سند گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد به صورت هدفمند وارد فاز اجرا می شود


سند گیاهان دارویی  کهگیلویه و بویراحمد به صورت هدفمند وارد فاز اجرا می شود

گوهرگانی گفت: سند گیاهان دارویی استان کهگیلویه و بویراحمد به طور هدفمند و با یک افق 10 ساله وارد فاز اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «جعفر گوهرگانی» امروز ( 4 تیر ) با حضور محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور، اظهار داشت: این سند در راستای سیاست های بخش دولتی، دانشگاه ها، مراکز علمی و تحقیقاتی، بخش خصوصی و طب سنتی تدوین شده؛ هر چند در اجرا معطل مانده، اما به همت و همکاری و کمک ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور وارد مرحله اجرا می شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای اجرای این سند و عدم جزیره ای عمل کردن بخش های مختلف، شرح وظایف و تکالیف دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، دانشگاه ها و مرکز علمی مشخص شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با حمایت مسئولین در سطح ملی این سند با یک وحدت رویه بهتری و در سطح گسترده ای در استان کهگیلویه و بویراحمد عملی شود.

گوهرگانی تصریح کرد: با توجه به مزیت ها و ظرفیت های بالای استان در خصوص گیاهان دارویی و دستاوردهای حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی کشور، می توان از این ظرفیت در اقتصاد و معیشت مردم استان و همچنین توسعه این بخش در سطح ملی گامی اساسی برداشته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به دنبال خام فروشی در استان نیستیم و در پی چرخه ای از تولید و فرآوری و ارزش افزوده از گیاهان دارویی استان هستیم.

وی تاکید کرد: همه دستگاه های مرتبط دولتی، دانشگاه ها، مراکز علمی و آموزشی، بخش خصوصی و بانک های عامل آمادگی دارند تا متقاضیان سرمایه گذاری را در ایجاد کارخانجات و کشاورزان، زارعین و متقاضیات کشت گیاهان دارویی را در سطح وسیعی حمایت و پشتیبانی کنند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید