نجات شش گردشگر از غرق شدن در ساحل آستارا


نجات شش گردشگر از غرق شدن در ساحل آستارا

آستارا - ایرنا - رئیس هیات نجات غریق آستارا گفت: ناجیان غریق این هیات، شش گردشگر را از غرق شدن در آب های ساحلی این شهرستان نجات دادند.

حسین انزابی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نجات یافتگان، عصر روز گذشته در مناطق خطر آفرین بخش لوندویل و طرح‌های سالمسازی سفیر امید و صدف شنا می‌کردند و دو نفر از آنها شش ساله بودند.
وی اظهار کرد: با توجه به استقبال زودهنگام مسافران تابستانی از نوار ساحلی آستارا، ۳۶ ناجی غریق با کارت‌های درجه یک و دو مهارت از فدراسیون نجات غریق و دو دستگاه جت اسکی در طرح‌های سالمسازی سفیر امید، صدف و لوندویل و ۱۴ منطقه خطر آفرین ساحل آستارا مستقر شده و از اوایل خرداد ماه تاکنون ۱۰ نفر را از غرق شدن نجات داده‌اند و یک نفر غرق شده است.
وی ساعت کار ناجیان را هشت تا ۲۰ اعلام و گردشگران را به شنا در طرح‌های سالمسازی دریا و خودداری از شنا در هوای بارانی و مناطق خطرآفرین توصیه کرد.
انزابی اظهار کرد: برای پیشگیری از جان باختن در دریا علاوه بر خدمات امدادی، نصب تابلوهای هشدار در نقاط خطر آفرین و افزایش تجهیزات ناجیان ضروری است و امیدواریم مسئولان در این خصوص اقدام کنند.
شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و با سه طرح سالمسازی دریا در ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر، یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

۷۱۰۵ / ‏‬ ۷۱۲۴/۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زهرا داوودنژاد چگونه سلطان نوشابه شد؟ + بیوگرافی و تنها عکس همسر جذابش !