60 روحانی در مناطق حاشیه‌نشین استان کرمانشاه مستقر شدند


60 روحانی در مناطق حاشیه‌نشین استان کرمانشاه مستقر شدند

کرمانشاه - ایرنا- معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از استقرار 60 روحانی در مناطق حاشیه‌نشین این استان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

حجت‌الاسلام مجتبی فتح الهی نژاد روز شنبه به ایرنا گفت: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ورود سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی؛ اقداماتی در مناطق مختلف استان کرمانشاه در دست انجام است.

وی افزود: در مرحله نخست تمام مناطق حاشیه‌نشین با آمار بالای آسیب‌های اجتماعی در سطح استان شناسایی و ۶۰ روحانی در این مناطق مستقر شدند که نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: در مساجد مناطق حاشیه‌نشین توسط این روحانیون نماز جماعت، جلسات پاسخ به شبهات و مراسم مذهبی برگزار می‌شود و نوجوانان و جوانان در کانون‌های فرهنگی و اجتماعی مساجد که توسط روحانیون اداره می شوند حضور فعال دارند.

وی از راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی- اجتماعی در محلات جعفرآباد، حکمت آباد و چمن به صورت ویژه خبر داد و گفت: اکنون پی گیر راه اندازی کانون‌های فرهنگی در محلات با آسیب‌های اجتماعی بالا هستیم.

حجت‌الاسلام فتح الهی نژاد گفت: در کانون‌های فرهنگی این محلات برنامه‌های ویژه‌ای نظیر ارائه مشاوره، ایجاد اشتغال و مبارزه با اعتیاد اجرا می‌شود همچنین مراسم فرهنگی نظیر برپایی اعیاد، جشن‌ها و عزاداری در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در محلات مذکور کانون‌های فرهنگی و اجتماعی در دو نوبت صبح و عصر دایر هستند، گفت: افزایش آمار طلاق، اعتیاد، وجود کودکان کار و بی‌کاری؛ شایع‌ترین آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه نشین شهرستان‌های کرمانشاه به شمار می‌روند.

وی بیان کرد: ۱۸۰ روحانی تحت پوشش تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه هستند که ۶۰ نفر از آنان در مناطق حاشیه نشین به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی مستقر هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

۳۰۳۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش