دادستان کرمانشاه: پرونده متهمان بیمارستان اسلام آباد غرب به دادگاه کیفری ارسال شد


دادستان کرمانشاه: پرونده متهمان بیمارستان اسلام آباد غرب به دادگاه کیفری ارسال شد

کرمانشاه- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از ارسال پرونده اتهامی مدیران عامل شرکت‌های ساختمانی دخیل در احداث بنای بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب به دادگاه کیفری خبر داد.

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه روز شنبه به نقل از محمدحسین صادقی، اعلام کرد: پرونده این افراد به عنوان تقلب در ساخت بنا منتهی به ورود خسارت به بیت المال موضوع ماده ۵۹۹ قانون مجازات اسلامی پس از تکمیل تحقیقات و اخذ نظریات هیأت‌های کارشناسی با صدور کیفر خواست برای رسیدگی و محاکمه به دادگاه کیفری ارسال شد.

او به وقوع زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری سال ۹۶ در استان اشاره کرد و گفت: در این زلزله علاوه بر تخریب گسترده واحدهای مسکونی و تجاری در شهرستان‌های متأثر از زلزله، برخی از اماکن دولتی هم تخریب و یا دچار خسارت عمده شدند.

وی با بیان اینکه فاز دوم بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب نیز یکی از اماکن دولتی خسارت دیده در این زلزله بود، افزود: این بیمارستان در حالی در زلزله دچار خسارت شدید شد که تنها هفت ماه از افتتاح آن گذشته بود و درست در زمانی که مردم آسیب دیده به آن نیاز داشتند، نتوانست نقش خود را برای ارائه خدمات درمانی به آنها ایفا کند.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: این مساله باعث شد تا دستگاه قضائی با ورود به موقع ابعاد مختلف موضوع را از منظر کارشناسی ارزیابی نموده و پس از شناسایی مقصرین واقعه مبادرت به تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین نماید.

وی افزود با اتمام تحقیقات مقدماتی این پرونده در خردادماه امسال، پرونده به دادگاه صالح ارسال شد.

صادقی تصریح کرد: در این پرونده برای سه نفر از مدیران عامل شرکت‌های دخیل در امر احداث بنا به اتهام مشارکت در تقلب در احداث بنا منتهی به ایراد خسارت به بیت المال قرار جلب دادرسی و کیفرخواست صادر و پرونده آنها به دادگاه کیفری ۲ شهرستان اسلام آباد غرب ارسال شده است.

وی تاکید کرد: همچنین بر اساس نظریات کارشناسان مجموع خسارتی که در این پرونده به بیت المال وارد شده تا این مرحله بیش از ۷۰ میلیارد ریال است که متهمین به نسبتی که در نظریات کارشناسی به تفصیل آمده است ملزم به پرداخت آن هستند.

دادستان کرمانشاه متذکر شد: حسب مقررات ماده ۵۹۹ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) هر شخص عهده دار انجام معامله یا ساختن چیزی یا نظارت بر ساختن یا امر به ساختن بنایی برای هر یک از ادارات و سازمان‌های دولتی بوده باشد و به واسطه تدلیس و یا تقلب در ساختن آن نفعی برای خود و یا دیگری تحصیل کند، در کنار جبران خسارت وارده به حبس تعزیری از شش تا پنج سال محکوم خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: حوادث طبیعی سال‌های اخیر باید مسؤلان را بر آن داشته تا فرایند مطالعه، اجرای پروژه‌های عمرانی و نظارت بر عملیات اجرایی را با هدف صیانت از حقوق بیت المال و جلوگیری از تضییع آن و تقویت ساز و کارهای فعلی بازنگری نمایند.

زلزله ۷.۳ بیشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ غرب کرمانشاه منجر به کشته شدن ۶۲۰ نفر، مصدومیت ۱۲ هزار نفر و تخریب بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ۱۰ شهرستان استان شد.

۳۰۳۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس