کشورهای همسایه نقش کلیدی در اجرای راهبرد مقاومت فعال ایران دارند


کشورهای همسایه نقش کلیدی در اجرای راهبرد مقاومت فعال ایران دارند

ارومیه– ایرنا– سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه مقاومت فعال راهبرد اصلی ایران در مقابل فشارهای نظام سلطه است، گفت: کشورهای همسایه نقش کلیدی در اجرای این راهبرد بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا سیدعباس موسوی روز پنجشنبه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: یکی از مهمترین ویژگی های رویکرد مقاومت فعال ایران، موضوع اقتصاد مقاومتی است که در قالب آن علاوه بر تکیه بر توانمندی های داخلی، ارتباط با همسایه ها نیز مورد تاکید است که در این راستا، ایران به دنبال ارتباط روزافزون با همسایه هاست.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی نیز با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی خود و همسایگی با سه کشور منطقه در پیشبرد این راهبرد نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

وی بیان کرد: مراوده های مرزی ایران با کشورهای همسایه امری مهم و حساس در این برهه به شمار می رود که می توان از ظرفیت آذربایجان غربی در این حوزه بهره برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: یکی از دیگر برنامه های اساسی در راستای غلبه بر فشارهای دشمنان نظام اسلامی، تاکید بر همبستگی و تقویت بنیه های اتحاد در کشور است.

موسوی گفت: در راستای مقابله با تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه در کشور، همه مسوولان و اقشار مختلف مردم اتفاق نظر دارند و با وحدت و انسجام در مقابل خواسته شوم دشمنان ایستادگی می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این استان ظرفیت بسیاری برای ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه به ویژه مناطق مرزی این کشورها دارد، افزود: در کنار مراودات اقتصادی، توجه به همکاری های بین دانشگاهی و علمی می تواند بسیار کارگشا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی اضافه کرد: در این راستا حوزه های علمیه و دانشگاه های آذربایجان غربی به ویژه دانشگاه ارومیه ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری علمی با کشورهای همسایه دارد که امیدواریم با همراهی وزارت امور خارجه این امر تسهیل شود.

وی بیان کرد: وحدت و انسجام موجود در آذربایجان غربی بسیار خوب و مثال زدنی است و علمای اهل تشیع و تسنن در استان نیز همه توان خود را برای ارتقای این وحدت به کار می گیرند.

سیدعباس موسوی برای حضور در آیین یادواره قربانیان بمباران شیمیایی سردشت به آذربایجان غربی سفر کرده است.

این آیین فردا / جمعه هفتم تیر / در سی و دومین سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت به سردمداری صدام و همراهی کشورهای غربی در این شهر برگزار می شود.

۲۰۹۳/‏۷۱۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل