اکثر علوم و معارف دینی در عصر امام صادق تولید شد


اکثر علوم و معارف دینی در عصر امام صادق تولید شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: عمده علوم و معارف دینی و منابع قابل اتکای مسلمانان از دوره امام صادق (ع) شکل گرفته و زمینه تقویت آن فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام ولی نظرپور در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد جامع اردبیل، اظهار کرد: آن حضرت به رغم خفقان اواخر عصر بنی امیه و اوایل دوران بنی عباس از کمترین فرصت بیشترین بهره را برد تا شاگران بیشماری را تربیت و علوم و معارف دینی و اسلامی را به دنیا معرفی کند.


وی با بیان اینکه در دوران زعامت امام صادق (ع) علم نافذ در کنار معارف دینی در سطح وسیع و گسترده در بین جوامع و کشورهای مختلف ترویج یافت، خاطرنشان کرد: امروز بیشترین منابع امت اسلامی به ویژه شیعیان از امام باقر و اما صادق (ع) است که موثق‌ترین منابع نیز به شمار می‌روند.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: انسان مؤمن باید عمر خود را صرف عبادت الهی به ویژه نماز اول وقت، تلاوت قرآن و همچنین عشق به اهل بیت و علی (ع) قرار دهد که آنچه از این تجارت دنیوی و مادی باقی می‌ماند سرمایه‌ای معنوی است که می‌تواند زندگی اخروی بشر را به مرحله سعادتمندی برساند.


نظرپور ضرورت صیانت و محافظت از دستورات و احکام اسلامی را در جامعه یادآور شد و بیان کرد: سه عملی که به فرموده امام صادق (ع) عنصر عاقبت بخیری است بزرگ داشتن حق الهی، بهره‌مندی از نعمات و همچنین دست زدن به حلقه محبت و عشق اهل بیت است که هر انسانی را می‌تواند در دنیا و عقبی سعادتمند سازد.

وی با اشاره به ضرورت حرکت در مسیر حق به صورت پیوسته و دوری از هوای نفس به عنوان لغزشگاه زندگی مادی تصریح کرد: انسان مؤمن باید هر لحظه با توبه و استغفار خودش را به رحمت الهی نزدیک کند تا بیشترین بهره را از زندگی دنیوی و اخروی ببرد.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل با برشمردن ویژگی‌های برجسته ائمه اطهار (ع) به ویژه امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: در این دنیای پرهیاهو و پرزرق و برق آنچه که انسان را آرام و به مرز رضایت الهی می‌رساند اتصال به درگاه رحمت و بخشش ربوبی است که زمینه عاقبت بخیری را به شایستگی فراهم می‌آورد.


نظرپور با بیان حدیثی از امام جعفر صادق (ع) که در آن به نماز اول وقت و سجده در برابر معبود اشاره شده است، افزود: امام صادق (ع) مسلمانان را به پرهیز از خیره‌سری و سبک‌سری در خواندن نماز و تلاوت قرآن و نماز جماعت دعوت می‌کند تا احکام الهی در روی زمین ساری و جاری شده و گناه و معاصی رخت بربندند.


در این مراسم که به همت اصناف و بازاریان اردبیل برگزار شد، در سوگ شهادت امام ششم شیعیان صادق آل محمد مداحی و نوحه‌خوانی شد و شرکت کنندگان با قرائت قرآن و فاتحه بر تداوم راه نورانی انبیا و اولیای الهی و پرهیز و نهی از دشمنان و معاندان اهل بیت تاکید کردند.


همچنین همزمان با یوم شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکرهای مطهر سه شهید گمنام وارد فرودگاه اردبیل شد تا برای تشییع و تدفین به شهرهای خلخال و مشگین‌شهر اعزام شده تا فردا با حضور امت خداجوی این دو شهر دو شهید گمنام در محوطه دانشگاه آزاد خلخال و یک شهید نیز در پادگان بیگلری مشگین‌شهر تدفین شوند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مصدومیت عالیشاه تا چه حد جدی است؟