بازگشت ارز توسط صادرکنندگان تسهیل شده است


وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با سیاست بودجه‌ای که اخیرا اتخاذ شده و مصوبات اخیر دولت بازگشت ارز توسط صادرکنندگان آسان‌تر شده است.

پول‌نیوز - فرهاد دژ پسند ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در جمع خبرنگاران با اشاره به ترغیب صادرکنندگان نسبت به بازگشت ارز با استفاده از بسته جدید ارزی دولت، اظهار داشت: در بسته جدید ارزی دولت، بخشی از ارز در بازار سنا عرضه شده و بخشی نیز به صورت واردات در برابر صادرات بازگردانده می‌شود.

بازگشت ارز توسط صادرکنندگان تسهیل شده است

وی با اشاره به اعلام جمع‌بندی نهایی از افزایش و جهش صادرات کشور از ابتدای امسال در آینده نزدیک، افزود: بر اساس قانون بودجه سال ۹۸، معافیت صادرات غیرنفتی در صورتی انجام می‌گیرد که با صادرات ارز حاصله را به خزانه دولت بازگرداند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بازگشت ارز در شرایط کنونی به اشکال گوناگون انجام می‌شود، افزود: بازگشت ارز به اشکال گوناگون می‌تواند کمک شایانی به صادرکنندگان داشته باشد.

وی با اشاره به تسهیل بازگشت ارز توسط صادرکنندگان افزود: با سیاست بودجه‌ای اتخاذ شده و مصوبات اخیر دولت بازگشت ارز توسط صادرکنندگان آسان‌تر شده است.

افزایش صادرات در سه ماه امسال

دژپسند بیان کرد: میزان صادرات سه‌ماهه نخست امسال نسبت به سه‌ماهه سال گذشته ازنظر وزنی جهش و از نظر ارزشی نیز رشد داشته است و در مجموع میزان صادرات کشور در این مدت بسیار خوب بوده است.

وی با اشاره به اعضای کمیته پنج نفره تصمیمات ارزی نیز گفت: این کمیته متشکل از سه وزیر اقتصادی و دارایی، وزیر نفت و وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌علاوه رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و رئیس‌کل بانک مرکزی است.

دژپسند با اشاره به رشد مطلوب تولید در برخی از واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان طی سه ماه نخست امسال، افزود: خوشبختانه تولید در برخی از واحدهای صنعتی این منطقه از پیک تولید نیز عبور کرده است.

یگیری رفع مشکلات گمرکی

وی با اشاره به پیگیری رفع مشکلات گمرکی برخی از واحدهای صنعتی در منطقه ویژه سلفچگان افزود: برخی از واحدهای صنعتی در منطقه ویژه سلفچگان با افزایش تولید خود در تلاش برای سه شیفته شدن هستند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی فعالیت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را الگویی برای سراسر کشور دانست و افزود: مجموعه مدیریت استان نیز فعالیت‌های قابل قبولی در رابطه به این منطقه داشته است که شایسته تقدیر است.

وی ادامه داد: مسئولان در این منطقه با توجه به ظرفیت بالایی که در تولید و صادرات دارد می‌تواند فاز سوم را نیز توسعه دهند.

دژپسند بیان کرد: خوشبختانه بسیاری از سیاست‌های گمرکی که در منطقه ویژه سلفچگان به کار گرفته شده است اکنون به‌صورت پایلوت کشوری در حال انجام است.

وی مشکلات واحدهای صنعتی صادرکننده قم را در رابطه با صادرات و سیاست بازگشت ارزی کم دانست و افزود: واحدهای صنعتی در زمینه افزایش صادرات خود هیچ نگرانی نداشته باشند و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403