تا صنعت موشکی را متوقف نکنیم، نمی توانیم از اروپا انتظار معجزه داشته باشیم!/ ترامپ در فاز امتیازدهی است، باید فرصت را غنیمت بشماریم!


تا صنعت موشکی را متوقف نکنیم، نمی توانیم از اروپا انتظار معجزه داشته باشیم!/ ترامپ در فاز امتیازدهی است، باید فرصت را غنیمت بشماریم!

اصلاح طلبان معتقدند «این امکان وجود دارد که آمریکا اصل برجام را بپذیرد اما مشکل اصلی بر سر آن است که زمان تعهدات ایران در برجام خیلی کوتاه مدت است»!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*****

تا صنعت موشکی را متوقف نکنیم، نمی توانیم از اروپا انتظار معجزه داشته باشیم!

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «اروپا در تلاش برای احیای برجام» به قلم «علی بیگدلی» نوشت: «اروپا تلاش می‌کند تا به هر ترتیب ممکن این توافق (برجام) را حفظ کند…سخنان روزهای اخیر امانوئل مکرون نشان دهنده آن است که این امکان وجود دارد که آمریکا اصل برجام را بپذیرد اما مشکل اصلی بر سر آن است که زمان تعهدات ایران در برجام خیلی کوتاه مدت است. یعنی از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۲۵ زمان بسیار کوتاهی است. لذا مکرون پیشنهاد ۳۰ تا ۵۰ سال را مطرح داشته است…همان‌گونه که هایکو ماس وزیر خارجه آلمان مطرح داشت که ما نمی‌توانیم معجزه کنیم و این آخرین پیامی بود که اروپا به ایران داد…هایکو ماس به وزیر خارجه کشورمان گفته بود که اگر ما بخواهیم اینستکس را عملیاتی کنیم و انتظارات ایران را پاسخ دهیم، ایران نیز سه تعهد را باید عملیاتی کند».

تا صنعت موشکی را متوقف نکنیم، نمی توانیم از اروپا انتظار معجزه داشته باشیم!/ ترامپ در فاز امتیازدهی است، باید فرصت را غنیمت بشماریم!

فعالین اصلاح طلب تاکنون بارها به ۳ شرط گستاخانه طرف اروپایی برای تعامل با ایران اشاره کرده اند. پیش از این رسانه های خارجی محتوای شروط ۳ گانه طرف اروپایی را منتشر کرده بودند و آن عبارت بود از توقف توان موشکی، توقف فعالیت های منطقه ای ایران و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی؛ علاوه بر این مقامات اروپایی بارها مدعی شده اند که محدودیت های برجامی ایران نیز باید دائمی شود.

اکنون قریب به ۴ سال از امضای برجام و همچنین حدود ۱۴ ماه از خروج آمریکا از برجام سپری شده است. در این میان اعضای اروپایی برجام تاکنون به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکرده اند. در هفته های گذشته، ظریف صراحتاً اعلام کرد که اروپا تنها حدود یک درصد تعهدات برجامی خود را انجام داده است. این یعنی طرف اروپایی ۹۹ درصد تعهدات خود را بر زمین گذاشته است.

با اینحال اعضای اروپایی برجام مدعی هستند که برای اجرای اینستکس- که حتی یک دهم تعهدات برجامی را نیز پوشش نمی دهد- ایران باید توان موشکی و قدرت منطقه ای را کنار گذاشته و رژیم کودک کش اسرائیل را نیز به رسمیت بشناسد.

گویا طیف اصلاح طلب روز به روز در پیچیدن نسخه حقارت، مهارت بیشتری پیدا می کند.

ترامپ در فاز امتیازدهی است، باید فرصت را غنیمت بشماریم!

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «ترامپ در فاز امتیازدهی؟» نوشت: «آنچه که در شرایط فعلی می توان درباره اش سخن گفت، اینکه ترامپ به شدت نیازمند این دیدار (دیدار با) بود. او به غیر از این دیدار، در موارد دیگر نسبت به مسائل جهانی نیز عقب نشینی هایی از خودش نشان داده است. مثلاً درباره چین انعطاف هایی از سوی او شاهد هستیم و همین طور موضع ترامپ نسبت به مکزیک هم متغیر شده است. ترامپ در شرایط امیتازدهی در آستانه انتخابات قرار دارد و او اکنون به این نتیجه رسیده که سیاست پیشین که اتخاذ کرده بود و آن بلندپروازی ها و تندروی ها در عرصه سیاست خارجه می تواند موقعیت او و آمریکا را بسیار آسیب پذیر کند».

روزنامه های اصلاح طلب در شماره امروز در صفحه اول خود با آب و تاب به دیدار رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی پرداختند.

تا صنعت موشکی را متوقف نکنیم، نمی توانیم از اروپا انتظار معجزه داشته باشیم!/ ترامپ در فاز امتیازدهی است، باید فرصت را غنیمت بشماریم!

برخلاف فضاسازی رسانه های اصلاح طلب، کارشناسان و صاحبنظران معتقدند که «کیم جونگ اون» صرفاً بازیگر فیلم تبلیغاتی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است و این مذاکرات هیچ دستاوردی برای کره شمالی در بر نخواهد داشت. ترامپ همزمان با این دیدار اعلام کرد که تحریم ها علیه کره شمالی پابرجا خواهد ماند.

آمریکا به قاتل زنجیره ای توافقات بین المللی مشهور است. آخرین نمونه، برجام است. توافقی که به اذعان مقامات ارشد دولت، هیچ دستاوردی برای ایران نداشت.

اشتیاق طیف اصلاح طلب برای مذاکره با ترامپ در حالی است که تا پیش از این، فعالین این طیف، ترامپ را یک دیوانه مزاحم و عامل اصلی بی دستاوردی ایران از برجام معرفی کرده بودند!

منتقدان دولت صرفاً به دنبال سودجویی شخصی هستند!

«مجید انصاری» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه اعتماد با اشاره به انتقادها از دولت گفت: «کانون‌های غیررسمی مخفی یا نیمه‌مخفی هستند که هر از چندگاهی فضاسازی‌هایی در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی یا سیاسی ایجاد می‌کنند و هر کجا خواسته آنها تحقق پیدا نمی‌کند و تقاضاهای‌شان برآورده نمی‌شود و اهداف تعیین و اعلام نشده‌شان با موانعی روبرو می‌شود امواجی از تبلیغات سوء علیه اشخاص و مسوولان و نهادهای رسمی کشور آغاز می‌کنند. لذا شاهد هستیم که یک باره یک وزارتخانه روی سیبل تخریب‌ها قرار می‌گیرد آن هم در شرایطی که آن وزارتخانه در خط مقدم جنگ است آماج انواع حمله‌ها و تهاجم‌های بی‌رحمانه و ویرانگر قرار می‌گیرد».

تا صنعت موشکی را متوقف نکنیم، نمی توانیم از اروپا انتظار معجزه داشته باشیم!/ ترامپ در فاز امتیازدهی است، باید فرصت را غنیمت بشماریم!

انصاری در ادامه گفت: «این موضوع را در جریان مذاکرات برجام علیه وزارت خارجه و محمدجواد ظریف شاهد بودیم… امروز هم وزارتخانه‌ای مثل وزارت نفت که در خط مقدم جنگ اقتصادی است که به ناحق و ظالمانه از سوی ترامپ و هم دستانش بر مردم تحمیل شده است… به هر روی مردم هم هوشیار هستند و می‌فهمند پشت برخی از این تخریب‌ها اهداف پلید و حداقل سودجویی‌های شخصی نهفته است. باید با این اهداف و سودجویی‌ها با قدرت هر چه تمام‌تر برخورد شود».

متاسفانه دولتمردان و فعالین اصلاح طلب به جای پاسخ کارشناسی و فنی به انتقادات، صرفاً به توهین و اتهام پراکنی علیه منتقدان می پردازند. یک روز منتقدان را «کاسب تحریم» می نامند و روز دیگر آنها را «کاسب پولشویی» نامیده و دیگر روز منتقدان را «اشخاصی به دنبال سودجویی شخصی» معرفی می کنند!

نکته قابل توجه اینجاست که هیچ مستندی درباره این ادعاها نیز به افکار عمومی ارائه نمی شود.

برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب در پی آن هستند تا به طرق مختلف، بر تقصیرها و قصورهای دولت سرپوش بگذارند. ورود به فاز مظلوم نمایی و برچسب زنی به منتقدان نیز در همین راستا انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !