لاله های گمنام به شهر قم خوش آمدید


لاله های گمنام به شهر قم خوش آمدید

قم- ایرنا- تشییع هفت لاله گمنام هشت سال دفاع مقدس عطر شهادت را در فضای شهر مقدس قم پر کرده است و مردم شهید پرور این استان درغربت شهدایی که سالها پیکرهایشان بر زمین مانده بود، اشک ماتم ریختند و به یاد مقتدایشان سید و سالار شهیدان بر سرو سینه زدند.

عطر حضور شهدا کوچه و برزن شهر را گرفته است، خیابان شهدا را آب و جارو کردند، خبر آورند خبری در راه است، قم امروز میهمان ۷ لاله گمنام است.
هنوز دقایقی از طلوع آفتاب عالمتاب روز شنبه نگذشته است که خیابان های منتهی به حرم مطهرحضرت فاطمه معصومه (س) در تلاطم عجیبی به سر می برد، مردم با اشتیاق خاصی خود را به این مکان مقدس می رسانند و در این بین حضور مادران شهدا زینت بخش این مراسم باشکوه شده است، قم میزبان پرستوهای بی نام و نشان از کربلای پنج، رمضان و والفجر، سومار و دشت آزادگان، شلمچه و فکه است.
آری همچنان بر شانه ها می آیند یاران ما؛ تا گره با دستهای خود بگشایند از جان ما، شهدا این حجت های خدا آمده اند تا ما در راه ماندگان، راه را گم نکنیم و راه راست را از بیراهه تشخیص دهیم.
در گوشه و کنار حرم مطهر و هنگام تشییع پیکر مطهر شهدای چیزی که زیاد به چشم می خورد شانه های لرزان است، پدری گوشه ای زانوهایش را غریبانه بغل کرده و اشک می ریزد.
از هر سن و سالی امروز به رسم معرفت برای تشییع پاره های تن میهن در بین جمعیت متراکم دیده می شود اما حضور نسل جوان جلوه دیگری دارد، اینها نسل سوم و چهارم انقلاب هستند آمده اند تا مشق شهادت و جانبازی کنند.
آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید بر پیکر این ۷ شهید تازه تفحص شده نماز می خواند و سپس تابوت های مزین شده به پرچم پرافتخار میهن شهادت پرور بر دوش مردم ولایتمدار قم با نوحه سرایی و ابراز ارادت به خاندان مطهر عصمت و طهارت تا میدان جانبازان تشییع می شود.
تابوت های سربلند این ۷ شهید بی نشان بر دوش مردم به حرکت در می آید، انگار بر بال فرشتگان قرار گرفته‌اند و قصد پرواز دارند، پروازی شکوهمند به جایگاهی بلند، در میان اولیای الهی و اما امروز فقط آمدند بگویند که ما وظیفه مان را انجام دادیم و دیگر شما باید راهمان را ادامه دهید.

شهدای گمنام افتخاری بزرگ برای ماست که اعلام کنیم که جوانان این مرز و بوم چگونه از زندگی و حیات خود گذشتند تا اسلام و میهن بماند، آنان با افتخار و سربلندی پرواز کردند و رفتند و اینک ماییم که باید

ادامه دهنده راهشان باشیم تا انقلاب و نظام اسلامی هر روز مستحکم تر شود.
لاله های پرپری که امروز میزبان شهر ما شدند چیزی از خود ندارند مگر یک تکیه استخوانی اما شهید گمنام به اصطلاح الکن ما، غم ات مباد که دنیا ز هم جدا نکند؛ رفیق های در آغوش هم گریسته را…، شهید گمنام خوش آمدی به شهر ما.
تیپ ۸۳ رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع)، مرکز آموزشی فرهنگی یاوران مهدی (عج) و پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) قم هر یک میزبان دو شهید گمنام و پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان قم نیز میزبان یک شهید بی‌نشان هستند.
در استان قم ۸۰ شهید گمنام در ۳۸ یادمان مدفون‌شده که از این بین دو شهید تشخیص هویت شده است.
استان قم بیش از ۶ هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۵۹۶ آزاده تقدیم انقلاب کرده است
این پرستوهای سبک بال اخیراً به همراه ۱۵۰ شهید دیگر در گروه تفحص مناطق عملیاتی جنوب کشور پیدا شده بودند، که امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) درمناطق مختلف قم به خاک سپرده شدند.

۷۴۰۳/‏‬ ۶۱۳۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...