سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی با جدیت حمایت می شود


سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی با جدیت حمایت می شود

عصاره با بیان اینکه طب سنتی و گیاهان دارویی در سطح وسیع جهانی و ملی جایگزین داروهای شیمیایی می شود، گفت: هرگونه سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی با جدیت حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمدحسن عصاره» امروز (4 تیر) در نشست با معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت بالای استان در خصوص گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: مشکلات در این راستا انباشته شده و با توجه به شرایط، مزیت و اولویت ها یک یا چند مطالبه در راستای توسعه گیاهان دارویی برای اجرا در هر استان مشخص شده است.


دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه سال ها پیش برنامه ریزی لازم در خصوص گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و سنتی در کشور و به خصوص استان های مستعد انجام شده، اکنون با یک برنامه ریزی نظام مند، کاربردی، هدف گرا، منسجم و حساب شده در عمل و اجرا، کار و فعالیت ها در استان ها وارد فاز اجرا می شوند.


وی تصریح کرد: از آنجایی که طب سنتی و گیاهان دارویی در سطح وسیع جهانی و ملی جایگزین داروهای شیمیایی می شود، ایران اسلامی نیز دارای ظرفیت بالایی در مقیاس جهانی است.

عصاره یادآور شد: سیاست ها و برنامه ریزی ها در سطح وسیعی در کشور به این منظور شکل گرفته و عملیاتی می شود و کهگیلویه و بویراحمد باید از این فرصت بهره لازم را ببرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی کشور تاکید کرد: دانشگاه های نسل سوم و یا دانشگاه های کارآفرین باید با جدیت وارد عمل شوند و کار و کار آفرینی را در این حوزه بالفعل کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما هم آمادگی کامل داریم تا در این رابطه به لحاظ اعتباری، برنامه و راهبردها استان را پشتیبانی و حمایت کنیم.


عصاره با بیان اینکه کارگروهی در این خصوص در استان ها تشکیل و برنامه ها را با جدیت پیگیری می کنند، گفت: گزارش سه ماه از روند پیشرفت ها به مرکز کشور ارائه می کنند و هر جایی و در هر زمینه ای که مشکل، موانع و کمبودی احساس شود در مرکز کشور پیگیری می کنند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی