت این دوربین 3299 دلار است.

Nikon D850

بهترین دوربین‌های DSLR کدام هستند؟/ 3مزیت عمده دوربین‌های DSLR

این مدل از دوربین نیکون، ترکیبی از ویژگی‌های سرعت، رزولوشن، تصاویر مورد انتظار و طراحی مناسب را ارائه می‌دهد که حتی مشتریان با توقع بالا را نیز راضی می‌کند. مجهز بودن به سنسور تصویر 45 مگاپیکسلی (یکی از بالاترین رزولوشن‌ها در DSLRها)، قدرت ثبت هفت فریم در ثانیه، سیستم فکوکوس خودکار سریع، قابلیت ضبط ویدیو 4K و بدنه آلیاژ منیزیم ضد آب از ویژگی‌های بارز این دوربین به شمار می‌رود. قیمت نیکون D850 3296.95 اعلام شده است.

Pentax K-1 Mark II

بهترین دوربین‌های DSLR کدام هستند؟/ 3مزیت عمده دوربین‌های DSLR

کانن و نیکون دو نام بزرگ و برجسته در میان دوربین‌های DSLR به شمار می‌رود؛ از همین رو نام برندهای دیگر کمتر به چشم می‌خورد. اما دوربین pentax نیز نقاط قوتی دارد که سبب قرار گرفتن آن در دسته‌بندی پنج دوربین برتر شده است. از ویژگی‌های بارز آن می‌توان به مناسب بودن برای عکاسی مناظر، سنسور تصویر 36.4 مگاپیکسلی، سیستم ضد لرزش قوی، بدنه مقاوم و ضد آب اشاره کرد. اگرچه این دوربین کمی سنگین به نظر می‌رسد، اما هرگز در دست باعث ناراحتی نیست. در ادامه، گفتنی است که pentax قابلیت ثبت 4.4 فریم در ثانیه را دارد. قیمت این دوربین 1796.95 دلار اعلام شده است.

Sony Alpha 99 II

بهترین دوربین‌های DSLR کدام هستند؟/ 3مزیت عمده دوربین‌های DSLR

این مدل دوربین سونی، دارای برخی ویژگی‎‌‌های منحصر به فرد است که در میان رقیبان دیده نمی‌شود. این دوربین دارای یک بدنه کم‌حجم و سبک است به همین سبب بسیار آسان‌تر از سایر دوربین‌ها در دست کاربران قرار می‌گیرد. داشتن منظره‌یاب دیجیتال بزرگ و واضح، قابلیت نمایش و بررسی عکس ها و ویدیوها، سنسور تصویر 42 مگاپیکسلی، قابلیت ثبت 12 فریم در ثانیه و قابلیت ثبت ویدیو 4k از ویژگی های بارز این دوربین به شمار می رود. قیمت این مدل دوربین سونی 3198.95 دلار اعلام شده است.

Canon EOS 5DS

بهترین دوربین‌های DSLR کدام هستند؟/ 3مزیت عمده دوربین‌های DSLR

در میان تمام دوربین های DSLR، این مدل از دوربین کانن، بالاترین رزولوشن (50.6 مگاپیکسلی) را نسبت به سایر دوربین‌ها دارد. این دوربین، مناسب‌ترین گزینه برای تمام پروژه‌های عکاسی که در آن‌ها نور، تضاد و رنگ اهمیت دارد، است. دارا بودن فوکوس اتوماتیک، عکس‌برداری آسان‌تر( دوربین را دقیقا به همان‌گونه که می‌خواهید می‌توان تنظیم کرد) و کنترل دستی مناسب، از ویژگی‌های بارز این دوربین به شمار می‌رود. از معایب آن می‌توان به سنگینی وزن و قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت متوسط اشاره کرد. قیمت این دوربین، 1599.99 دلار اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس