مشکلات گمرکی واحدهای صنعتی قم حل می‌شود


مشکلات گمرکی واحدهای صنعتی قم حل می‌شود

قم-ایرنا- استاندار قم گفت: مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی استان از مسائلی بوده که وزیر اقتصاد نسبت به حل‌وفصل آن‌ها نظر مساعدی دارد.

بهرام سرمست روز پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر اقتصاد از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: نسبت به حل مشکلات گمرکی واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز بررسی‌های لازم در این بازدید انجام شد.
وی همچنین با اشاره به انتظارات قم از وزارت اقتصاد در رابطه با تسهیل گری درروند صادرات و تولید استان بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و نظر مساعد وزیر اقتصاد، مبحث معافیت مالیاتی در سطح ملی بررسی و انتظار می‌رود به نتیجه مطلوبی برسد.
وی با اشاره به ادامه بازدیدهای میدانی مسئولان استان از واحدهای صنعتی و تولیدی، گفت: هدف از این بازدیدها اطلاع و آگاهی کافی از مشکلات و دغدغه‌های واحدهای صنعتی و تولیدی است.
وی در ادامه عنوان کرد: بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان که قابل‌پیگیری در سطح استان نیست نیز با بازدیدهای میدانی مسئولان ملی و دستورات لازم درروند منطقی و قابل قبولی در حال مدیریت است.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲ هزار هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیأت وزیران رسید.
این منطقه به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی – اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
بیش از ۱۲۰ واحد صنعتی و تجاری در این منطقه مشغول فعالیت می‌باشند که این رقم نمایان گر فعالیت ۸۷ درصد واحدهای دارای پروانه بهره برداری منطقه است.
بخش سلفچگان یکی از بخش‌های پنج گانه استان قم است که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر قم قرار دارد.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

۷۴۰۳/‏‬ ۶۱۳۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس