به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مدیر شبکه کودک در نشست خبری تبیین طرح جامع تابستانی شبکه کودک گفت: شبکه کودک سیما یک شبکه تربیت محور است که منظومه‌ای تربیتی، پشتیبان برنامه سازی در آن سیماست.

سرشار فهرست برنامه شبکه‌های پویا و نهال را که در قالب جشنواره تابستانی شبکه کودک میهمان خانه‌ها هستند، اعلام کرد.

مدیر شبکه کودک رویکرد برنامه ریزی تابستانی شبکه کودک را رویکردی سرگرم‌کننده و آموزنده خواند و گفت: برنامه‌هایی جذاب و سرگرم کننده با محتوایی غنی و آموزنده برای تابستان انتخاب شده است. وی مهارت آموزی، ترویج کتابخوانی، تشویق کودکان به ورزش و آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی را مهم ترین محورهای محتوایی برنامه‌های تابستانی شبکه کودک برشمرد و گفت: برنامه‌های تابستانی شبکه کودک در قالب یک جشنواره تابستانی ۷۱ روزه برگزار می‌شود.

این جشنواره تابستانی پر هیجان از ابتدای تیر آغاز شده و تا نهم شهریور ادامه دارد. وی افزود: در این جشنواره ۲۸ عنوان برنامه جدید در کانال‌های پویا و نهال پخش و به طور میانگین هر سه روز یک عنوان برنامه جدید تقدیم بچه‌ها خواهد شد.

مدیر شبکه کودک با بیان اینکه درجشنواره تابستانی شبکه کودک، ساعات پخش برنامه‌ها دو ساعت افزایش خواهد یافت گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها الگوی تماشای تلویزیون توسط کودکان در فصل تابستان با دیگر فصل‌های سال متفاوت است و بر همین مبنا، کانال نهال از ساعت ۱۴ تا ۲۴ برنامه کودکان پخش می‌کند. کانال پویا نیز به روال پیشین از ساعت ۸ تا ۱۴ برنامه‌های ویژه خردسالان زیر شش سال را پخش می‌کند.

سرشار با معرفی برنامه‌های تابستانی شبکه پویا و نهال گفت: کانال پویا با هفت عنوان برنامه ایرانی جدید به پیشواز تابستان رفته است که فصلهای دو و سه پویانمایی موفق «ببعی» یکی از آن‌هاست. همچنین شبها، در برنامه «شب به خیر بچه‌ها» خانم مریم وطن پور، یک قصه جدید را همراه با چند عروسک اجرا می‌کند تا مروج قصه گویی و کتاب خوانی برای خردسالان باشد.

فصل سوم مستند پرطرفدار «خدا چه آفریده» نیز تولید شده که بچه‌های زیر شش سال را از دیدگاهی توحیدی، با پدیده‌های جهان و شگفتی‌های خلقت آشنا می‌کند.

پویا نمایی‌های خارجی جدید«ماشین کوکی‌ها»، «صندوقچه بازی»، «موفی»، «پنگوئن کوچولویی به نام پورورو»، «ماجراهای جنگل» و «اتوبوس‌های کوچولو» نیز از کانال پویا برای خردسالان پخش خواهند شد. مدیرشبکه کودک سیما از تدارک برنامه‌ای ترکیبی استودیویی نیز برای خردسالان خبر داد که جزئیات آن جداگانه اعلام می‌شود.

بنا به گفته سرشار کانال نهال نیز با فصل جدید برنامه بسیار محبوب «مل مل» میزبان اوقات فراغت تابستانی کودکان شش تا ۱۲ سال است.

برنامه جدید«پف فیلم» هم یک جشنواره دیدنی از فیلم‌های سینمایی پویانمایی را تدارک دیده که هر روز یک فیلم برای کودکان پخش می‌کند.

مرکز پویانمایی صبا هم فصل جدید دو مجموعه پویانمایی ایرانی به نامهای «مهارتهای زندگی» و «خانه ما» را تولید کرده که قرار است از کانال نهال پخش شود.

مدیر شبکه کودک با بیان اینکه در سال ۹۸ شبکه کودک به قالب مستند توجه بیشتری دارد گفت: فصل دوم مستند گردشگری «دورت بگردم ایران» که به‌زودی برای پخش آماده

می‌شود روایتگر سفر جذاب دو خانواده جدید با ۵ کودکشان به غرب کشور خواهد بود. مستند خارجی «کتاب وحش» نیز برای اولین بار از کانال نهال پخش می‌شود.

۱۱ عنوان پویانمایی خارجی نیز بنا به گفته سرشار از شبکه کودک روی آنتن می‌رود که شامل: «خرس‌های محافظ جنگل»، «ریون ناقلای کوچولو»، «رکاب زنان»، «تعمیرکاران»، «پنگوئن ببری»، «پیمان دوستی»، «موش خبرنگار»، «نگهبانان شیردل»، «نیکو و شمشیر نورانی»، «پاندای کنگفوکار » و «کنام اژدها» می‌شوند.

محمد سرشار در پایان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها آشنایی با آثار هنری و محصولات فرهنگی متناسب با سن فرزندانشان است گفت: شبکه کودک برای این مهم نیز برنامه‌ریزی کرده تا ضمن حمایت از تولیدکنندگان ایرانی محصولات آنها را کارشناسی و کالاهای برتر فرهنگی مناسب خردسالان یا کودکان را به خانواده‌ها معرفی کند.