منطقه آزاد چابهار ساخت 13 مدرسه را آغاز کرد


منطقه آزاد چابهار ساخت 13 مدرسه را آغاز کرد

چابهار- ایرنا- معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: ساخت 13 مدرسه با 83 کلاس درس در راستای مسئولیت اجتماعی توسط این منطقه در مناطق شهری و روستایی چابهار و کنارک با اعتبار چهار میلیارد تومان آغاز شده است.

محمداکبر چاکرزهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مدارس در مجموع چهار هزار و ۸۷۶ مترمربع زیربنا دارند و با ساخت این مدارس ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز از کلاس استاندارد بهرمند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: ساخت و تکمیل این مدارس نقش موثری در کیفیت آموزشی دهستان پیرسهراب چابهار دارند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: این مدارس با مشارکت ۵۰ درصد منطقه آزاد چابهار و ۵۰ درصد موسسه خیریه "دست یاری به دشتیاری" ساخته می شوند.

وی بیان کرد: چابهار و کنارک با پایین ترین سرانه آموزشی کشور مشکلات زیادی دارند که منطقه آزاد نیز در راستای کاهش برخی مشکلات ساخت این مدارس را آغاز کرده است.

چاکرزهی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی مساعدت های زیادی را در حوزه بهداشت و درمان، ورزش، حمایت از نهادهای حمایتی بهزیستی، کمیته امداد و سازمان های مردم نهاد غیردولتی انجام داده و ساخت مدارس را نیز با هدف توسعه زیر ساخت های آموزشی انجام می دهد.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۳ مدرسه ۱۱ مدرسه در بخش دشتیاری، یک مدرسه در شهر چابهار و یک مدرسه در کنارک ساخته می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: این منطقه در راستای کمک به ناوگان آبرسانی سیار ۲ تانکر به شرکت آب و فاضلاب روستایی تحویل داده و علاوه بر آن در روشنایی بندر صیادی کنارک، توسعه و حل بخشی از مشکلات فرودگاه و بیمارستان امام علی (ع) ورود کرده است.

وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار در راستای کاهش مشکلات مردم و عمل به مسئولیت های اجتماعی از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو