ساخت یک واحد آموزشی به همت بانک اقتصاد نوین در ابرکوه آغاز شد


ساخت یک واحد آموزشی به همت بانک اقتصاد نوین در ابرکوه آغاز شد

یزد - ایرنا - در مراسمی که با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم، در ابرکوه برگزار شد، ساخت سی و پنجمین مدرسه از محل کمک های بانک اقتصاد نوین در روستای کمتر توسعه یافته فیض‌آباد بخش مرکزی این شهرستان آغاز شد.

زمین این دبستان سه کلاسه همراه با فضای ورزشی به وسعت چهار هزار مترمربع توسط سید ماشاء الله رنجبری، یکی از خیران منطقه واگذار شده است.

سرپرست شعب بانک اقتصاد نوین در منطقه مرکزی کشور در این مراسم با قدردانی از حضور مختلف مردم گفت: این واحد آموزشی سی و پنجمین ساخت فضای آموزشی در مناطق کمتر برخوردار ایران است که با مشارکت این نهاد مالی ساخته می شود.

مسعود آذر با بیان اینکه تاکنون ۱۹ مدرسه با مشارکت بانک ساخته و به بهره‌برداری رسیده است اظهار کرد: تا پایان امسال کار ساخت پنج پروژه آموزشی دیگر آغاز می شود.

وی ادامه داد: چهار پروژه آموزشی دیگر که تاکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده است تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می رسد.

همچنین فرماندار ابرکوه افزود: بانک اقتصاد نوین بر اساس مسئولیت اجتماعی و رسالتی که در حوزه محرومیت‌زدایی دارد اقدام به ساخت مدرسه در روستای فیض آباد کرده است.

محمد کاظمی نسب با قدردانی از این اقدام اظهار کرد: بخش عمده فضاهای آموزشی این شهرستان فرسوده و برخی هم قابل‌استفاده نیست.

رئیس شورای آموزش و پرورش ابرکوه تصریح کرد: این فضاها بایستی بازسازی شود و در این زمینه خیران نقش تاثیر گذاری در حوزه ساخت فضاهای آموزشی دارند که در این زمینه بایستی با همت بیشتر به کمک دولت بشتابند.

رئیس آموزش‌و پرورش ابرکوه هم تصریح کرد: فضای آموزشی مطلوب نقش تاثیر گذاری در حوزه تحصیل دانش آموزان دارد.

محمدعلی کریمی با قدردانی از مشارکت خیران مدرسه‌ساز و مدرسه یار خاطرنشان کرد: آنها در سال تحصیلی جاری برای ساخت و همچنین مدرسه یاری ۳۵ میلیارد ریال کمک کردند.

در سال تحصیلی ۹۸- ۹۷، ۹ هزار و ۸۰۰ نفر دانش‌آموز ابرکوهی در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در ۱۰۷ مدرسه مشغول تحصیل بودند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/‏‬ ۲۰۴۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی