زنان 61 درصد داوطلبین کنکور فارس را تشکیل می دهند/ توزیع کارت آزمون از امروز در سایت سازمان سنجش


زنان 61 درصد داوطلبین کنکور فارس را تشکیل می دهند/ توزیع کارت آزمون از امروز در سایت سازمان سنجش

افشاری فر با اشاره به اینکه زنان 61 درصد داوطلبین کنکور فارس را تشکیل می دهند، گفت: کارت آزمون داوطلبین از امروز در سایت سازمان سنجش، آماده دریافت چاپ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا افشاری فر»، امروز (یکشنبه 9 تیر) در نشست خبری کنکور سراسری، گفت: در سراسر کشور در سال 97، تعداد داوطلبین یک میلیون و 216 هزار و 560 نفر بود و این رقم در سال 98 به یک میلیون و 353 هزار و 124 نفر افزایش یافته است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در فارس با اشاره به اینکه داوطلبین کنکور 98 در فارس، تعداد 93 هزار و 178 نفر هستند که تعداد افزایش شرکت کنندگان هشت و 444 نفر است، اظهارداشت: از این تعداد 61 درصد داوطلب زن و 39 درصد داوطلبان مرد هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز با یادآوری این مطلب که مطابق آمار سال گذشته گروه تجربی با 50 هزار و 699 نفر پرمخاطب ترین گروه آزمایشی هستند، اضافه کرد: تعداد 15 هزار و 770 نفر در گروه انسانی، گروه زبان با 10 هزار و 323 نفر، گروه ریاضی با 9 هزار و 546 نفر و در نهایت گروه هنر با 6 هزار و 840 نفر داوطلب به ترتیب گروه های مختلف آزمایشی هستند.

قائم مقام دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه از مجموع داوطلبین فارس، 37 هزار و 837 نفر در حوزه شهر شیراز به رقابت می پردازند و مابقی در 34 شهر دیگر رقابت می کنند، یادآور شد: در فارس پنج برابر گروه ریاضی شرکت کنندگان در گروه علوم تجربی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه کارت شرکت در آزمون در تمامی گروه های پنج گانه به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از امروز تا چهارشنبه 12 تیرماه 98 برای مشاهده و چاپ بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آماده است، افزود: داوطلبین می توانند با وارد کردن سریال کارت اعتباری و یا مشخصات سجلی، می توانند کارت خود را مشاهده کنند.

افشاری فر اظهارداشت: داوطلبینی که در بیش از یک گروه شرکت کرده اند، باید کارت هر 2 گروه را تهیه کنند که گروه دوم بیشتر گروه های زبان یا هنر است.

قائم مقام دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه داوطلبین مهمترین کاری که در زمان چاپ کار انجام می دهند، چک کردن مشخصات است و افراد با مشاهده هرگونه مشکل باید به واحد مربوطه رفع نقص واقع در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز در خیابان ساحلی غربی، مراجعه کنند، افزود: واحد رفع نقص از سه شنبه از هشت تا 12 صبح و 14 تا 18 به مدت 2 روز در باشگاه دانشگاه فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه از امسال 2 نوع دفترچه سئوال خواهیم داشت که بر اساس نظام جدید (6-3-3) و یا نظام قدیم خواهد بود و بر اساس انتخاب زمان ثبت نام باید آن را مورد توجه قرار دهند، تاکید کرد: هرگونه معلولیت، نوع زبان، دین و سهمیه های خاص باید در کارت نوشته شده باشد چرا که به طور مثال برای برخی از معلولین منشی در نظر گرفته می شود.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که اگر کارت فاقد عکس و یا دارای عکس نامشخص باشد، داوطلب باید به واحد رفع نقص دانشگاه شیراز مراجعه کند، گفت: همراه داشتن کارت چاپ شده، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار در زمان ورود به سالن آزمون الزامی و افراد باید توجه داشته باشند کارت ملی قدیمی فاقد اعتبار است.

وی اظهارداشت: درهای سالن در ساعت هفت برای صبح و 14 و 30 دقیقه برای عصر بسته می شود و داوطلبین از آوردن وسایل اضافی خودداری کنند و وسایل الکترونیکی حافظه دار حتی اگر خاموش هم باشد به عنوان تقلب محسوب می شود.

به گفته افشاری فر، زمان آزمون گروه های علوم انسانی و ریاضی و فنی در صبح پنج شنبه، گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج شنبه سیزدهم تیرماه، گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه و گروه آزمایشی زبان های خارجی عصر جمعه چهاردهم تیرماه خواهد بود و در مجموع در حوزه شیراز 17 حوزه مختلف آزمونی خواهیم داشت.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون