استان البرز در عروج امام فاضلان سوگوار است


استان البرز در عروج امام فاضلان سوگوار است

کرج – ایرنا – آسمان چه بی تاب است، گویی به خوبی می داند که فرزندی پاک از سلاله پیامبر؛ ناجوانمردانه به دست آنان که همواره در طول تاریخ دشمن حق بودند، از عالم خاکی پر خواهد کشید.

به گزارش ایرنا، امام جعفر صادق (ع)، فرزند راستی ها، فرزندی از ریشه پیامبر خوبی ها، سال ها کوشید تا دین جدش را زنده و انسان ها را به سوی حق یاری سازد.

در طول عمر با برکتش، توانست با مجاهدت و از خودگذشتگی دین را زنده و جانی دوباره به دین بدهد.

صابر، طاهر و فاضل از لقب‌های امام صادق (ع) است و ابوعبدالله کنیه آن حضرت (ع) به شمار می‌رود.

راستی و درستی اش سرآمد بود و موجب شد تا لقب صادق به این امام بزرگوار داده شود، لقبی که به راستی شایسته اش بود.

کمر همت بست تا شاگردان بسیاری را تربیت کند، شاگردانی که در ترویج دین رسول الله (ص) به خوبی ادای دین کردند و دانشی را که از استاد بهره گرفته بودند به یابندگان حق آموختند.

امروز سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع)، امام خوبی ها و رحمت است، مریدانش پس از سال ها نتوانسته اند اندوه نبودنش را فراموش کنند و در رروز شهادتش باز غمی جانکاه به سراغشان می آید.

سراسر ایران اسلامی، عزادار آن امام همام است؛ مردم استان البرز نیز همانند دیگر نقاط کشور با آویختن پرچم های عزا، پوشیدن لباس سیاه و برگزاری دسته جات عزاداری و مراسم های سوگواری، در سوگ صادق ترین عزادار هستند.

مساجد، تکایا و امامزاده های سراسر استان البرز، پذیرای عزاداران و عاشقان اهل بیت است، در سوگ امام جعفر صادق مداحی می کنند و شک می ریزند.

۷۴۱۴/۶۹۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)