محمد نصیری راد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته ۱۲۰ کیلومتر از محورهای مختلف استان روکش آسفالت، ۵۲۸ کیلومتر راه روستایی، فرعی و اصلی لکه گیری نقطهای و بیش از ۲۰ کیلومتر روشنایی انجام شد.
وی وظیفه راهداری و حمل و نقل جادهای را نگهداری و حفاظت از راهها دانست و گفت: این نهاد در سه حوزه راهداری دورهای، جادهای و اضطراری انجام وظیفه میکند.
نصیری راد وضعیت توپوگرافی و کوهستانی کهگیلویه و بویراحمد را یک معضل دانست و گفت: اعتبارت تخصیص داده شده جوابگوی برطرف کردن مشکلات نیست.
وی با اشاره به شناسایی ۱۵ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان تصریح کرد: این نقاط حادثه خیز در حال برآورد هزینه و به زودی به مناقصه خواهد رفت.
نصیری راد اعتبارات رفع نقاط حادثه خیز را بسیار محدود دانست و گفت: نقاط حادثه خیز به ترتیب اولویت با برگزاری کمیسیون به سازمان راهداری ارسال خواهد شد.
مدیرکل راهداری استان تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱۰ نقطه حادثه خیز زودبازده و کم هزینه و ۱۱ نقطه پرهزینه دیربازده در محورهای مواصلاتی شناسایی شد.
نصیری راد تصریح کرد: نقاط حادثه خیز زودبازده و کم هزینه با نصب گاردریل، علائم راهنمایی و رانندگی و نصب نیو جرسی آشکار سازی و اصلاح شد.
وی افزود: از ۱۱ نقطه پرهزینه حادثه خیز نیز ۹ نقطه اصلاح و دو نقطه در محور یاسوج به بابا میدان و یاسوج - سمیرم با پیشرفت ۷۰ و ۹۰ درصد در حال اجرا است.
نصیری راد با اشاره به حضور فعال نیروهای راهداری برای ارائه خدمات بهتر به رانندگان تصریح کرد: ۲۳ اکیب راهداری در قالب ۱۷۸ راهدار در سطح جادههای ارتباطی آماده امداد رسانی و خدمات به مسافران و گردشگران است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر جاده ارتباطی اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز راه روستایی است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
۷۵۳۱/۳۲۳۹