نخستین میهمانان خارجی کنگره بین المللی مشاهیر کُرد وارد سنندج شدند


نخستین میهمانان خارجی کنگره بین المللی مشاهیر کُرد وارد سنندج شدند

سنندج - ایرنا - رئیس کمیته تشریفات کنگره بین المللی مشاهیر کُرد از ورود نخستین مهمانان خارجی این کنگره به سنندج خبرداد و گفت: این مهمانان در یکی از هتل های شهر سنندج مستقر و ساکن شدند.

آرش حسین پناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انور قره داخی و سعدون کاکه ایی از اساتید و هنرمندان برجسته حوزه موسیقی نخستین مهمانان خارجی کنگره مشاهیر کُرد هستند که وارد سنندج شدند.

وی با اشاره به اینکه این دو هنرمند کُرد از اقلیم کردستان عراق مهمان مردم سنندج هستند، اضافه کرد: قرار است در طول برگزاری این کنگره و در برنامه های جنبی آن این اساتید حوزه موسیقی به اجرای برنامه بپردازند.

رئیس کمیته تشریفات کنگره بین المللی مشاهیر کُرد افزود: تمامی امکانات لازم برای پذیرایی و استقبال از مهمانان خارجی و داخلی کنگره فراهم شده و تمامی دست اندرکاران این رویداد تلاش می کنند تا بهترین میزبان مشاهیر کُرد اعم از داخلی و خارجی باشند.

حسین پناهی با اشاره به اینکه از رسانه های معتبر دنیا هم دعوت شده تا در این کنگره حضور یابند، گفت: بیش از یکصد خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی اخبار مربوط به این کنگره را پوشش می دهند.

محمد انور قره داخی در ۲۳ فوریه سال ۱۹۴۶ میلادی در شهر حلبچه اقلیم کردستان عراق چشم به جهان گشود و اکنون یکی از اساتید مطرح حوزه موسیقی و رهبر ارکستر سلیمانیه است.

کنگره بین المللی مشاهیر کُرد ۱۱ تا ۱۳ تیرماه سال جاری در کردستان برگزار می‌شود و ویژه برنامه‌های فرهنگی آن شامل شب شعر، محافل ادبی و کنسرت موسیقی، برپایی نمایشگاهی هم برای معرفی و بازمعرفی مفاخر و مشاهیر کُرد و توانمندی‌های حوزه فرهنگ و هنر استان است.

بررسی آثار و تأثیرگذاری منطقه‌ای و جهانی مفاخر و مشاهیر کُرد، مفاخر و مشاهیر کرد و کارآفرینی در عصر جدید و نقش مفاخر و مشاهیر کرد در تحولات علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از جمله محورهای برگزاری کنگره مشاهیر کُرد است.

شورای راهبردی کنگره هم متشکل از استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه کردستان، فرمانداری شهرستان سنندج، صدا و سیمای مرکز کردستان، ادارات کل اطلاعات و میراث فرهنگی، فرهنگ وارشاد اسلامی استان و شهرداری سنندج است.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد