به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، گابریل کالدرون سرمربی جدید پرسپولیس است و این تیم در لیگ نوزدهم با این سر مربی باید از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. ابراهیم اسدی پیشکسوت ملی‌پوش سرخپوشان پایتخت در اینباره به خبرنگار برنا گفت: من شناخت خاصی از آقای کالدرون ندارم، اما معتقدم او باید بداند کجا و به جای چه کسی می‌آید و البته در عین حال باید ببنیم چه قولی می‌دهد. باید فضای درونی و بیرونی و اینکه هواداران از او چه می‌خواهند برای او توضیح داده شود و او پس از این بگوید در پرسپولیس چه کاری خواهد کرد.

هافبک سابق پرسپولیس در ادامه عنوان کرد: کالدرون زمانی بازی در تیم ملی آرژانتین و حتی در فینال جام جهانی بازی کرده، اما این دلیل نمی‌شود که او یک مربی موفق باشد آن هم در لیگی مثل لیگ ایران و آن هم در تیم بزرگی مثل پرسپولیس. مارادونا و پله هم برترین بازیکنان جهان بودند ولی آیا در عرصه مربیگری هم موفق بودند؟ شما وقتی بازیکنی برای تیم خودت می‌جنگی اما سرمربی مسئولیت یک تیم را برعهده دارد و باید تیم مقابل از کادر فنی تا بازیکن، جو ورزشگاه و داور را حتی زیر نظر داشته باشد.

اسدی در ادامه با اشاره به جام‌هایی که برانکو با پرسپولیس آورد عنوان کرد: اصل موضوعی که بنده می‌خواهم بگویم این است که برانکو هفت جام با پرسپولیس آورده و خودش را به همه اثبات کرد و ما باید فردی را جایگزین او کنیم که بتواند راه او و افتخارات او را تکرار کند، مدیران فراموش نکنند که تماشاگران در حال حاضر چه توقع بالایی از پرسپولیس دارند. باید دید آیا سرمربی جدید قول قهرمانی می‌دهد؟ تاکید می‌کنم باید شرایط را برای کالدرون به خوبی توضیح داد. باید دید آیا می‌تواند به لحاظ روانی بروی بازیکنان تاثیر بگذارد و حتی چه مربیانی به عنوان دستیار او را همراهی خواهند کرد. آیا آنها می‌توانند حداقل‌های پروفسور برای پرسپولیس دوباره اجرا کنند. مبادا انتخابی رخ دهد که تماشاگران پس از چند هفته در ورزشگاه آزادی بخواهند عصبی شوند. برانکو در شرایطی پرسپولیس را راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا کرد که پنجره نقل و انتقالات باشگاه حتی در رده نونهالان به خاطر طارمی بسته شده بود، ما چندین مصدوم داده بودیم و زیر سخت‌ترین فشارها برانکو موفقیت‌های بیشماری کسب کرد و کالدرون باید بداند در این باشگاه‌ها چه فشارهایی وجود دارد.

کاپیتان سابق پرسپولیس در ادامه تصریح کرد: ورزشگاه آزادی به وقتش جزو مخوف‌ترین ورزشگاه‌های جهان است، بازی کردن در آن سخت است و مربیگری هم سخت‌تر. آرزوی من سرافرازی پرسپولیس و تیمی همیشه برنده است. امیدوارم در لیگ نوزدهم هم پرسپولیس بتواند روزهای خوب گذشته را دوباره تکرار کند.