برگزاری سمینار مشترک آموزشی با اتحادیه جهانی مخابرات با حضور نمایندگانی از 16 کشور آسیایی


برگزاری سمینار مشترک آموزشی با اتحادیه جهانی مخابرات با حضور نمایندگانی از 16 کشور آسیایی

رئیس دانشکده پست و مخابرات با اعلام برگزاری سمینار مشترک آموزشی با اتحادیه جهانی مخابرات در هفته آینده از حضور 60 نماینده از شرکت‌های داخلی و نمایندگان 16 کشور آسیایی خبر داد.

برگزاری سمینار مشترک آموزشی با اتحادیه جهانی مخابرات با حضور نمایندگانی از 16 کشور آسیایی به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق عباسی شاهکوه رئیس دانشکده پست و مخابرات، از برگزاری سمینار آموزشی مشترکی با اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در هفته آینده خبر داد و گفت: سمینار آموزشی اقتصاد دیجیتال و مهارت‌های مورد نیاز در اقتصاد دیجیتال از ۱۵ تیرماه به مدت پنج روز با حضور نمایندگانی از کشور‌های آسیایی در تهران برگزار می‌شود.

او از حضور نمایندگان ۱۶ کشور آسیایی در این کارگاه خبر داد و افزود: سه نفر از آن‌ها مشاوران برجسته اتحادیه جهانی مخابرات بوده و بقیه نماینده کشور‌های دیگری هستند که آماده انتقال تجربه خودشان در حوزه اقتصاد دیجیتال هستند. عباسی با اشاره به حضور ۶۰ نفر از نمایندگان شرکت‌های داخلی در این کارگاه اظهار کرد: این سمینار در ۲۴ نشست تخصصی برنامه ریزی شده است که بیشتر موضوعات مربوط به اقتصاد دیجیتال و مهارت‌های آن را پوشش می‌دهد.

رئیس دانشکده پست و مخابرات انتقال مهارت‌های بین المللی در حوزه اقتصاد دیجیتال را یکی از کارکرد‌های این سمینار نام برد و ادامه داد: برگزاری چنین سمیناری نخستین تجربه آموزشی بین المللی در حوزه دیجیتال محسوب می‌شود هرچند که در گذشته دانشکده پست و مخابرات در سال‌های قبل کارگاه‌های بین المللی موفقی در حوزه‌های مختلف برگزار کرده است.

وی برگزاری سمینار مهارت آموزی در حوزه اقتصاد دیجیتال را یکی از برنامه‌ها در راستای درخواست وزیر ارتباطات از دانشکده پست و مخابرات دانست و افزود: بنابراین برگزاری این سمینار نقطه شروع خوبی برای این دانشکده برای ورود به حوزه اقتصاد دیجیتال است.

عباسی با اشاره به بررسی کشور‌های مختلف در حوزه اقتصاد دیجیتال تصریح کرد: همه کشور‌ها یک مجموعه مشخصی را در حوزه اقتصاد دیجیتال در نظر نمی‌گیرند، اما در همه دنیا از جمله ایران، یکی از منابع اشتغال در دو سه سال اخیر حوزه مربوط به اقتصاد دیجیتال است که بطور مثال اپلیکیشن نویسی موبایل از آن جمله است که اگر آموزش خوبی در این حوزه صورت گیرد، می‌تواند کمکی باشد برای شکل گرفتن کسب و کار‌هایی که گاهی هزاران نفر را مشغول به کار می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط