به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ تورج کاظمی درباره این پرونده اظهار کرد: چندی پیش مردی ۲۷ ساله که در محله تهرانپارس سکونت داشت در پلیس فتا تهران حاضر شد و شکایتی را درباره اینکه فردی ناشناس چند مقاله پژوهشی متعلق به وی را در شبکه‌های اجتماعی بارگزاری کرده است طرح کرد.

وی در ادامه نیز اظهار کرد که مدرس دانشگاه است و چند مقاله پژوهشی به نگارش در آورده است؛ اما در مدت اخیر فردی ناشناس با سوء استفاده از این مقاله‌ها آن‌ها را در شبکه اجتماعی تلگرام بارگزاری کرده و در یک کانال آموزشی، از طریق این مقالات درآمد کسب می‌کند که اقدام این فرد باعث ضرر و زیان مادی و معنوی جبران ناپذیری برای وی شده است.

کاظمی با بیان اینکه ماموران رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با بررسی اظهارات شاکی اقدامات لازم را در این خصوص آغاز کردند گفت: در تحقیقات فنی، متهم که جوانی ۲۳ ساله بود، شناسایی شد و پس از انجام هماهنگی های لازم با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای، به پلیس احضار شد و در مواجه حضوری با شاکی مشخص شد که یکی از شاگردانش است.

کاظمی با تاکید بر اینکه متهم جوان در تحقیقات اولیه جرم خود را انکار می‌کرد گفت: این فرد پس از مواجهه با مدارک دیجیتال موجود در پرونده، به جرم خود اعتراف کرد و گفت که با انگیزه کسب درآمد این اقدام را انجام داده و خصومتی با استادش ندارد.

بر اساس گزارش پلیس و به گفته رئیس پلیس فتای تهران، پرونده پس از تکمیل و برای کسب تکلیف به همراه متهم و شاکی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شده است.