خطر حمله شیمیایی، فیسبوک را در رعب و وحشت فرو برد


خطر حمله شیمیایی، فیسبوک را در رعب و وحشت فرو برد

روز گذشته، ساختمان‌های اداری فیسبوک واقع در منلو پارک در جریان تهدید به حمله‌ی شیمیایی تخلیه شدند. آخرین اخبار حاکی از آن است که هیچ تهدیدی متوجه دفتر فیسبوک نیست.

روز گذشته چهار ساختمان اصلی متعلق به شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک به‌دستور پلیس و در پی انتشار خبری مبنی بر حمله با گاز اعصاب تخلیه شدند. دو نفر نیز که احتمال می‌رفت در معرض گاز خطرناک سارین قرار گرفته‌اند، تحت بررسی‌های بهداشتی قرار گرفتند؛ اما آخرین اخبار حاکی از آن است که هیچ خطری ساختمان‌های فیسبوک را تهدید نمی‌کند و هیچ کس آلوده به گاز سارین نشده است.

گاز سارین، بی‌بو و بی‌رنگ است و می‌تواند سیستم اعصاب را مختل کند و حتی در مواردی منجر به مرگ شود. پس از بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد هیچ اثری از مواد سمی خطرناک و گاز سارین در چهار ساختمان فیسبوک واقع در منلو پارک دیده نمی‌شود و ساختمان‌های اداری این شرکت در امنیت کامل به‌سر می‌برند.

خطر حمله شیمیایی، فیسبوک را در رعب و وحشت فرو برد

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: «بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ اثری از گاز سارین در ساختمان‌های متعلق به فیسبوک دیده نشده است. فیسبوک به‌صورت منظم تمامی بسته‌های دریافتی را بررسی می‌کند و استانداردها و پروتکل‌های ایمنی قدرتمندی دارد.»

خبر منتشرشده در مورد تهدید امنیتی ساختمان‌های فیسبوک واقع در منلو پارک به‌قدری حائز اهمیت بود که نمایندگانی از FBI نیز در صحنه حاضر شدند تا موضوع را به‌صورت مستقیم تحت پیگیری قرار دهند. آنتونی هریسون، مدیر ارتباطات رسانه‌ای فیسبوک گفت:

نتایج بررسی‌های انجام‌شده توسط سازمان‌های مربوطه نشان می‌دهد اثری از گازهای خطرناک همچون سارین در ساختمان‌های فیسبوک نیست و هیچ خطری فیسبوک را تهدید نمی‌کند.

فیسبوک با ۲.۳ میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان و رقمی بالغ بر ۵۵ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۸، با انتقادهای مختلفی رو‌به‌رو است. برخی مدعی هستند که فیسبوک به اطلاعات شخصی آن‌ها دسترسی غیر مجاز دارد و همین مسئله محرکی برای حملات سایبری و تهدیدها‌ی امنیتی بوده است. ماه دسامبر، کلیه‌ی ساختمان‌های فیسبوک در منلو پارک در اثر تهدید به بمب‌گذاری تخلیه شدند. هرچند درنهایت معلوم شد هیج بمبی در کار نبوده است. در سال ۱۹۹۵، حمله با گاز سارین در مترو توکیو منجر به مرگ ۱۳ نفر و زخمی شدن چند هزار نفر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی