تمایل زنان به مصرف مواد مخدر افزایش یافته است


تمایل زنان به مصرف مواد مخدر افزایش یافته است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تمایل زنان به مصرف مواد مخدر در سال های اخیر افزایش یافته و بر تعداد زنان معتاد در جامعه افزوده شده است.

مرضیه جلیل پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر برای این معضل چاره‌ای اندیشیده نشود به طور قطع و یقین در آینده شاهد چندین برابر شدن جمعیت معتاد به مواد مخدر در قشر بانوان خواهیم بود.

وی ادامه داد: پایین بودن سطح شناخت زنان نسبت به مشخصات مواد مخدر و پیامدهای ناگوار مصرف آن، از جمله عوامل اعتیاد آنهاست و بسیاری از افراد به جهت عدم اطلاعات کافی از عواقب مصرف مواد و زودباوری و ارضای حس کنجکاوی به استعمال مواد مخدر روی می‌آورند.

جلیل پور با بیان اینکه اعتیاد زنان نسبت به مردان تبعات جبران ناپذیری بر خانواده دارد، گفت: اعتیاد زنان علاوه بر ایجاد مشکلات فردی بر سرنوشت نسل‌های بعدی نیز تأثیرگذار است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش تأثیر گذار سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، تصریح کرد: آگاه کردن مردم از مضرات و خطرات مصرف مواد مخدر باعث کاهش گرایش به مصرف مواد می‌شود و لازمه تحقق این امر، اجتماعی کردن و مشارکت مردمی است.

جلیل پور ادامه داد: رسانه‌های جمعی و مطبوعات نقش مؤثری در این حوزه برعهده دارند و در راستای آسیب شناسی اجتماعی و توسعه فرهنگی می‌توانند راهبر و کارگشای افق‌های روشنی باشند.

وی در خصوص گفتمان سازی در مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد بانوان اظهار کرد: گفتمان سازی با مواد مخدر به مفهوم مردمی کردن این مبارزه است.

جلیل پور افزود: مبارزه با مواد مخدر در مسیر اجتماعی شدن قرار گرفته اما نیازمند تلاش بیشتر در این حوزه هستیم.

به گزارش ایرنا، هفته مبارزه با مواد مخدر از ۳۱ خردادماه تا ۶ تیرماه با شعار "یاری گر هم باشیم " و شعار جهانی "سلامت همگام با عدالت و عدالت همگام با سلامت نامگذاری شده است.

۷۳۶۳/۶۰۲۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...