طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه بدون استفاده از تخم مرغ


امروز می خواهیم طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه برای کسانی که علاقه مند به کیک شکلاتی هستند را آموزش دهیم این کیک خوشمزه و پر طرفدار بدون تخم مرغ درست می شود و شاید برایتان جالب باشد که آیا درست کردن کیک بدون تخم مرغ هم میشود ؟  در جواب باید بگویم بله بدون تخم … نوشته طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه بدون استفاده از تخم مرغ اولین بار در خاتون آنلاین. پدیدار...

امروز می خواهیم طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه برای کسانی که علاقه مند به کیک شکلاتی هستند را آموزش دهیم این کیک خوشمزه و پر طرفدار بدون تخم مرغ درست می شود و شاید برایتان جالب باشد که آیا درست کردن کیک بدون تخم مرغ هم میشود ؟ در جواب باید بگویم بله بدون تخم مرغ هم می شود کیک خوشمزه وعالی با پف زیاد درست کرد.

در آموزش های قبلی طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی با ماهمراه باشید تا طرز تهیه این کیک خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه بدون استفاده از تخم مرغ

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی بدون تخم مرغ

آرد سفید: ۱ پیمانه شکر سفید: ۳/۴ پیمانه پودر کاکائو بدون شکر: ۲ قاشق غذاخوری نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری شیر: ۱/۲ پیمانه کره آب شده یا روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری شکر قهوه‌ای: پیمانه آب داغ: ۱ و نیم پیمانه خامه سفت: به مقدار دلخواه بیکینگ پودر: ۲ قاشق چای‌خوری پودر کاکائو بدون شکر برای سس پودینگ: ¼ پیمانه

بیشتر بخوانید: آموزش پخت کیک شکلاتی به روش ساده

طرز پختن کیک شکلاتی بدون تخم مرغ

برای پختن این کیک خوشمزه اصلا استرس نداشته باشید زیرا پختن آن بسیار ساده و آسان می باشد و شما به راحتی می توانید آن را در منزل درست کنید و برای اینکه کیک شما خوشمزه و پف خوبی داشته باشد به نکاتی که گفته شده است مو به مو عمل کنید.

برای پختن کیک شکلاتی تخم مرغ اول از همه فر خود را روشن کنید تا گرم شود و می توانید درجه فر را بر روی دمای 175 تا 360 بگذارید و در ادامه یک ظرف بزرگ بردارید و در داخل آن آرد را ریخته و سپس ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو، شکر، بیکینگ پودر و نمک را به آن اضافه کنید به خوبی آنها را باهم مخلوط کنید.

و در مرحله بعدی ظرفی برداشته و در داخل آن شیر را ریخته و کره آب شده را به آن اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن کره و شیر وانیل را نیز به آن اضافه می کنیم و سپس به ترکیب آرد اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا مخلوط شوند تا مایع یکدستی درست شده باشد.

و سپس مایه پودینگ شکلاتی را در قالبی که می خواهید بریزید و به مدت زمان 40 دقیقه در فر از قبل گرم شده بگذارید و اجازه دهید مغز پخت شود و بعد از 40 دقیقه به سراغ کیک تان بروید و برای اینکه مطمعن شوید که کیک تان پخته شده است یا نه یک چنگال را در کیک فرو کنید اگر مواد کیک به چنگال نچسبیده باشد کیک شما پخته شده است و آن را از فر بیرون بیاورید و در محلی قرار دهید که سرد شود.

و در آخر یک ظرف جداگانه برداشته و شکر قهوه‌ای را با ۱/۴ پیمانه پودر کاکائو و آب داغ مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا غلیظ شود. ۱۵ دقیقه صبر کنید. و بعد از اینکه کیک شما سرد شد از قالب در بیاورید و این شکلات خوشمزه را روی کیک بریزید و نوش جان کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403