سلطه فرهنگی و هویتی؛ هدف غایی حقوق بشر امریکایی/ معرفی حقوق بشر اسلامی در برابر اسلام‌هراسی


سلطه فرهنگی و هویتی؛ هدف غایی حقوق بشر امریکایی/ معرفی حقوق بشر اسلامی در برابر اسلام‌هراسی

گروه سیاسی ــ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پایه حقوق بشر امریکایی الحاد و بی‌دینی است، گفت: امریکایی‌ها از حقوق بشر به منزله پوششی برای استثمار ملت‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند با سلطه بر سایر ملت‌ها، هویت‌ و فرهنگ‌ دیگر کشورها را دچار استحاله کرده و در نهایت نظام ارزشی خود را بر آنها تحمیل کنند.

سلطه فرهنگی و هویتی؛ هدف غایی حقوق بشر امریکایی/ معرفی حقوق بشر اسلامی در برابر اسلام‌هراسی

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی درباره مشخصات و ویژگی‌های حقوق بشر امریکایی گفت: مبنای حقوق بشر مورد ادعای امریکا، استکبار، زورمداری و تحمیل ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی و فرهنگی جامعه امریکایی بر سایر ملت‌ها، فرهنگ‌ها و تمدن‌‌هاست.

هفته حقوق بشر امریکایی؛ فرصتی برای افشای چهره امریکایی‌ها

وی اظهار کرد: در متن حقوق بشر امریکایی حق فطری بشر در شناخت خدا، ایمان به خدا، عبادت و بندگی خدا، نقش خدا در نظام هستی و زندگی انسان و آثار حضور خدا در زندگی فردی و اجتماعی نادیده گرفته می‌شود. در واقع پایه این نوع حقوق بشر، الحاد و بی‌دینی است و براین مبنا آن‌ها در مسائل نظری و عملی دچار تناقض هستند و در عمل این دوگانه‌های تناقض‌‌آمیز امریکایی در نقض حقوق بشر بر همگان روشن شده و از این منظر هفته حقوق بشر امریکایی به معنی افشای نقض حقوق بشر توسط نظام استکباری امریکاست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران، مشارکت امریکا در کودک‌کشی و جنایت و ایجاد فقر، قحطی و محاصره انسانی در یمن، حمایت و پشتیبانی تجهیزاتی و مالی داعش و مشارکت با این گروه تروریستی در کشتار وحشیانه انسان‌ها و نادیده گرفتن حتی حقوق انسانی مردم امریکا از جمله سیاه‌پوستان از نمونه‌های آشکار ادعای دروغین امریکایی‌ها در حمایت از حقوق بشر است.

آیت‌الله کعبی اظهار کرد: اگر جنایات امریکایی‌ها و موارد نقض حقوق بشر از سوی آن‌ها لیست شود، ده‌ها کتاب قطور خواهد شد. امروز خود امریکایی‌ها حتی به ساختارهای جهانی حقوق بشر که توسط کشورهای معتقد به حقوق بشر سکولار شکل گرفته اعتقاد ندارند و از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شده و بیان کرده‌اند شورای حقوق بشری که اسرائیل را محکوم می‌کند به رسمیت نمی‌شناسند و این بدان معناست که امریکا‌ به طور رسمی از جنایات و کودک‌کشی‌های رژیم صهیونیستی به منزله یک رژیم ضد بشر حمایت می‌کند و این اعتراف و اذعان علنی خود امریکایی‌ها به اهمیت نداشتن موضوع مهمی به نام حقوق بشر است.

وی تأکید کرد: در واقع امریکایی‌ها از حقوق بشر به منزله پوششی برای استثمار ملت‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند با سلطه بر سایر ملت‌ها، هویت‌ و فرهنگ‌ دیگر کشورها را دچار استحاله کرده و در نهایت نظام ارزشی خود را بر آنها تحمیل کنند.

اهمیت بررسی مقایسه‌ای حقوق بشر اسلامی و غربی در سطح نخگبانی

آیت‌الله کعبی درباره جایگاه حقوق بشر اسلامی در سطح جهانی و ضرورت آگاه‌ساختن افکار عمومی از نگاه اسلام به حقوق بشر به ویژه در جهت مقابله با تبلیغات دروغین درباره اسلام گفت: منشور حقوق بشر اسلامی که پیش‌نویس آن در تهران تهیه و در اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی در سال 1990 در قاهره به تصویب رسیده مقبول جمهوری اسلامی ایران است و برپایه شریعت تنظیم شده و علاوه بر این در فصل سوم قانون اساسی و در قالب حقوق ملت، حقوق بشر تضمین شده است و این حقوق بشر ریشه در قرآن، سنت و سیره رهبران الهی دارد که برخلاف اعلامیه جهانی حقوق بشر، نگاه فطری و الهی به انسان دارد و صرفا به بعد مادی محدود نمی‌شود.

وی افزود: درباره اهمیت حقوق بشر و توجه به تضمین آن از سوی جمهوری اسلامی نیز می‌توان به تشکیل نهاد ملی حقوق بشر و پیگیری موارد نقض حقوق بشر در قوه قضائیه اشاره کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: البته یک بخش حقوق بشر اسلامی مبانی نظری و فلسفه آن و ضرورت معرفی اعلامیه حقوق بشر اسلامی و نگاه اسلام به انسان و حقوق و کرامت انسانی در سطح جهانی است و در این راستا لازم است یک مطالعه و مداقه مقایسه‌ای میان حقوق بشر اسلامی و حقوق بشر از نگاه سایر مکاتب انجام شود تا به صورت علمی و مستدل نگاه مترقی اسلام به حقوق بشر برای جهانیان به ویژه در سطح نخبگان روشن شده و شبهه‌سازی‌ها و دروغ‌پراکنی‌ها در راستای سیاست امریکایی ـ صهیونیستی اسلام‌هراسی خنثی شده و هم اینکه دروغین بودن حقوق بشر امریکایی نیز مشخص شود.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس