طرح مانا از گسترش آسیب های اجتماعی در نوجوانان پیشگیری می کند


طرح مانا از گسترش آسیب های اجتماعی در نوجوانان پیشگیری می کند

اصفهان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی اصفهان گفت: اجرای طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) از گسترش آسیب های فردی و اجتماعی به ویژه اعتیاد در بین نوجوانان جلوگیری می کند.

مرضیه فرشاد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح مانا در قالب سه محور آموزش مهارت های اجتماعی، اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ویژه نوجوانان دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ سال جامعه هدف شهری و روستایی به ویژه در مناطق حاشیه ای شهرهاست که از طریق پایگاه های سلامت اجتماعی جذب می شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح تا پایان شهریور در استان اجرا می شود، اظهارداشت: برای این منظور ۱۳۰ تسهیل گر متخصص با مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته های روانشناسی، علوم اجتماعی و علوم تربیتی آموزش های لازم را برای اجرای این طرح در استان دیدند تا با مشارکت نوجوانان این رده سنی در یک همگرایی کیفی از گسترش این معضل اجتماعی در جامعه جلوگیری کنند.

مدیرکل بهزیستی اصفهان افزود: طرح مانا به صورت کارگاهی و عملی جامعه هدف را پوشش می دهد و در این کارگاه ها مهارت های ارتباطی و کارگروهی نوجوانان تقویت می شود و شیوه تبدیل چالش ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت را فرا می گیرند.

وی، ارتقای توانمندی های نوجوانان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محله ها و ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان در موسسات خصوصی مانند پایگاه های سلامت اجتماعی را از دیگر اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

فرشاد تاکید کرد: در مدت زمان اجرای طرح والدین درگیر بوده و باید فرزندان خود را در زمینه فراگیری مهارت های مختلف اجتماعی که در قالب این طرح بیان می شود همراهی کرده و حامی آنان باشند.

وی با اشاره به اهمیت حساس سازی آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر در جامعه تصریح کرد: این موضوع یکی از نگرانی ها و دغدغه های اصلی خانواده هاست که باید با ارائه آموزش و رفتارهای درست به نوجوانان رفع شود.

این مسوول با اشاره به این‌که مصرف قلیان و سیگار در بین نوجوانان بسیار نگران‌کننده است، گفت: باید خانواده ها نسبت به این موضوع بسیار حساس باشند و با دریافت آموزش های رفتاری مناسب به اصلاح آن در بین فرزندان خود بپردازند.

وی بر مردمی و اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: باید با همکاری نهادهای مردمی در محله ها و مناطق مختلف شهرها و روستاها به ریشه کردن کردن این معضل در جامعه پرداخته شود.

فرشاد با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای ۲۹۱ محله شهری و ۱۵۶ محله روستایی است گفت: باید علاوه بر وظیفه ۱۸ دستگاه دخیل در کارگروه اعتیاد از هم اکنون با کمک سازمان های مردم نهاد و عزم عممومی به آموزش پیشگیری از اعتیاد در این محله ها پرداخته شود.

۶۹۹۴/‏۶۰۲۶/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06