درباره رابطه دهانی، مواردی که باید بدانید


درباره رابطه دهانی، مواردی که باید بدانید

روش‌های زیادی برای برقراری رابطه دهانی وجود دارد، اما حقیقت این است که سلیقه افراد با هم متفاوت هستند و نمی‌توان یک نسخه عمومی برای همه پیچید.

رابطه دهانی یکی از روش‌های تحریک و حتی رسیدن به ارگاسم در زنان و مردان است. این نوع رابطه بدون دخول صورت می‌گیرد و بسیاری از زوج‌ها در دوران نامزدی و عقد این نوع رابطه جنسی را ترجیح می‌دهند. فارغ از دلیل تمایل به رابطه دهانی، در صورتی‌که احساس می‌کنید برای تجربه این نوع رابطه آماده هستید، اما سوالاتی ذهن شما را مشغول کرده است، به مطالعه این مطلب ادامه دهید. در این مطلب مسائل مربوط به رابطه دهانی در نامزدی را به‌طور کامل توضیح داده‌ایم.

رابطه دهانی
رابطه دهانی به معنای استفاده از دهان و زبان برای تحریک ناحیه تناسلی یا مقعد شریک جنسی است. رابطه جنسی دهانی می‌تواند راه خوبی برای ایجاد تنوع در لذت‌دهی به همسر و همچنین تجربه‌ هم آغوشی بدون دخول در دوران نامزدی باشد، اما تصمیم‌گیری در مورد اینکه می‌خواهید این کار را انجام دهید یا خیر به عهده با شماست. همه به این نوع رابطه تمایل ندارند، بنابراین باید هر دو طرف مشتاق انجام آن باشند.

آموزش رابطه دهانی
روش‌های زیادی برای برقراری رابطه دهانی وجود دارد، اما حقیقت این است که سلیقه افراد با هم متفاوت هستند و نمی‌توان یک نسخه عمومی برای همه پیچید. شما ممکن است قبل از رابطه دهانی با نامزد خود احساس نگرانی کنید. بنابراین بهتر است قبل از شروع حتما با یکدیگر در این مورد صحبت کنید و از تمایلات هم اطلاع پیدا کنید.
۱. آموزش رابطه دهانی به زنان
شما می‌توانید در شروع هم‌آغوشی شروع به خوردن یا لیسیدن آلت تناسلی شوهرتان کنید و فرقی هم نمی‌کند که او در حالت نعوظ هست یا خیر. ترجیحا همزمان با تحریک آلت او با دهان، از دستان خود نیز استفاده کنید تا برانگیختگی را افزایش دهید.
درصورتی که هنوز مطمئن نیستید که تا چه حد با دخول به دهان راحت هستید، می‌توانید دست خود را دور آلت حلقه کنید تا بیش از آن وارد دهان شما نشود. بسیاری از مردان نسبت به رابطه دهانی بسیار حساس هستند، بنابراین با حرکاتی آرام شروع کنید و به مرور، با توجه به واکنش‌های همسرتان سرعت رابطه را افزایش دهید. شما می‌توانید از زبان خود نیز کمک بگیرید تا تجربه بهتری به شوهرتان هدیه دهید.
در نهایت، حتی اگر از انجام رابطه دهانی در نامزدی کاملا رضایت دارید، بدان معنا نیست که همسر شما حتما باید منی خود را در دهان شما بریزد، انتخاب با شماست و همسرتان نیز باید به این انتخاب احترام بگذارد.
۲. آموزش رابطه دهانی به مردان
معمولا تحریک زنان از طریق رابطه دهانی، بوسیدن و لیسیدن ناحیه تناسلی او ایده‌ بسیار خوبی است. حقیقت این است که بسیاری از زنان تنها می‌توانند با تحریک کلیتوریس به ارگاسم برسند.
برای بوسیدن و تحریک کردن ران‌ها و اطراف واژن به اندازه کافی وقت بگذارید. حساس‌ترین نقطه واژن با ۸۰۰۰ انتهای عصب، کلیتوریس است. برای پیدا کردن آن، لب واژن را از هم باز کنید تا قسمتی که روی سر واژن بیرون زده است را بیابید.
با استفاده از زبان به آرامی شروع به نوازش و لیسیدن کلیتوریس کنید و به مرور سرعت و فشار زبان را افزایش دهید. شما می‌توانید الگو‌های حرکتی مختلفی را امتحان کنید تا ببینید کدام روش بیشترین تاثیر را بر همسر شما دارد.

مضرات رابطه دهانی در نامزدی
۱. وابستگی بعد از رابطه جنسی
براساس تحقیقات، هنگام ارگاسم و برانگیختگی جنسی هورمونی به نام اکسی توسین در بدن ترشح می‌شود. این هورمون به هورمون عشق معروف است و باعث می‌شود زن حالت تدافعی کمتری به خود بگیرید و بیشتر به مرد اعتماد کند.
این هورمون می‌تواند به شما و همسرتان در ایجاد صمیمیت بیشتر کمک کند، اما مسئله‌ای که مطرح است بدن شما تشخیص نمی‌دهد که شما در دوران نامزدی هستید و ممکن است به دلیل وابستگی به نامزد خود نتوانید منطقی تصمیم بگیرید.
۲. رابطه دهانی و سرطان گلو
سرطان؟! بله. شما می‌توانید با داشتن رابطه دهانی به سرطان مبتلا شوید. در واقع خود رابطه دهانی نیست که موجب ابتلا به سرطان می‌شود بلکه ویروس HPV که می‌تواند از طریق ترشحات واژن و آلت تناسلی مرد منتقل شود مقصر اصلی است. بنابراین تنها درصورتی که از سلامت شریک جنسی خود اطمینان دارید، اقدام به سکس دهانی کنید.
۳. بیماری‌های مقاربتی
متاسفانه از آنجا که معمولا در طول رابطه دهانی کاندوم کنار گذاشته می‌شود، این نوع رابطه جنسی می‌تواند بسیار خطرناک باشد. بیماری‌های مقاربتی زیادی مثل HIV، سیفلیس، هپیاتیت و ... می‌توانند از طریق رابطه دهانی انتقال پیداکنند.

سوالات متداول در مورد رابطه دهانی در نامزدی
۱. آیا احتمال بارداری از طریق رابطه دهانی وجود دارد؟
خیر، تنها راه بارداری شدن برخورد اسپرم با تخمک است که این برخود با رابطه دهانی ایجاد نمی‌شود. حتی اگر یک دختر منی مرد را ببلعد احتمال بارداری وجود ندارد.
۲. آیا با داشتن رابطه دهانی هنوز باکره هستم؟
اصطلاح باکرگی، مفهومی بسیار گسترده‌ای دارد. بسیاری از افراد باکرگی را مساوی با نداشتن دخول می‌دانند و برخی دیگر هرگونه تماس جنسی را برابر با از بین رفتن بکارت می‌دانند. اما از لحاظ قانونی، یک زن تا زمانی که به طول کامل دخول نداشته باشد و وجود رابطه جنسی از هر نوع آن قابل اثبات نباشد، باکره محسوب می‌شود.
۳. آیا بیماری‌های مقاربتی از طریق رابطه دهانی منتقل می‌شوند؟
بله. برخلاف باور عموم رابطه دهانی می‌تواند نوعی رابطه پرخطر باشد. بیماری‌های مقاربتی می‌توانند از طریق جذب مایعات توسط ددهان منتقل شوند. بنابراین بدون اطمینان از سلامت شریک جنسی خود هرگز بدون مراقبت این کار را انجام ندهید.
۴. تحریک‌پذیرترین نقطه آلت تناسلی مرد کجاست؟
با وجود اینکه افراد مختلف نسبت به نقاط متفاوتی حساسیت نشان می‌دهند، اما معمولا تحریک‌پذیرترین نقطه آلت تناسلی مرد زیر کلاهک آلت است.
۵. آیا قورت دادن منی خطرناک است؟
قورت دادن آب منی یک تصمیم کاملا شخصی است، اما به طور کلی در صورتی که مرد به بیماری‌های مقاربتی مبتلا نباشد و با رعایت بهداشت، هیچ خطری وجود ندارد.
۶. بهترین راه تمیز کردن اندام تناسلی قبل از رابطه دهانی چیست؟
رعایت بهداشت در ناحیه اندام تناسلی بسیار ساده است. زنان می‌توانند از شوینده‌های ملایم مخصوص واژن که pH را تنظیم می‌کند استفاده کنند. درصورتی که به عفونت مبتلا هستید می‌توانید از شوینده‌های بهداشتی مخصوص استفاده کنید.
۷. برای خوشبو کردن واژن چه باید کرد؟
بهترین راه برای رعایت بهداشت و تمیزی این است که قبل از شروع رابطه دهانی حتما دوش بگیرید. پیشنهاد ما این است که هر دو باهم دوش بگیرید و کمی در حمام نیز عشق بازی کنید.

سخن پایانی
اگر تمایل به تجربه رابطه دهانی دارید، چه در دوران نامزدی و چه بعد از ازدواج همواره به یاد داشته باشید که همه چیز باید با اشتیاق هر دو نفر همراه باشد. هرگز به دلایلی مثل ناراحت شدن همسر خود را مجبور به انجام کاری نکنید. دوران نامزدی زمانی است برای شناخت یکدیگر و این شناخت شامل ترجیحات جنسی نیز می‌شود، بنابراین به خوبی از این زمان استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...