درمخالفت بامعامله قرن، گام‌های بلندتری برمی‌داریم


درمخالفت بامعامله قرن، گام‌های بلندتری برمی‌داریم

عضو دفتر سیاسی جنبش خلق برای آزادی فلسطین معامله قرن را نطفه سیاسی و اسرائیلی دانست

درمخالفت بامعامله قرن، گام‌های بلندتری برمی‌داریمبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ ماهر الطاهر صبح امروز در جمع خبرنگاران معامله قرن را نطفه سیاسی و اسرائیلی دانست که نتانیاهو آن را بنیان گذاشت، ترامپ آن را اجرا می‌کند و مزدوران عرب از آن حمایت می‌کنند.

عضو دفتر سیاسی جنبش خلق برای آزادی فلسطین با اشاره به اجماع فلسطینی‌ها برای مخالفت با معامله قرن افزود: تمام گروه‌های فلسطینی و مقامات بلند پایه فلسطین این معامله را قاطعانه رد می‌کنند.

وی گفت: باوجود هزینه‌های میلیارد دلاری ملت فلسطین معامله قرن را نمی‌پذیرند.

عضو دفتر سیاسی جنبش خلق برای آزادی فلسطین افزود: گام بعدی برای اجماع باید به سوی لغو قرارداد اسلو باشد و همه معامله‌ها باید با اسرائیل متوقف و گام‌های بلندتر برای استقلال ملت فلسطین برداشته شود.

ماهر الطاهر گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران ما شاهد آن هستیم که برخی کشور‌های عربی به دنبال تغییر قطب نمای مقابله با رژیم صهیونیستی و یک فکر توهم آمیز در مقابل با ایران است.

وی با اشاره به اینکه طرح عربی صهیونیستی این است که با توطئه و اختلاف شیعه سنی و ایرانی عربی جایگاه اسرائیل را مستحکم کند، افزود: ما از این بازی‌های غربی عربی، ​صهیونیستی که سالهاست ادامه دارد آگاهیم و با آن مقابله می‌کنیم.

عضو دفتر سیاسی جنبش خلق برای آزادی فلسطین گفت: متاسفانه برخی رژیم‌های مرتجع عربی قادر به تصمیم گیری مستقل نیستند و تصمیمات آن‌ها در غرب و آمریکا گرفته می‌شود.

ماهر الطاهر با تاکید بر اینکه توطئه‌های غربی صهیونیستی برای همه نمایان شده و ایران دوست فلسطین است، افزود: ملت فلسطین منهای برخی کشور‌های عربی دنبال این هستند که قطب نمای مقابله به سمت رژیم اسرائیل باشد.

وی گفت: کسانی که در گذشته از زیر میز علیه ملت فلسطین توطئه می‌کردند امروز به طور علنی و آشکارا آن را انجام می‌دهند، اما در سایه حضور شفاف ملت فلسطین مسائل به نفع ما رقم می‌خورد.

عضو دفتر سیاسی جنبش خلق برای آزادی فلسطین بااشاره به اینکه دولت آمریکا به صورت میدانی و با انتقال سفارت خود به قدس، اجرای معامله قرن را آغاز کرده است، افزود: براساس طرح ترامپ حق بازگشت برای ۳۴ هزار فلسطینی است که در سال ۱۹۴۸ اخراج شده اند این در حالی است که اکنون آوارگان فلسطینی به ۶ و نیم میلیون نفر می‌رسند.

ماهر الطاهر گفت: ما به عنوان گروه‌های فلسطینی باید مبارزه کنیم و این نیازمند انتفاضه فراگیر است.

وی افزود: ملت فلسطین آمادگی این انتفاضه فراگیر را دارد، اما برخی مشکلات درونی باید حل شود و در گام بعدی برای اجماع ما نیازمند لغو قرارداد‌هایی مثل اسلو هستیم.

عضو دفتر سیاسی جنبش خلق برای آزادی فلسطین گفت: ملت فلسطین یک قرن است که برای استقلال خود مبارزه می‌کند، خون‌های زیادی در این راه داده است و به راحتی به زانو در نمی‌آید.

ماهر الطاهر با تاکید بر اینکه ملت‌های عربی و مسلمان نیز مخالف معامله قرن هستند و از خطرات آن آگاهی پیدا کرده اند، افزود: ما شاهد تحرکاتی در مخالفت با این معامله در بسیاری از کشور‌ها از جمله الجزایر، مراکش، ​بحرین، ​عراق، سوریه و لبنان هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌ها و مقاومت‌هایی که محور مقاومت کسب شده است، گفت: باوجود فشار‌هایی که به جمهوری اسلامی ایران وارد می‌شود مطمئن هستم پیروزی‌های محور مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان