صالحی امیری: مجیدی سرمربی دائمی است نه موقت/ نقش اینفانتینیو را در بازگشت تاج انکار نمی کنم


صالحی امیری: مجیدی سرمربی دائمی است نه موقت/  نقش اینفانتینیو را در بازگشت تاج انکار نمی کنم

رییس کمیته ملی المپیک می گوید مهدی تاج منع قانونی برای ریاست فدراسیون فوتبال ندارد.

صالحی امیری در مورد اینکه چطور تاج بعد از بازنشستگی توانست به کارش ادامه بدهد گفت: آقای تاج با 25 سال خدمت بازنشسته شده بود و ایشان درخواست بازگشت به کار داشتند که با موافقت شرکت فولاد همراه شد. آقای تاج مانع قانونی نداشت و بقیه هم که بازنشسته شدند انسان های بسیار خوبی بودند ولی آقای تاج تنها کسی بود که مانع قانونی نداشت.

او ادامه داد: آقای تاج 5 سال می توانند کار کنند و این تصویری که از آقای تاج نشان داده شد غیر واقعی بود. آقای تاج براساس قانون می توانست 30 سال کار کند و فولاد مبارکه هم موافقت کرد و با موافقت رسمی به کار برگشتند.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد اینکه گفته می شد تاج با فشار اینفاتینو به کار برگشته است هم گفت: من نمی خواهم چیزی را انکار کنم و قطعا این موضوع بی تاثیر نبود. نمی توانم این موضوع را انکار کنم ولی واقعیت این است که آقای تاج در چارچوب برگشتند و اینکه آقای تاج بر اساس فشار خارجی برگشتند اینطور نیست.

صالحی امیری در مورد برکنار کرانچار از سرمربیگری تیم امید گفت: ما از یک سال قبل بحث ها را در مورد تیم امید کردیم و نتیجه بحث های ما در ستاد عالی حضور آقای استیلی و کرانچار بود. در این بحث ها که بعدا انجام شد جمع بندی شد که با آقای کرانچار خداحافظی شود و دنبال گزینه داخلی بودیم.


او در پاسخ به این سوال که چرا کرانچار برکنار شد هم می گوید: ارزیابی عملکرد فنی ایشان منفی بود.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا این کمیته در انتخاب سرمربی بعدی تیم امید نقش داشته است یا نه هم گفت:اصلا کمیته ملی المپیک نقشی در انتخاب سرمربی تیم امید نداشت. این در اختیار فدراسیون فوتبال است. منطق هم می گوید دخالت نکنیم، هیئت رییسه باید پاسخگوی نتایج باشد، مداخله ما مشکلی را حل نمی کند و به مشکلات اضافه می کند. البته طبق روال فدراسیون ها برای انتخاب سرمربی این است که یک هماهنگی باید وجود داشته باشد. آنها یک برنامه می دهند، برنامه آنها در ستاد هماهنگی تصویب می شود و بعد آن را اعلام می کنند. در مورد فوتبال هم این برنامه هست، باید تشکر کنم از فدراسیون فوتبال و همه کسایی که برای فوتبال تلاش می کنند. باید زیبایی های فوتبال را ببینیم، جامعه فوتبال تلاش می کنند و گاهی هم چالش هایی پیش می آید، اتفاق های خوزستان را کسی تایید نمی کند ولی این ها نسبت به متن خیلی کوچک است. موفقیت فوتبال یعنی شیرین شدن کام ملت و موفقیت در بازی های ملی. تیم ملی ما در جام جهانی درخشید و در جام ملت ها هم درخشید. ما و وزارت ورزش دائم در حال تلاشیم تا حواشی را از فوتبال کم کنیم.

صالحی امیری در مورد انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم امید گفت: 10 گزینه داخلی داشتیم. از آقای گل محمدی تا دایی و مهدوی کیا که آقای تاج با همه آنها مذاکره کرد. در نهایت جمع بندی آقای تاج و استیلی حضور آقای مجیدی بود و ما هم هیچ مخالفتی نداشتیم. تنها گله ای که داشتم عدم هماهنگی بود وگرنه مجیدی یک چهره خوش نام است که باید تلاش کنیم موفق شود. این ها برای قبل از انتخاب بود و حالا هم ما و هم وزارت ورزش از ایشان حمایت می کنند.

او در مورد اینکه گفته می شود مجیدی سرمریی موقت است هم گفت: آقای مجیدی چهره با سابقه ای است، مورد حمایت ما و وزارت ورزش است و امیدوار هستیم ما را به المپیک 2020 برساند.

صالحی امیری در مورد حضور بانوان در استادیوم ها هم گفت: یکی از مسائل جامعه ما این است که یاس را تولید می کنیم اما نشاط را بازتولید نمی کنیم. امروز با تحریم ها روبرو هستیم و فشار بی رحمانه دشمن جاهل و خائن، برای ایجاد یک فضای شاد نیازمند شادی هستیم. جامعه باید امید به آینده داشته باشد که یک حوزه اصلی آن ورزش است. وقتی می گوییم هم مرد و هم زن باید به استادیوم بروند یعنی می خواهیم همگان از این محیط استفاده کنند. باید بسترهای قانون و شرعی ایجاد کنیم که مردم آرامش داشته باشند. دغدغه بزرگان ما بحث مفسده است در محیط ورزشگاه ها ولی من با صراحت می گویم محیط ورزشگاه های ما از سایر محیط ها سالم تر است. چه تفاوتی بین ورزشگاه با سینما، دانشگاه و پارک وجود دارد؟ من خودم در جام جهانی یک صحنه زیبا دیدم، وقتی خانوم ها وارد استادیوم آزادی شدند آقایان شعار ندادند. این یک فرهنگ است، مردان ما پاک هستند، زنان ما عفیف هستند، وقتی نوامیس ما وارد ورزشگاه می شوند دیگر شعار غیر اخلاقی داده نمی شود. البته من تاکید می کنم به نظر مراجع دینی احترام می گذاریم اما حضور مردان و زنان در استادیوم برای تولید نشاط اجتماعی یک نیاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟