بهروز ریخته گران بازداشت شد


بهروز ریخته گران بازداشت شد

تهران- ایرنا- بهروز ریخته گران متهم مفاسد اقتصادی صبح امروز با قرار بازداشت موقت به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شد.

به گزارش روز سه شنبه قوه قضائیه، رسول امیر قهرمانی نماینده دادستان تهران در دادگاه بانک سرمایه روز گذشته از صدور دستور جلب ریخته گران که نام او در جلسات رسیدگی به اتهامات متهمان بانک سرمایه چندین بار مطرح شده بود، خبر داد.

قهرمانی گفت: ریخته گران از سهامداران بانک سرمایه، مدام بیانیه و نامه ارسال می‌کند که املاک بانک به ارزش ٢۶٠ میلیارد تومان که بابت دیون او پرداخت شده، با وکالت بلاعزل از ملکیت بانک خارج شده است؛ ریخته گران به دادگاه احضار شده اما در مهلت قانونی مراجعه نکرده است و برای وی حکم جلب صادر می‌شود.

نماینده دادستان تهران در چهاردهمین جلسه رسیدگی به پرونده مدیران سابق بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی افزود: بانک سرمایه برای پرداخت دیون ریخته گران، ٢٠ میلیارد تومان نقد و ٢۶٠ میلیارد تومان ملک پرداخت کرده است. این فرد هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان به نظام بانکی کشور بدهکار بوده همچنین ١٧٠ میلیارد تومان هم بدهی مشکوک الوصول به بانک سرمایه داشته است.

هفته گذشته نماینده حقوقی بانک سرمایه در دادگاه گفت که هیئت مدیره سابق این بانک راهی برای تامین مالی گروه ریخته گران بوده و یکی از این متهمان شجاعانه به این مسئله اعتراف کرده است.

علی رضا علی محمدی افزود: هیات مدیره سابق پاسخ دهد که ۲ هزار میلیارد تومان بدهی گروه ریخته گران و ۶۰۰ میلیارد تومان بابت کوره میبد از کجا تامین شده و در کارشناسی‌ها محل تامین کجا دیده شده است.

وی خطاب به باقری و محمدعلی هادی از اعضای هیات مدیره بانک سرمایه گفت: شما که از اعضای غیرموظف هیئت مدیره بودید، تصدی بررسی و اجرای تفاهم‌نامه های گروه ریخته گران را به کدام واحد عملیاتی بانک سپردید؟

یک زونکن درباره گروه ریخته گران در بانک وجود ندارد

نماینده بانک سرمایه با اظهار تاسف از اینکه حتی یک زونکن درباره گروه ریخته گران در بانک سرمایه وجود ندارد، گفت: اگر کار شما درست بوده چرا باید اینگونه انجام می‌شد؟ آقای باقری گفت که در بانک سرمایه حتی یک اتاق نداشته و این مسئله دردناک است که چگونه این بانک می‌خواسته هلدینگ داری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی