نقد و بررسی هوندا سیویک


خودرو هوندا سیویک دارای رینگ های 16 اینچی آلومینیومی می باشد؛ اما قابلیت نصب رینگ های 15 اینچی را هم دارد. صندوق عقب آن بسیار جا دار است که حدود 440 لیتر حجم دارد. بر روی هوندا سیویک یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه نصب شده است که 1798 سی سی حجم دارد و تنفس آن به صورت طبیعی است و می تواند حداکثر 139 اسب بخار قدرت و 177 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

آفتاب‌‌نیوز :

یک خودرو اصیل و معروف است، خودرو ایی که در بسیاری از بازار های بزرگ دنیا توانسته است فروش خوبی دست پیدا کند.

ویژگی‌های بخش ظاهری خودرو

نقد و بررسی هوندا سیویک

اگر از جلو به خودرو نگاه کنید چهره خشنی را مشاهده می کنید، اما بعضی افراد معتقد هستند که چهره ایی خندان دارد به دلیل حالت سپر که همانند مزدا 3 می باشد. اما نکته‌ی قابل توجه و واضح این است که؛ در هوندا سیویک از خطوط بسیار تیزی استفاده شده است و در نهایت نمای جلوی خودروی سیویک را بسیار اسپرت و در عین حال جمع و جور و مورد پسند کرده است و دماغه‌ایی بسیار تیز را ایجاد کرده است، اگر از بغل به هوندا سیویک نگاه کنیم متوجه می‌شویم که یک خط از بالای چرخ جلو شروع شده است و تا چراغ عقب ادامه پیدا کرده است و خط دیگری هم از درب جلو شروع شده است و تا سپر عقب نیز ادامه پیدا کرده است که باعث شکستگی بر روی دیواره ی خودرو و حالت دادن به آن شده است. دوربین عقب نیز در قسمتی نصب شده است که امکان دیده شدن فضای پشت خودرو برای راننده وجود دارد.

مشخصات بخش فنی خودرو

خودرو هوندا سیویک دارای رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی می باشد؛ اما قابلیت نصب رینگ های ۱۵ اینچی را هم دارد. صندوق عقب آن بسیار جا دار است که حدود ۴۴۰ لیتر حجم دارد. بر روی هوندا سیویک یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه نصب شده است که ۱۷۹۸ سی سی حجم دارد و تنفس آن به صورت طبیعی است و می تواند حداکثر ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۷ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. گیربکس ۵ سرعته خودکار در آن به کار رفته است. شتاب صفر تا صد هوندا سیویک با توجه به موتور آن ۱۳.۸۴ ثانیه است. با وجود این که تمرکز اصلی سیویک بر روی مصرف سوخت بوده است شتاب این خودرو به عنوان یک خودروی شهری بسیار مناسب است.

نقد و بررسی هوندا سیویک

در بعضی از مدل های هوندا سیویک سیستم ورود بدون کلید و ساندروف وجود دارد، در برخی دیگر که این دو آپشن وجود ندارد، امکان نصب آن ها بر روی این خودرو امکان پذیر می باشد. هر چهار شیشه خودرو برقی است و راننده امکان تنظیم هر چهار شیشه را دارد. بیشترین تمرکز هوندا برای این خودرو مصرف سوخت آن بوده است، نوار افقی وجود دارد که به صورت دیجیتالی مصرف سوخت را نشان می دهد تا توجه راننده همیشه به آن باشد. دو نوار هم در کنار کیلو متر شمار دیجیتال، وجود دارد که اگر حالت رانندگی از نظر مصرف سوخت به صورت بهینه باشد سبز رنگ هستند و اگر از این حالت خارج شود آبی رنگ خواهد شد.

ویژگی های داخل کابین خودرو

فضای صندلی های عقب هوندا سیویک به اندازه کافی جا دار نمی باشد و یک شخص قد بلند نمی تواند به راحتی بر روی صندلی های عقب بنشیند، فضای کافی برای پای شخص وجود ندارد. صندلی ها دارای روکش های پارچه ای و البته بسیار راحت هستند و می توان روکش چرمی هم بر روی صندلی ها کشید. در وسط صندلی های عقب یک زیر دستی به همراه دو جا لیوانی تعبیه شده است که اشخاص از آن استفاده کنند. هنگامی که در داخل هوندا سیویک قرار می گیرید اولین چیزی که جلب توجه می کند طراحی متفاوت آن است که واقعا با خودرو های همرده ی خود متفاوت است.

فرمان آن کوچک و خوش دست است و پشت فرمان دو ردیف اطلاعات بر روی نمایشگر در برابر راننده نمایش داده می شود که در ردیف پایین اطلاعاتی مانند دور موتور و در ردیف بالا هم کیلو متر شمار که به صورت دیجیتالی است نمایش داده می شود. بر روی کنسول مرکزی خودرو هم سیستم تهویه مطبوع وجود دارد، که به صورت خودکار تنظیم می شود. سیستم صوتی نیز بر روی همان کنسول وجود دارد که در بعضی مدل های خودرو هوندا سیویک صفحه نمایش ندارد اما قابلیت نصب صفحه نمایش وجود دارد.

ممکن است که هوندا سیویک از نظر امکانات و چهره، شباهتی به خودرو های کره ایی نداشته باشد، اما از نظر هندلینگ کیفیت و تکنولوژی، در رده ی بسیار بالاتری قرار دارد و به عنوان یک خودروی شهری و خانوادگی گزینه‌ی بسیار مناسبی است برای خرید هوندا سیویک و فروش آن می‌توانید به بخش خودرو سایت دیوار که بزرگ ترین بستر درج آگهی رایگان است، مراجعه نمایید.

منبع: ویرلن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان