آتش سوزی 30 هکتار از اراضی بیدهند نطنز


آتش سوزی 30 هکتار از اراضی بیدهند نطنز

رکنا: مدیرکل بحران استانداری اصفهان گفت روز گذشته 30هزار هکتار از اراضی بیدهند نطنز آتش گرفت که این حریق با تلاش ماموران آتش نشانی، نیروهای محلی و یگان حفاظت منابع امنیتی اطفا شد.

منصور شیشه فروش اظهار داشت: عصر روز گذشته (جمعه) ۳۰ هکتار از اراضی تحت پوشش حفاظت محیط زیست در منطقه بی دهند شهرستان نظنز دچار حریق شد که با تلاش تیم‌های امدادی نیروهای محلی و یگان محافظت منابع طبیعی اطفا شد.

وی با اشاره به بارش‌های بهاری و رویش گیاهان در بیش از ۲ میلیون هکتار از مراتع استان اصفهان افزود: گرمای هوا شرایط برای وقوع حریق در مراتع را مستعد می‌کند و بر این اساس لازم است که گردشگران و ساکنان مناطق ضمن مراقبت از این منابع با ارزش زیست محیطی از روشن نمودن آتش در پوشش گیاهی مراتع، جنگل‌های طبیعی، دست کاشت و باغات و مزارع خودداری کنند.

مدیرکل بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه سال گذشته در اثر حریق ۱۷۳ هکتار از مراتع استان اصفهان طعمه حریق شد، تصریح کرد: ایجاد پایگاه‌های اطفای حریق، تقویت تیم‌های گشت و حفاظت از مراتع، تشکیل تیم‌های محلی مراقبت و ارائه آموزش‌های لازم در حفظ ذخایر گیاهی مراتع از اقداماتی است که در راستای پیشگیری از حریق توسط منابع طبیعی و دستگاه‌های ذی‌ربط استان اجرا شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟