مرحله استانی مسابقات قرآن قم آغاز شد


مرحله استانی مسابقات قرآن قم آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم از صبح امروز، 11 تیرماه با حضور 65 نفر از حافظان، قاریان و دعاخوانان در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) آغاز شد.

مرحله استانی مسابقات قرآن قم آغاز شدمریم نوراللهی، مسئول مسابقات استانی خواهران در گفت‌وگو با ایکنا از قم، ‌‌گفت: مسابقات بانوان از صبح امروز، 11 تیرماه ساعت 9 با مسابقات حافظان کل قرآن کریم شروع شد و تا ساعت 10:30 طبق زمانبندی پیش‌بینی شده، ادامه خواهد یافت و 10 نفر از حافظان کل راه‌یافته به این مرحله با هم رقابت می‌کنند.

وی افزود: رشته حفظ 20 جزء نیز از ساعت ده و نیم تا 13 با حضور 15 نفر از بانوان حافظ قرآن برگزار خواهد شد و رشته حفظ ده جزء نیز با حضور ده نفر از ساعت 15 تا 16:30 برگزار می‌شود.

نوراللهی بیان کرد: حافظان شرکت‌کننده در رشته حفظ 5 جزء نیز با حضور 13 نفر از ساعت 16:30 لغایت 18:30 برگزار خواهد شد و رشته قرائت نیز با حضور چهار نفر بعد از رشته حفظ5 جزء تا ساعت 19 برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هفت نفر هم در رشته ترتیل با هم رقابت می‌کنند، افزود: در رشته دعاخوانی هم که از ساعت 20 تا 20:30 برگزار خواهد شد سه نفر حضور دارند.

نوراللهی ادامه داد: خانم‌ها ادیب‌زاده، ایزدی، آقایی و میرغیاثی، عزت‌پژوه و بنی‌فاطمه و حسینی‌فر داوری این مسابقات در بخش‌های مختلف صوت و لحن، وقف و ابتدا‌ و تجوید را بر‌عهده دارند.

وی ادامه داد: مرحله استانی مسابقات امسال بر خلاف سال گذشته در دارالقرآن علامه طباطبایی در حال برگزاری است که با توجه به اینکه این مکان یادآور حضورو خاطرات زندگی علامه طباطبایی است برای متسابقان از جذابیت بالایی برخوردار است.

نوراللهی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان از 18 سال به بالا در مسابقات حضور دارند، بیان کرد: امسال نسبت به سال قبل هم اطلاع‌رسانی خیلی خوبی در قالب پیامک، تماس تلفنی در سه نوبت و در فضای مجازی و سایت و ... داشته‌ایم و هم به افرادی که در کلاس‌های آموزشی شرکت کردند منابع آزمون را در اختیارشان قرار دادیم.

وی افزود: مجموعاً حدود 65 نفر در بخش آوایی حضور دارند و همه شرکت‌کنندگان استانی در آزمون مفاهیم حضور داشته‌اند که از جزء 27 و 28 به ترتیب برای حافظان و قاریان به صورت الکترونیکی انجام شده است.

یادآور می‌شود، چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی امروز و فردا 11 و 12 تیرماه در دارالقرآن علامه طباطبایی به ترتیب در دو بخش خواهران و برادران در حال انجام است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022