50 درصد شهروندان دشتی در طرح ملی غربالگری فشار خون شرکت کردند


50 درصد شهروندان دشتی در طرح ملی غربالگری فشار خون شرکت کردند

بوشهر- ایرنا- رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی استان بوشهر گفت: تاکنون 50 درصد افراد واجد شرایط این شهرستان در طرح بسیج ملی پایش و کنترل فشار مشارکت کرده اند.

دکتر اصغر بحرانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در شهرستان دشتی ۴۲ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال ساکن هستند که از ابتدای اجرای این طرح تا پایان روز پنجم تیر ماه ۲۱ هزار و ۶۸۴ نفر از آنان در طرح غربالگری بسیج ملی کنترل فشار خون شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در زمان حاضر ۵۵ مرکز ثابت و سیار شامل بیمارستان، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و خانه بهداشت روستایی شهرستان دشتی در اجرای طرح بسیج ملی پایش و کنترل فشار مشارکت دارند و تا ۱۵ تیرماه آماده پذیرای شهروندان برای پایش و کنترل فشار خون آنها هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی افزود: اجرای این طرح ملی تأثیر بسیار زیادی در کاهش مرگ و میرهای ناشی از سکته‌های قلبی و عروقی و مغزی که به علت فشار خون بالا رخ می‌دهد، خواهد داشت.

بحرانی تاکید کرد: به شهروندان توصیه می‌شود برای کنترل فشار خون خود از مصرف دخانیات بویژه کشیدن قلیان و سیگار، نمک و قند که عوامل اصلی فشار خون بالا هستند خوداری کرده و بیشتر سبزیجات و میوه‌های تازه و غذاهای کم چرب مصرف کنند و تحرک بدنی خود را افزایش دهند.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

۷۲۰۶/‏۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور