حل مشکل صنعت مبل و منبت از اولویت های دولت است


حل مشکل صنعت مبل و منبت از اولویت های دولت است

همدان _ ایرنا _ معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: حل مشکلات صنعت مبل و منبت، انگور و بیمه هنرمندان از اولویت های دولت است تا بتوانیم گره کور مشکلات این واحدها و کارگاه های تولیدی را باز کنیم.

سیدحمید پورمحمدی عصر پنجشنبه در بازدید از کارگاه های مبل و منبت شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد ملایر افزود: حل مشکل خیاطان، تامین سرمایه در گردش و بیمه هنرمندان صنعت مبل و منبت و خیاطان و مشکل تولید و صادرکنندگان کشمش از دیگر مشکلاتی است که سازمان برنامه و بودجه برای آنها اعتبار در نظر گرفته است.

وی گردشگری را نیز از دیگر اولویت های مهم دولت برشمرد و بیان کرد: در این حوزه نیز اعتبار در نظر گرفته شده است تا بتوانیم قابلیت های گردشگری استان همدان و شهرستان ملایر را به عنوان یک جاذبه موثر به دنیا معرفی کنیم.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به مشکلات سرمایه در گردش و بیمه هنرمندان صنعت مبل و منبت ملایر ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های مناسب بتوانیم راهی برای برون رفت از مشکلات این حوزه پیدا کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه بخش کشاورزی به ویژه انگور و صنایع وابسته به آن جایگاه ملایر را متمایز کرده است گفت: حدود ۶۰ واحد فرآوری و بسته بندی کشمش در این شهرستان فعال است که مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت تا از طریق این مزیت بتوانیم فعالانی که در این حوزه تلاش می کنند، از سطح معیشتی بالاتری برخوردار شوند.

وی همچنین حل مشکل خیاطان را از دیگر اولویت ها عنوان و بیان کرد: طبق رایزنی هایی که در گذشته با استاندار همدان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان انجام شد، مقرر شد ظرفیت اشتغال حدود چهار هزار هنرمند خیاط در قالب یک شرکت بزرگ در تهران و این استان ایجاد شود.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در همین رابطه قرار است تولیدات خیاطان در بهترین فروشگاه ها با برندهای خاص عرضه شود که این طرح در مراحل نهایی است و در پنج استان همچون همدان به صورت نمونه اجرا می شود.

پورمحمدی با مهم برشمردن توسعه گردشگری، استان همدان را دارای جاذبه های مهم تاریخی، علمی، فرهنگی، جغرافیایی و طبیعی دانست و ادامه داد: ملایر نیز از این ویژگی مستثنی نیست که ظرفیت های گردشگری آن همچون شهر زیرزمینی سامن جذاب و کم نظیر است.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت بتواند در زمینه توسعه زیرساخت ها خدمت بزرگی ارائه کند و با رفع مشکلات این حوزه ها درآمد سرانه مردم این منطقه و اشتغال آن ارتقا یابد.

پورمحمدی تاکید کرد: امروز / ‏پنجشنبه / ‏‬ با حضور مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور در استان همدان این موارد بررسی شد و به جمع بندی هایی رسیدیم که در آینده اعلام می شود.

به گزارش ایرنا، معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور عصر پنجشنبه به منظور بررسی مسائل و مشکلات صنعت مبل و منبت و انگور و کشمش ملایر از چند واحد تولیدی و صنعتی این شهرستان بازدید کرد.

۷۵۲۸/‏۲۰۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش