مردم ابرکوه در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند


مردم ابرکوه در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند

یزد - ایرنا - همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، مردم مؤمن شهرستان ابرکوه در غم شهادت پیشوای مذهب تشیع با آئین برگزاری زنجیر زنی و سینه زنی عزاداری کردند.

در آیین‌های برگزار شده دسته‌هایی عزادار با نوحه خوانی و سینه زنی از محل تکیه حضرت ابوالفضل (ع) محلات دربقلعه و نبادان به سمت میدان امام حسین (ع) این شهر حرکت کردند و در غم شهادت آن امام همام اشک ماتم ریختند.

به همین مناسبت در مجالسی عزاداری و سوگواری که در سطح برخی از روستاها و محلات این شهرستان برگزار شد روحانیان و مداحان اهل بیت (ع) با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) درزمینه فضائل و کرامات امام صادق (ع) سخنرانی کردند و سپس مداحان در سوک شهادت امام صادق (ع) به مدیحه سرایی پرداختند.

همچنین درآیینی که با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه و جمعی از مسئولان ادارات و نهاد ها در دفتر امام جمعه برگزار شد مدیر حوزه علمیه ولی عصر (عج) ابرکوه گفت: زندگی پربرکت امام صادق (ع) مخصوصاً از بُعد علمی، فرهنگی، بُعد سیاسی و مبارزاتی آن حضرت باید سرلوحه زندگی بشریت قرار گیرد.

حجت الاسلام تقی فتاحی با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) افزود: شیعه با وجود پر برکت امام جعفرصادق (ع) گسترش یافت و امروز جهان اسلام وارث نظام علمی بنیانگذار فقه جعفری است که در مقابل تمام زورگویان و مستکبران ایستاده است.

وی یاد آور شد: امام جعفر صادق (ع) با تربیت چهار هزار شاگرد در تمامی رشته‌های حدیثی، اعتقادی، کلامی، فقه و طب راهگشای انسان در زندگی دنیوی و اخروی است که مسیر زندگی را برای انسان‌ها خدایی و الهی کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/‏‬ ۶۱۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا