شهدا فضیلت حیات انسانی را درک کردند


شهدا فضیلت حیات انسانی را درک کردند

بیرجند - ایرنا - نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: شهدا فضیلت حیات انسانی را درک کردند و این روند، متفاوت از فرهنگی است که امروز استکبار جهانی اشاعه می دهد.

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز شنبه در آیین تشییع و تدفین سه شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مدرسه علمیه رضویه بیرجند افزود: استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار دم از تمدنی می زنند که سراسر غارتگری است.

وی گفت: افرادی که دنباله رو تفکر غرب هستند مطمئناً نمی توانند با فضایل فرهنگ اسلامی ارتباط برقرار کنند زیرا فرهنگ غرب، فرهنگی مرده از حیات انسانی است که جنایتگری و غارتگری از مهمترین آنهاست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیشترین غارتگری ها را تمدن غرب انجام داده که ترور ۱۷ هزار نفر از فرهیختگان ایرانی از کوچکترین آنهاست، فرهنگ غرب یعنی فرهنگ دروغ و آنها ریشه همه ترورها هستند و بعد به مردم ما می گویند تروریست؛ مگر جنایتی در جهان وجود دارد که پای استکبار در کار نباشد.

وی اظهار داشت: کودکانی که از گرسنگی می میرند و مردمی که در کشورهایی همچون یمن، سوریه، عراق و فلسطین به خاک و خون کشیده می شوند از نظر این تمدن عقب مانده تروریست هستند، آن وقت آل سعود بی گناه جلوه داده می شود.

عبادی گفت: شهدا دنباله رو مکتبی بودند که برگرفته از قرآن و اسلام ناب محمدی است، همان قرآنی که در آن آمده "فکر نکنید آنهایی که در راه خدا شهید می شوند مرده اند، اینها زنده اند و نزد خدا روزی می خورند و شادمانند به واسطه آنچه خدا از فضلش به آنها عطا کرده است".

وی ادامه داد: حیات در ادبیات قرآن کریم مفهوم دیگری از مفهوم ذهنی است و از دیدگاه قرآن الهی موجودات و جمادات هم حیات دارند در حالی که علم حیاتی به آن قائل نیست اما جمادات تسبیح خداوند می کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: حیات انسان بالاتر از حیات حیوانی، نباتی و جمادی است اما تمامی این حیات ها در انسان وجود دارد و هر انسانی الزاماً حیات انسانی ندارد زیرا نزدیک بودن به فضایل اخلاقی، عبودیت و توحید حیات انسانی را به وجود می آورد.

وی یادآور شد: برخی انسان ها حیات دارند اما حیات حیوانی دارند و فضیلتی در اینها پیدا نمی شود؛ مگر در آل سعود می توان حیات انسانی یافت آنها حیوانات انسان نما هستند لذا در مورد کفار در تعبیر قرآن برخی از این انسان ها با خوی حیوانی حیات انسانی ندارند اما شهدا زنده اند.

حجت الاسلام عبادی گفت: شهدا هر جا می روند حیات ایجاد می کنند و فضیلت و کمال حضرت حق در شهدا متجلی است و در هر جامعه ای که وارد شوند فضیلت ها را زنده می کنند نه اینکه زمانی گفتند دانشگاه جای مرده ها نیست در حالی که مرده خودشان هستند و عکس این عمل در پژوهش ها و پایان نامه های دانشجویی نسبت به تاثیر فضیلت های شهدا در دانشگاه ها ثابت شد.

وی اظهار داشت: تفاوت انقلاب ما و مسیری که شهدا جان دادند با آنچه در دنیای غرب وجود دارد همین فضایل است و تمدن دنیای بشر زمانی رشد می کند که راه شهدا ادامه یابد.

وی تاکید مقام معظم رهبری بر پیشرفت علم را سرلوحه کار همه جوان و نوجوانانی دانست که پیرو راه شهدا هستند و افزود: درست است که میزان پیشرفت علمی کشور ما ۱۱ برابر میانگین جهانی است اما باید بیشتر شود تا برخی افراد کوردل سیطره علمی غرب را نپذیزند و تمام بدی هایشان را فراموش کنند.

عبادی گفت: برخی افراد فرهنگ غرب را به صورت دربست می پذیرند که قابل تامل است، اقتصاد غرب اگر رونق دارد به خاطر غارتگری آنها است و غارتگری که پیشرفت نیست.

پیکر مطهر سه شهید گمنام روز گذشته (جمعه) وارد بیرجند و امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) بر دستان مردم تشییع شد.

این شهدا در سه منطقه عملیانی سومار، شرهانی و شرق بصره تفحص شدند که امروز (شنبه) با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم تشییع و در ۲ نقطه شهرک چهکند و سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی به خاک سپرده شدند.

با احتساب میزبانی از این سه شهید تاکنون خراسان جنوبی از ۱۴۹ شهید گمنام در ۵۶ نقطه استان میزبانی کرده است.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل