ویکی لیکس: مسیح علینژاد منبع اطلاعاتی وازت امورخارجه آمریکا


ویکی لیکس: مسیح علینژاد منبع اطلاعاتی وازت امورخارجه آمریکا

اسناد منتشر شده در وب سایت افشاگر ویکی لیکس نشان می دهد که مسیح علینژاد یکی از منابع اطلاعاتی مهم وزارت امورخارجه آمریکا بوده و برای او از عنوان strictly protect به معنی تحت حفاظت شدید استفاده شده است.

به گزارش جام نیوز، ویکی‌لیکس یک سازمان بین المللی، آنلاین و غیرانتفاعی است که اطلاعات محرمانه را از منابع ناشناس دریافت کرده و منتشر می‌‌کند. وب‌سایت این سازمان در سال 2006 و از سروری در ایسلند کار خود را آغاز کرد و اعلام کرد که در سال اول 1.2 میلیون سند را منتشر خواهد کرد. جولیان آسانژ مؤسس، سردبیر و مدیر این وب‌سایت محسوب می‌شود.

کریستین هرافنسون (Kristinn Hrafnsson)، جوزف فارل (Joseph P. Farrell) و سارا هریسون (Sarah Harrison) دیگر اعضای شناخته شده ویکی‌لیکس هستند. گروه تاکنون اسناد بسیاری را منتشر کرده است که تبدیل به اخبار برتر رسانه‌ها گشته‌اند.

اولین اسناد منتشر شده با مخارج نظامی و همچنین تأسیسات مورد استفاده در جنگ افغانستان و نیز فساد در کنیا بود. در جولای سال 2010، ویکی‌لیکس در حدود 76/900 سند مرتبط با جنگ افغانستان منتشر کرد که تا قبلا از آن در اختیار عموم نبودند. در اکتبر سال 2010، گروه تقریبا 400 هزار سند درباره جنگ عراق منتشر کرد. در آوریل 2011، ویکی لیکس 779 سند در مورد زندانیان گوانتانامو منتشر کرد. در نوامبر 2010،‌ ویکی‌لیکس با برخی سازمان‌های رسانه‌ای بزرگ جهان مکاتبات دیپلماتیک وزارت امور خارجه آمریکا را منتشر کرد.

با جستجوی نام مسیح علینژاد در این وب سایت افشاگ، با اسناد مهمی روبه رو می شویم که در آن چهره اصلی او و دست های پشت پرده راهبری این شخصیت برای ایجاد و مدیریت برخی از جنجال های اجتماعی در داخل ایران مشخص می شود.

مدتی پیش اسنادی از مسیح علینژاد در سایتهای آمریکایی منتشر شد که نشان میداد، فعالیت چشمگر او در راستای قبح شکنی از پوشش بانوان ایرانی در طی طرح های مختلف نظیر پروژه کمپین چهارشنبه های سفید در فاصله زمانی 2015 تا 2018 مبالغ زیادی را از دولت آمریکا دریافت کرده است.

ویکی لیکس: مسیح علینژاد منبع اطلاعاتی وازت امورخارجه آمریکا

ویکی لیکس: مسیح علینژاد منبع اطلاعاتی وازت امورخارجه آمریکا

اسناد منتشر شده در وب سایت (BBG) نشان می دهد که مسیح علینژاد صدها هزار دلار برای فعالیت های خود پول دریافت کرده است

سوال مهم در این زمینه این است که همکاری مسیح علینژاد با نهاد های آمریکایی از چه زمانی آغاز شده است و این نهادها چگونه به او اطمینان کرده اند تا بدانجایی که او توانسته به دیدار مایک پمپئو رفته و از او گزارش اختصاصی تهیه کرده است. چرا نهادهای آمریکایی علینژاد را برای انجام این ماموریت انتخاب کرده اند. با اینکه او رقبای داخلی و خارجی دیگری در این زمینه داشته و دارد.

ویکی لیکس: مسیح علینژاد منبع اطلاعاتی وازت امورخارجه آمریکا

مسیح علینژاد در کنار مایک پمپئو

پاسخ به این سوال به طور واضح و مشخص در اسناد ویکی لیکس موجود است. این وب سایت در سال 2011 سندی را منتشر کرده است که در آن مشخصات 2000نفر از سرار جهان دیده می شود که برای نهادهای نظامی و امنیتی آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار هستند. و از این لیست با عنوان (strictly protect) به معنی "تحت حفاظت شدید" یاد شده است.

برای روشن تر شدن مطلب می بایست نگاه کوتاهی به معنی (strictly protect) بیاندازیم، وب سایت ماهنامه سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی (wired) این مفهوم را اینگونه توضیح می دهد

ویکی لیکس: مسیح علینژاد منبع اطلاعاتی وازت امورخارجه آمریکا

وب سایت ماهنامه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وایرد

جستجو در فایلهای منتشر شده در وب سایت ویکی لیکس نشان میدهد که در بیش از 2000 سند از عبارت "به شدت محافظت شده" استفاده شده است که این عبارت در اسنادی وجود دارد که دیپلمات ها هویت این "منابع اطلاعاتی" را محرمانه شمرده اند.

لازم به توضیح است که سطح بندی حفاظتی اسناد محرمانه به شکل ذیل می باشد.

1. Protect: تحت حفاظت

2. pls protect: حفاظت بیشتر

3. please protect:لطفا حفاظت

4. strictly protect : حفاظت شدید

این توضیح نشان می دهد که مفهوم (strictly protect) بالاترین سطح حفاظتی منابع اطلاعاتی (اعم از شخص یا سازمان ها) به شمار می آید. بر این اساس بنابراین مهمترین منابع اطلاعاتی و نفوذی نهادهای امنیتی آمریکا، با عبارت " strictly protect" یعنی "تحت حفاظت شدید" کدگذاری شده است.

برای درک بهتر موضوع لازم است بدانیم که اسناد محرمانه به 5 نوع ذیل طبقه بندی می شوند.

به کلی سری: Top Secret

سری: Secret

محرمانه: Confidential

محدود: Restricted

رسمی: Official

با ارائه توضیحات مقدماتی، با سرچ نام (masih alinejad) در وب سایت ویکی لیکس به اسنادی روبه رو می شویم که در آنها برای مسیح علینژاد از عبارت (strictly protect) استفاده شده و سطح حفاظتی مسیح علینژاد برای نهادهای امنیتی آمریکا را نشان می دهد

ویکی لیکس: مسیح علینژاد منبع اطلاعاتی وازت امورخارجه آمریکا

ویکی لیکس: مسیح علینژاد منبع اطلاعاتی وازت امورخارجه آمریکا

سطح امنیتی مسیح علینژاد در اسناد ویکی لیکس

این اسناد نشان می هد که پشت پرده حق طلبی های عوام فریبانه علینژاد در تلویزیون دولتی آمریکا و فریاد شعارهای حقوق زنان و آزادی از طرف او، چگونه از طرف سیاستمدرارن آمریکایی مدیریت می شود. درواقع علینژاد به عروسک خیمه شب بازی مقامات آمریکایی تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور