قاضی عسکر: زور و فشار در مباحث فکری و عقیدتی نتیجه بخش نیست


قاضی عسکر: زور و فشار در مباحث فکری و عقیدتی نتیجه بخش نیست

کیش- ایرنا - نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی گفت: مسائل فکری، عقیدتی و فرهنگی راهکارهای خاص خود را دارد و زور و فشار در حل اینگونه مسائل نتیجه بخش نیست .

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر شامگاه شنبه در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام صادق (ع) در مسجد امام حسن (ع) در کیش، ضمن تاکید بر ضرورت کار فرهنگی؛ آموزش و تربیت نیروهای علمی بویژه تربیت نیروهای متخصص برای مناظره های علمی را از توجهات و هدفگذاریهای موثر امام صادق (ع) ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه در دوران آن حضرت افکار منحرف افزایش یافته بود گفت: ایشان با توجه به نیاز جامعه تشیع، ضمن توجه به علم آموزی و پرورش نیروی های توانمند علمی، با بهره گیری از علم، عمل، منطق و استدلال برای بیان حقیقت به مناظره ها توجهی خاص داشتند.
قاضی عسکر ضمن بیان اهمیت مناظره اسلامی گفت: هدف مناظره باید کسب حقیقت باشد اما برخی مناظره ها در کشور رنگ و بوی اسلامی نداشته و افراد تنها به دنبال حذف طرف مقابل هستند.
وی تلاش برای معرفی و تبیین اسلام ناب و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم را از دیگر از کارهای برجسته امام صادق (ع) ذکر کرد و افزود: ایشان کوشش می کردند تا اسلام را آنگونه که هست به مردم بشناساند.
سرپرست حجاج ایرانی به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت می فرمایند کسی که حاکم ستمگری را ستایش کند و خود را کوچک کند فردای قیامت کنار همان ستمگر خواهد بود.
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ظهر شنبه نیز به مناسبت شهادت حضرت امام صادق (ع) در مسجد خاتم (ص) سخنرانی کرد.

۱۳۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!