پیشرفت سدهای عمارت ، تازه کند و احمد بیگلو استان اردبیل به بیش از 90 درصد رسید


پیشرفت سدهای عمارت ، تازه کند و احمد بیگلو  استان اردبیل به بیش از 90 درصد رسید

اردبیل - ایرنا- پیشرفت سه سد عمارت ، تازه کند و احمد بیگلو در شهرستان های گرمی و مشگین شهر به بیش از 90 درصد رسیده و آنها در آستانه بهره برداری می باشند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، مسعود امامی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل می گوید که تاکنون برای اجرای عملیات اجرایی این سدها و شبکه پایاب آنها ۶۸۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

سد عمارت و تازه کند در گرمی مغان و احمد بی گلو در مشگین شهر واقع هستند.
وی بیان کرد: با بهره برداری از سدهای عمارت، تازه کند و احمدبیگلو بیش از ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب در پشت این سدها ذخیره سازی و برای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت استان تحول جدی ایجاد خواهد شد

او افزود: سد عمارت شهرستان گرمی با ظرفیت حجم تنظیمی ۱۱۸ میلیون مترمکعب بزرگترین سد استان است که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد در مرحله نهایی است و تاکنون ۳۴۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی از برنامه ریزی تامین آب شرب ۱۱۵ روستا از محل سد تازه کند شهرستان گرمی خبر داد و گفت: این سد نیز با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان و ۵.۸ میلیون مترمکعب ظرفیت حجم تنظیمی، جزو پروژه های آبی در حال تکمیل استان است.‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین گفت: سد احمدبیگلو با ۲۷ میلیون متر مکعب حجم کل آبگیری، ۱۳۶ میلیارد تومان هزینه دربرداشته و شبکه پایاب نیز همزمان با احداث سد با هزینه اعتبار بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان اجرا شده است.

او با بیان اینکه سد احمدبیگلو در سفر ریاست جمهوری به استان افتتاح و به بهره برداری می رسد، بیان کرد: ۲ هزار و ۳۵ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی پایین دست این سد تحت پوشش کشت آبی قرار می گیرد.

امامی اضافه کرد: با تکمیل پروژه پایاب سد سبلان در مشگین شهر که تاکنون ۸۲ میلیارد تومان هزینه دربرداشته ۶ هزار هکتار از اراضی منطقه زیر کشت آبی قرار خواهد گرفت که تحول عمده ای را در بخش کشاورزی و افزایش راندمان تولید ایجاد می کند.
۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)