ووشوی ایران در سطح جهان شناخته شده است


ووشوی ایران در سطح جهان شناخته شده است

آستارا - ایرنا - نائب رئیس کمیته فنی فدراسیون ووشو آسیا گفت: تیم ملی ووشو ایران به دلیل حضور موفقیت آمیز در مسابقات آسیایی و جهان شناخته شده و باید این روند رو به رشد ادامه پیدا کند.

مهرداد شیرازی روز جمعه در حاشیه برگزاری مسابقات ووشو ایران و جمهوری آذربایجان در سالن ورزشی انقلاب آستارا به خبرنگار ایرنا افزود: ووشو ایران نسبت به ۱۰ سال اخیر با برنامه ریزی پیش می‌رود و اهمیت دادن به رده‌های سنی پایه جزو اولویت‌های فدراسیون ووشو ایران است.

وی اظهار کرد: تیم ملی ووشو ایران پارسال در مسابقات جهانی و همچنین جام جهانی ووشو به مقام قهرمانی دست یافت و این امر موید ارتقای سطح این رشته ورزشی در کشور است.

شیرازی بیان کرد: ۲۳ مردادماه امسال نیز تیم ملی جوانان ووشو ایران به مسابقات آسیایی در کشور برونئی اعزام خواهد شد و این تیم از آمادگی لازم برخوردار است و پیش از این هم در مسابقات جهانی برزیل قهرمان جهان شده بود.

وی گفت: فدراسیون ووشو ایران به دلیل ارائه بازی‌های درخشان تیم ملی در رده‌های مختلف و کسب مدال‌های رنگین موفق ترین فدراسیون در آسیاست و استعدادیابی بین نوجوانان و جوانان در دستور کار این فدراسیون قرار دارد.

شیرازی گفت: سطح مسابقات بین المللی ووشو ایران و آذربایجان در شهرستان آستارا عالی است و این مسابقات از لحاظ فنی برای تیم‌ها مفید است و بیشتر ووشوکاران برای نخستین بار با همدیگر رقابت می‌کنند.

مسابقات ووشو ایران و جمهوری آذربایجان با شرکت یکصد ورزشکار و چهار تیم از روز گذشته در شهرستان آستارا آغاز شده و در حال برگزاری است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در آن ساماندهی شده است.

۷۱۰۵ / ‏‬ ۲۰۰۷/‏۷۱۲۴/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا