قوانین ورزشی فرمول یک می تواند تغییر کند اما برای 2020!


فرمول یک ایران – با توجه به زیاد شدن تعداد پنالتی ها در ماه اخیر، مایکل مسی، مدیر مسابقه ای فرمول یک می گوید که قوانین می توانند تغییر کنند اما این مهم برای فصل آینده ممکن خواهد بود. سباستین فتل در مسابقه گرندپری کانادا به دلیل بازگشت خطرناک به پیست و همچنین بستن راه لوئیس همیلتون، پنج ثانیه پنالتی دریافت کرد و پیروزی را از دست داد. دنیل ریکاردو،...

فرمول یک ایران – با توجه به زیاد شدن تعداد پنالتی ها در ماه اخیر، مایکل مسی، مدیر مسابقه ای فرمول یک می گوید که قوانین می توانند تغییر کنند اما این مهم برای فصل آینده ممکن خواهد بود.

سباستین فتل در مسابقه گرندپری کانادا به دلیل بازگشت خطرناک به پیست و همچنین بستن راه لوئیس همیلتون، پنج ثانیه پنالتی دریافت کرد و پیروزی را از دست داد. دنیل ریکاردو، راننده رنو نیز پس از اتمام مسابقه گذشته در فرانسه، دو پنالتی 5 ثانیه ای دریافت کرد. پنالتی اول برای خروج و بازگشت ناامن به پیست و مجبور کردن لندو نوریس به ترک پیست و دومی خروج از پیست و کسب برتری برای سبقت از کیمی رایکونن بوده است. او همچنین 3 امتیاز پنالتی در سوپرلایسنسش دریافت کرد.

قوانین ورزشی فرمول یک می تواند تغییر کند اما برای 2020!قوانین ورزشی فرمول یک می تواند تغییر کند اما برای 2020! مایکل مسی و سباستین فتل

حالا سوال اصلی اینجاست که آیا این پنالتی ها روح مسابقات و ایجاد رقابت بین راننده ها را از بین نبرده اند؟ مدیر مسابقه ای فرمول یک که در ابتدای فصل جانشین چارلی وایتینگ شده، اذعان کرد:

به نظرم ما یک کتاب قوانین در اختیار داریم و باید در طول فصل به این کتاب رجوع کنیم. فکر نمی کنم که در هیچ ورزشی عاقلانه باشد که در وسط سال، چیزی تغییر کند.

اما کتاب قوانین چیزی است که شما قطعا می توانید به آن نگاهی بیاندازید. به نظر من، ما همیشه به طور مداوم با بسیاری از چیزها درگیر هستیم.

به نظر من حتی اگر تمام تیم ها با تغییر موافق باشند، تفاوتی را در بسیاری از قوانین دیگر ایجاد نخواهد کرد. بعلاوه این قوانین نیز باید به تایید سازمان بین المللی قوانین ورزشی مسابقات موتوری (ISC) (زیر نظر فدراسیون جهانی اتومبیلرانی) برسد که مقررات خاص مخصوص به خود درباره رانندگی را داراست و مراحلی را دارد که فقط مخصوص فرمول یک نبوده و به کل ورزش های موتوری مربوط است.

اما این چیزی است که ما به صورت جمعی و مشترک به آن نگاه خواهیم کرد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس