توضیح فدراسیون جهانی در مورد عدم جریمه مکس ورشتپن


فرمول یک ایران – داوران فدراسیون جهانی اتومبیلرانی گفته اند که فرق بین اتفاق مکس ورشتپن و چارلز لکلرک در گرندپری اتریش با سباستین فتل و لوییس همیلتون در گرندپری کانادا به مانند فرق بین پرتقال و سیب است! داوران فیا نظر خود را اینگونه بیان کرده اند که: در مورد سباستین فتل و دنیل ریکاردو در دو گرندپری اخیر، آنها ابتدا از مسیر اصلی پیست خارج شدند و...

فرمول یک ایران – داوران فدراسیون جهانی اتومبیلرانی گفته اند که فرق بین اتفاق مکس ورشتپن و چارلز لکلرک در گرندپری اتریش با سباستین فتل و لوییس همیلتون در گرندپری کانادا به مانند فرق بین پرتقال و سیب است!

داوران فیا نظر خود را اینگونه بیان کرده اند که:

در مورد سباستین فتل و دنیل ریکاردو در دو گرندپری اخیر، آنها ابتدا از مسیر اصلی پیست خارج شدند و بعد با بازگشت خود به پیست، حریف خود را به سمت خارج پیست هدایت کردند.

برخلاف فتل و ریکاردو، ورشتپن کنترل خودرویش را در تمام لحظات از دست نداد و در پیست باقی ماند و اقدام به یک سبقت گیری قانونی داشت.

هر برخوردی باید به همان شکلی که رخ داد بررسی شود و نباید با برخورد های دیگر مقایسه شود که همه این ها مرتبط با نوع پیست، نوع پیچ و شرایط متفاوت می باشد. داوران به این سه رخداد به دید متفاوتی می بینند و این اتفاق را صرفا یک مسئله مسابقه ای و رقابت سرسخت می نامند، البته متیا بینوتو، مدیر تیم فراری با این موضوع کاملا مخالف است.

توضیح فدراسیون جهانی در مورد عدم جریمه مکس ورشتپنتوضیح فدراسیون جهانی در مورد عدم جریمه مکس ورشتپن مایکل مسی و سباستین فتل

مایکل مسی، مدیر مسابقه ای فرمول یک در ادامه افزود:

مکس با توجه به رخدادی که در دور قبل از این حادثه بود، احساس کرد که باید نوع سبقت گیری را تغییر دهد و در تلاش خود یک روشی کاملا متفاوت را در نظر گرفت، او به سمت داخل پیچ رفت، دیرتر ترمز گرفت و چارلز که او را حتما دیده بود سعی کرد که در شعاع خارجی بماند و پیچ را عریض تر طی کند. حال مکس تا جایی که می توانست دیرتر ترمز گرفت و سعی کرد پیشتازی را برای خود کند و حال دیگر آن اتفاقی که در دور قبل رخ داد دیگر در این دور رخ نداد!

او همچنین در مورد حادثه مشابه بین همیلتون و روزبرگ در دور آخر گرندپری اتریش بیان کرده است که:

شرایط روزبرگ و ورشتپن متفاوت بود چون ورشتپن در حالت حمله بود و روزبرگ در حالت تدافعی! نیکو می خواست تا می تواند پیچ را عمیق تر و عریض تر طی کند اما ورشتپن فقط خواست به محض ورود به پیچ از آن خارج شود.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی